שתף קטע נבחר

 

פייסבוק מנסה לצמצם נזקים: תקים ועדה חיצונית

אחרי תחקיר ה"ניו יורק טיימס" שחשף את הצד האפל של הרשת החברתית, הכריז צוקרברג כי ב-2019 תחל לפעול ועדה שתדון בערעורים על תוכן לא הולם. הדירקטוריון פרסם הודעת תמיכה במנכ"ל וביד ימינו שריל סנדברג, והרשת החברתית הודיע כי מחקה 1.5 מיליארד חשבונות מזויפים

פייסבוק יוצאת למלחמה על שמה הטוב בעקבות תחקיר ה"ניו יורק טיימס " שהעלה ממצאים לא מחמיאים על התנהלותם של מנהלי הרשת החברתית סביב המשברים של השנים האחרונות: המנכ"ל מארק צוקרברג שוחח היום (ה') עם עיתונאים והודיע כי בשנת 2019 תוקם ועדה לפיקוח על מדיניות התוכן של הרשת החברתית. במקביל, הוציא הדירקטוריון הודעת תמיכה בצוקרברג וביד ימינו שריל סנדברג. הרשת החברתית פרסמה דו"ח שלפיו מחקה יותר מ-1.5 מיליארד חשבונות מזויפים בין אפריל לספטמבר.

 

דעה: פייסבוק לא אנטישמית, היא פשוט חסרת אחריות

התחקיר שעורר סערה פורסם אתמול תחת הכותרת "עיכוב, הכחשה והטיה: איך מנהיגי פייסבוק נאבקו במהלך המשבר". הוא חושף כיצד בכירי פייסבוק ניסו להמעיט בחשיבות ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב; גייסו חברת יחסי ציבור על מנת שתפעל להכפיש חברות יריבות; ניסו להאשים את מבקרי הרשת החברתית באנטישמיות ומצד שני פעלו כדי לקשור בין המבקרים לבין ג'ורג' סורוס - המיליארדר היהודי הליברלי שבעצמו הפך בשנים האחרונות למטרה של מתקפות אנטישמיות ותיאוריות קונספירציה מצד הימין הקיצוני.

 

 מארק צוקרברג גבעת הקפיטול (צילום: AFP)
מקים ועדה. מארק צוקרברג(צילום: AFP)
כעת פייסבוק מנסה לצמצם את הנזק ואחת הדרכים היא הקמת ועדה חיצונית לפיקוח על מדיניות התוכן. בשיחה עם עיתונאים אמר היום צוקרברג כי הוועדה תתחיל לפעול ב-2019, תדון בערעורים ותקבל החלטות סופיות. "אני מאמין שהעולם טוב יותר כאשר אנשים יכולים לשתף את החוויות שלהם", אמר צוקרברג, "אבל באותו זמן יש לנו אחריות לשמור על האנשים. כשאתה מחבר בין שני מיליארד בני אדם, אתה הולך לראות את כל מה שטוב ואת כל מה שרע באנושות".

 

מנכ
שריל סנדברג(צילום: gettyimages)
הוועדה תהיה מעין ערכאה שלישית עבור משתמשים שמתלוננים על תוכן שאינו ראוי בעיניהם, ורוצים לערער על ההחלטה שהתקבלה על-ידי פייסבוק. עם זאת, עדיין לא ברור מי יהיו החברים בוועדה, בכמה מקרים היא תוכל לדון וכיצד יובטח שהיא תפעל באופן עצמאי.

גיבוי מהדירקטוריון

בנוסף להכרזה של צוקרברג, הוציא היום דירקטוריון החברה הודעת תמיכה במנכ"ל וביד ימינו, סמנכ"לית התפעול שריל סנדברג, שפעולותיה בשנים האחרונות הוצגו באופן ביקורתי בתחקיר ה"ניו יורק טיימס". הדירקטוריון הודה כי האיץ בשניים לפעול "מהר יותר" בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב באמצעות פייסבוק, אבל הבהיר: "לטעון שהם ידעו לגבי ההתערבות הרוסית וניסו להתעלם ממנה או למנוע חקירה של מה שקרה זה מאוד לא הוגן".

 

השימוע של צוקרברג בסנאט    (צילום: רויטרס)

השימוע של צוקרברג בסנאט    (צילום: רויטרס)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

מוקדם יותר, פרסמה פייסבוק דו"ח תקופתי על הסרת תוכן פוגעני והודיע כי מחקה יותר מ-1.5 מיליארד חשבונות מזויפים בין אפריל לספטמבר, בהשוואה ל-1.3 מיליארד בחצי השנה שלפני. פייסבוק הסירה גם 5.4 מיליון ביטויי שנאה, בהשוואה ל-4.1 מיליון בין אוקטובר למרץ. "אנחנו יודעים שיש לנו עוד הרבה מה לעשות כדי למנוע שימוש לרעה בפייסבוק", הודה גיא רוזן, סגן הנשיא לניהול מוצר.

הרשת החברתית הכחישה כמה מהטענות המרכזיות בתחקיר ה"ניו יורק טיימס", למשל שניסתה למנוע מהממונה על האבטחה אלכס סטמוס לחקור את המעורבות הרוסית אחרי הבחירות לנשיאות בארה"ב. סטמוס עצמו צייץ בטוויטר כי "מארק, שריל או אף בכיר אחר לא אמרו לי לא לחקור".

 

"מבקר ידוע". המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס (צילום: AP) (צילום: AP)
"מבקר ידוע". המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס(צילום: AP)
פייסבוק הודיעה כי הפסיקה את החוזה עם משרד יחסי הציבור Definers שפעל לכאורה להכפשת יריבותיה ולקשור בין מבקריה לבין ג'ורג' סורוס. עם זאת, בלי לנקוב בשמו של המיליארדר, נכתב בתגובת החברה כי "הכוונה הייתה להבהיר שלא מדובר בקמפיין ספונטני, כפי שנטען, אלא שהוא נתמך על-ידי מבקר ידוע של החברה שלנו. הטענה שמדובר במתקפה אנטישמית ראויה לגינוי ואינה נכונה".

 

בסביבתו של סורוס הגיבו בשאט נפש לממצאי התחקיר. פטריק גספר, שעומד בראש קרנות "חברה פתוחה" של סורוס, שלח לסנדברג מכתב שבו ציין שישנו קמפיין עולמי של הימין הקיצוני שמטרתו לעשות דמוניזציה לסורוס ולקרנות שהקים, אשר לדבריו "הוביל לאיומים ברצח ולשליחת מטען צינור לביתו של סורוס. אין ספק שאת מודעת לכך שחלק רב מהטענות מלאות השנאה, שהן גם שגויות לחלוטין ואנטישמיות, מופצות באמצעות פייסבוק". הוא ביקש לשוחח באופן אישי עם סנדברג על מנת לשמוע כיצד החברה מתכוונת לפעול מעתה ואילך.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים