לפנק לפנק לפנק: הטכנולוגיה המתקדמת של לאומי קארד מקילה על חיי הצרכן
לאומי קארד, שמיצבה עצמה לאורך השנים בתחומי ההטבות והפינוקים, הצליחה השנה לכבוש את זירת השירותים הפיננסים. המותג סימן את חוויית השירות לצד הרחבת הצעת הערך, כמנוע צמיחה באמצעותו ייצר העדפה אל מול הסביבה התחרותית המאתגרת
בשיתוף Superbrands
חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד הוקמה בתחילת שנת 2000 והפכה עד מהרה למותג על בישראל, המחזיק בכ-2.5 מיליון כרטיסי אשראי פעילים ומספק שירותי סליקה ליותר מ-40 אלף בתי עסק. כיום, החברה מציעה מגוון רחב של שירותים פיננסיים, הכוללים בין היתר הנפקת כרטיסי אשראי, שירותי סליקה, הלוואות, פתרונות אשראי ואפשרויות תשלום גמישות.
במהלך השנים האחרונות התמקדה החברה בזירת ההטבות ומיצבה עצמה סביב אסטרטגיית ההטבות והפינוקים. בזכות עבודה ממוקדת ועקבית, שכללה שפה תקשורתית אהודה וסלוגן קליט ("לפנק-לפנק-לפנק") שהפך למטבע לשון שגור בישראל, הצליחה לאומי קארד להפוך מהמותג הצעיר ביותר בקטגוריה למותג מוביל תפיסתית ובעל אג'נדה ברורה.
מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:
- רק בשביל לקבל חיבוק: הערך המוסף של Huggies המשביר לצרכן: מיליון לקוחות קונים מותגי על - בזול
-
אקמול או אופטלגין? התשובה של טבע לשיכוך כאבים
הסביבה התחרותית
סביבת התחרות בשוק כרטיסי האשראי הפכה בשנים האחרונות למאתגרת ומורכבת ביותר. לצד התפתחותן של טכנולוגיות תשלום דיגיטליות המזמנות כל העת מתחרים חדשים, נדמה כי השינוי המבני שעובר הענף בימים אלה הוא המשמעותי ביותר.
בינואר 2017 אושר החוק להגברת התחרות במערכת הבנקאית, הדורש להפריד את הבעלות של הבנקים הגדולים בחברות כרטיסי האשראי ומבקש להפוך חברות אלה למתחרות בבנקים במתן שירותים פיננסיים.
האתגר השיווקי
נושא ההיפרדות מהבנק חייב את לאומי קארד להיערך ל"יום שאחרי", בעוד שבשנים האחרונות עבודתה השיווקית של לאומי קארד התמקדה בעיקר בזירת ההטבות. החברה הבינה כי בעת הנוכחית יש לטפח ערך נוסף ומשמעותי עבור הצרכן הישראלי. כפועל יוצא של הבנה זו, לאומי קארד בחרה להתמקד בלקוחותיה הקיימים ולחזק את הערך שהיא מעניקה להם, אל מול התחרות מצד גופים פיננסיים אחרים. כך בחרה החברה להתמקד ביעד הבא - כיבוש זירת השירותים הפיננסים.
הפתרונות היצירתיים
על מנת לספק מענה לאתגר השיווקי שלה, לאומי קארד המשיכה להציע ללקוחותיה מגוון רחב של שירותים דיגיטליים באמצעות הטמעת טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת לצרכן לפעול בפשטות וביעילות.
בחירת הקוד הסודי. הצרכן הישראלי מחזיק ב-2.8 כרטיסי אשראי בממוצע, אך בדרך כלל זוכר את הקוד הסודי של כרטיס אחד בלבד. רבים מאלו השוכחים קוד סודי של כרטיס מסוים, כלל לא טורחים להנפיק קוד חדש. הם ממשיכים להשתמש בכרטיס חסר הקוד ברכישות מסוימות, ובכרטיסים נוספים לפעולות בכספומט.
לאומי קארד פיתחה שירות ראשון מסוגו בישראל המאפשר ללקוח לבחור לעצמו את הקוד הסודי. השירות שהושק מאפשר לכל אחד מבעלי כרטיס אשראי לאומי קארד להחליף את הקוד הסודי שלו לקוד סודי שהוא בוחר ושיהיה לו קל לזכור. התובנה השיווקית המרכזית שהנחתה את לאומי קארד בתהליך הפיתוח הייתה שכרטיסים עם קוד זכיר הופכים לכרטיסים שלקוחות מעדיפים להשתמש בהם.
הקפאת כרטיס האשראי בלחיצת כפתור. לאומי קארד מספקת מענה לבהלה שאוחזת בלקוחות שמגלים שהארנק שלהם אבד או נגנב. במקרים אלו, נדרש בדרך כלל הצרכן ליצור קשר עם מוקד השירות של חברת האשראי ולדווח על האירוע על מנת שהחברה תחסום את הכרטיס. לעיתים הלקוח נתקל במוקד סגור או בזמני המתנה ארוכים עד למענה. זאת בזמן שכל דקה היא קריטית עבורו. לאומי קארד שינתה את החשיבה שלה בנושא זה והשיקה פיצ'ר חדש באפליקציה, המאפשר להקפיא את כרטיס האשראי. בלחיצה פשוטה ניתן לחסום זמנית את הכרטיס. אפשרות זו מספקת ללקוח ביטחון ושקט נפשי מאחר שלא ניתן לעשות שימוש בכרטיס כל עוד הוא מוקפא, ובמידה שהכרטיס נמצא, ניתן לבטל את החסימה בלי הסרבול של ביטול והזמנה של כרטיס חדש.
ניהול הגדרות כרטיס האשראי באפליקציה. לאומי קארד השיקה שירות חדש ומקיף שמאפשר ללקוחותיה לנהל את הגדרות כרטיס האשראי שלהם ישירות מהאפליקציה. כך ניתן לבצע מגוון רחב מאוד של פעולות בלחיצת כפתור, כמו לחסום כרטיס באופן קבוע או זמני, להחליף כרטיס פגום, לחסום את הכרטיס לעסקאות טלפוניות או אינטרנטיות בארץ או בחו"ל ואף לחסום את האפשרות לביצוע עסקאות בבתי עסק בחו"ל. בנוסף, אפשר לפנות ישירות למוקד לאומי קארד ולדבר עם נציג ב-SMS או אפילו דרך ה-WhatsApp.
הרחבת מוצרי האשראי. לצד פיתוח השירותים הפיננסיים, לאומי קארד פיתחה מוצרי אשראי חדשים שמקנים החזר כספי קבוע, ואינם מגבילים הצטרפות למועדון לקוחות של רשת אחת ספציפית. פיתוח המוצרים נעשה מתוך חשיבה על מגוון קהלים, שחלקם מעדיפים את החופש לרכוש ברשתות שונות ומגוונות, ולא להיצמד לרשת אחת. המוצרים הם: כרטיס אשראי Super Pay-Back שמעניק החזר קבוע על רכישות בכל רשתות המזון המובילות, ללא צורך להשתייך למועדון לקוחות של רשת מסוימת, וכרטיס אשראי Total Pay-Back שמעניק החזר על כל הקניות, כולל תשלום חשבונות.
אבני דרך בחיי לאומי קארד
2000 - לאומי קארד הוקמה.
2005 - קרן מור ויובל סגל הופכים להיות הפרזנטורים של המותג.
2008 - לאומי קארד משיקה את אסטרטגיית ה"פינוקים".
2012 - לאומי קארד מחליפה את שיטת הנקודות בתוכנית הנאמנות של הטבות 1+1.
2013 - לאומי קארד משיקה את הארנק הדיגיטלי.
2016 - השקת שירותי תשלום חדשניים: תשלום בנייד בתחבורה הציבורית, Pay Back - החזר כספי על קניות באינטרנט ותשלום ב-Tap עם הסמארטפון.
2017 - לאומי קארד משיקה שירות בחירת קוד אישי ושחזור סיסמה באמצעות האפליקציה.
2018 - השקת כרטיס Super Pay-Back שמחזיר כסף על הקניות בכל רשתות המזון המובילות, וכרטיס Total Pay-Back שמחזיר כסף על כל(!) הקניות.
דברים שלא ידעת על לאומי קארד
- "לפנק-לפנק-לפנק" של לאומי קארד הפך למטבע לשון שגור.
- ללאומי קארד מעל לשני מיליון לקוחות.
- לאומי קארד מנפיקה כרטיסי אשראי של שני מותגים בינלאומיים: ויזה ומאסטרקארד, מעניקה עולם פתרונות אשראי לעסקים, וסולקת את מותגי ויזה, מאסטרקארד וישראכרט - וגם את Union Pay הסיני, בבלעדיות בארץ.