ג'יפ רוצה גלדיאטור - והוא עשוי להגיע ארצה
יצרנית רכבי השטח האמריקאית תשיק בעוד כשבועיים טנדר על בסיס הרנגלר המוכר. ביבואנית המותג שוקלים לשווקו בישראל
בעוד הגליאטור המקורי מ-1962 התבסס על פלטפורמת הוואגוניר, רכב השטח הגדול של היצרנית אותו החליף הגרנד-צ'ירוקי בתחילת שנות ה-90, הפעם עושה ג'יפ שימוש בפלטפורמת הרנגלר JL. יש להזכיר כי אב-טיפוס לגלדיאטור הוצג כבר על בסיס הרנגלר הקודם (JK) לפני למעלה מעשור (תערוכת ניו יורק, 2005), אך רק בשנים האחרונות הוחלט לייצר אותו באופן סדרתי.
הגלדיאטור מבוסס על שלדת סולם ותצורת מיתלים המוכרת מהרנגלר אנלימיטיד - סרן חי עם קפיצי סליל מלפנים ומאחור. הוא יוצע בתצורת "קבינה-כפולה" עם ארבע דלתות, בעוד החלק האחורי כולל ארגז באורך 152.5 ס"מ - דומה לזה של טויוטה היילקס. יכולת הגרירה וההעמסה דומות לטנדרים קטנים, עם כושר גרירה של 3.5 טון (כ-2 טון יותר מרנגלר) ויכולת העמסה של 725 ק"ג (320 ק"ג יותר).
בדומה לרנגלר, גם הגלדיאטור יוצע עם אפשרות לפריקה מהירה של הדלתות, גג ברזנט ניתן לפתיחה ומנגנון שמשה קדמית הניתן לקיפול לפנים. תא הנוסעים יהיה זהה בעיצובו, כולל מסך מגע בגודל 7" בגרסאות הבסיס או "8.4 בגרסאות הבכירות עם צימוד Apple CarPlay.
היצע המנועים: שני V6 בנזין בנפח 3.6 ליטר או טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר שמגיע מהגרנד-צירוקי. שני המנועים ישודכו לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם הנעה אחורית, כפולה אוטומטית, נעילה לדיפרנציאל המרכזי והילוך כוח.
הגלדיאטור יוצע גם בגרסת "רוביקון" ייעודית לשטח, הכוללת קפיצים ובולמי זעזועים שונים שמגדילים את מרווח הגחון וזוויות הגישה והנטישה, יחסי העברה קצרים יותר (בהילוך הכוח וביחס הסופי) אפשרות ניתוק למוט המייצב הקדמי, נעילת דיפרנציאל אחורית וקדמית וצמיגי שטח קרביים במידה "33.