טויוטה קורולה חדשה הוצגה בסין
יצרנית הרכב היפנית חשפה בסין דור חדש לדגם החשוב ביותר שלה, לראשונה גם בגרסה היברידית. מסירת מכוניות ראשונות בישראל צפויה ברבעון הראשון של 2019
טויוטה חושפת לעולם קורולה חדשה, דור 12 לאחד הדגמים הוותיקים (החל מ-1966) והנמכרים (כ-46 מיליון) בהיסטוריה של תעשיית הרכב. שלא במקרה, תצורת הסדאן המשפחתית לקורולה נחשפה בסין, שוק יעד בעל משמעות עצומה עבור המותג היפני. זאת לאחר שכבר השיקה את גרסאות הסטיישן וההאצ'בק של הדגם - למעשה ממשיכות האוריס שנעלמה.
טויוטה: האוריס הופכת לקורולה
את הבסיס לקורולה החדשה מעניקה הפלטפורמה הגלובלית העדכנית של טויוטה, שתוכננה לאפשר מגוון רחב מידות מרכב ויחידות הנעה - לרבות היברידית, היברידית-נטענת וכל-חשמלית. עם זאת, בסיס הגלגלים נותר 270 ס"מ, זהה לדגם היוצא שנמכר כאן כבר מספר שנים. המרכב - בעל קשיחות גבוהה ב-60% מבעבר - גדול במעט מבעבר, עם עוד כשני ס"מ לאורך (464 ס"מ), רוחב כמעט-זהה (178 ס"מ) וממד גובה צנוע ב-3 ס"מ (143.5 ס"מ).
בטויוטה מדגישים כי הקורולה החדשה, ששיווקה יחל במהלך הרבעון הראשון של השנה הבאה, תהיה נעימה יותר לנסיעה, נוחה, בטוחה ומהנה יותר לנהיגה מבעבר. בין היתר תודות למערך מתלים שונה הכולל כעת מתלה רב-חיבורי מאחור.
מבחינת מראה חיצוני נזהרה טויוטה (כרגיל) שלא להטריד יותר מדי את קהל הלקוחות העצום, כמקובל בדגמים כה פופולריים. ובניגוד לדגמי ההאצ'בק והסדאן (כמו גם איורים שונים שהסתננו לכלי תקשורת במהלך השנה האחרונה), הקורולה נראית כמתיחת פנים נאה לדגם הקודם, עם דגש רב על החרטום שמיישר קו עם הדור הנוכחי של דגמי היצרנית. בתא הנוסעים, כפי שניתן היה להתרשם באירוע חשיפה מקומי שנערך בתל אביב לפני כ-10 ימים, ניכר שינוי גדול יותר.
טויוטה תציע - לצד לוח המחוונים חדש גם טעינת טלפון אלחוטית, מסך מגע בגודל "9 ובעיקר איכות חומרים גבוהה מבעבר. עם זאת, לא ברור איזו רמת גימור תגיע לגרסאות הבסיס המקומיות. כן ברור כי ישווקו כאן (לפחות) גרסאות עם אפשרות לשני סוגי מנועים. בנזין 1.6 ליטר המוכר עם תיבה רציפה ו-132 כ"ס או ה-1.8 ליטר היברידי-נטען-עצמאית עם 122 כ"ס שמשרת את הפריוס. לדברי טויוטה, מנוע זה יאפשר צריכת דלק של יותר מ-25 ק"מ לליטר.
כל גרסאות הקורולה החדשה ישווקו כאן עם מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בין היתר בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב והתראה על סטיה, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת זיהוי תמרורים, זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי (רק ביום), מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך ועוד המוכרות מהדגם הנוכחי.