נשים, זה בשבילכן: מנורה מבטחים דואגת לפנסיה שלכן
גם השנה המשיכה מנורה מבטחים, קבוצת הפנסיה והביטוח רכב-רכוש הגדולה בישראל, בעמדת הובלה בענפי הפנסיה והרכב-רכוש, בהרחבה ניכרת של השירות בערוצי הדיגיטל והשקת אתר המנגיש פעולות רבות ללקוח, ללא צורך במענה אנושי והמשכיות הקמפיין בהובלת ישראל קטורזה
בשיתוף Superbrands
קבוצת מנורה מבטחים החלה את פעילותה בשנת 1935 כמורשת לוידס בישראל, ומאז 1939 פועלת כחברת ביטוח. כיום מנורה מבטחים היא אחת מחמש קבוצות הביטוח והפיננסים המרכזיות בישראל, המנהלת את קרן הפנסיה הגדולה בישראל - "מנורה מבטחים פנסיה", והיא חברת ביטוחי הרכב-רכוש הגדולה בישראל. הקבוצה עוסקת, באמצעות חברות בנות בשליטתה, בכל ענפי ביטוח החיים והחיסכון ארוך הטווח, ביטוח כללי, רכב וביטוח בריאות. לחברה גם פעילויות נוספות, כמו השקעות בתחום האשראי באמצעות החברות אמפא קפיטל ו-ERN, בנדל"ן בחו"ל באמצעות חברות נוספות בשליטתה. בעלי השליטה בחברה (כ-62%) הם פלמס אסטבלישמנט וניידן אסטבלישמנט (תאגידים זרים), המוחזקים בנאמנות עבור טלי גריפל וניבה גורביץ. יו"ר הקבוצה הוא ערן גריפל, ומנכ"ל הקבוצה הוא ארי קלמן.
לאורך השנים ביססה לעצמה הקבוצה מוניטין של קבוצה אמינה, יציבה וסולידית, המעניקה ללקוחותיה שירות וניהול השקעות מקצועי, אמין ויעיל. אלו אפשרו לקבוצה לפנות לקהל יעד מגוון ולהעניק לו פתרונות בטוחים ומשתלמים. הקבוצה נמצאת בקשרים עסקיים עם כ-1,400 סוכני ביטוח, המעניקים שירותים ללקוחות החברה ברחבי הארץ.
מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:
הסביבה התחרותית
שנת 2018 התאפיינה באתגרים רבים עמם התמודד ענף הביטוח. סביבת הריבית הנמוכה מייצרת למנהלי ההשקעות אתגרים רבים בבואם להשיא תשואות למבוטחים ולעמיתים, המשך מגמת הירידה בדמי הניהול בקרנות הפנסיה והרחבה משמעותית של הממשקים הזמינים ללקוח בדיגיטל.
האתגר השיווקי
האתגר שניצב השנה בפני החברה הוא המשך השמירה על המובילות בענף הפנסיה וביטוחי הרכב-רכוש בשוק נוכח השינויים הרגולטוריים, כניסה לממשקים דיגיטליים אשר מעניקים ללקוח, לסוכן ולמעסיק חוויית שירות מתקדמת. זאת במקביל לשמירה על מגמת הגידול בעמיתים המצטרפים. מנורה מבטחים פנסיה וגמל מחזיקה בנתח שוק של 35% מסך חסכונות הציבור בקרנות הפנסיה החדשות, והיא גוף הפנסיה הגדול ביותר בישראל. אחד האתגרים של הקבוצה הוא להציע פתרונות יצירתיים וחדשניים שיהוו גורם מבדל אל מול התחרות העזה שיש בענף הפנסיה.
הפתרונות היצירתיים
הקמת מערך דיגיטלי. השנה השקיעה החברה משאבים בפיתוח והקמת מערכות דיגיטליות מתקדמות, המסייעות למיצוב החברה כמאמצת פתרונות חדשניים וקיום סביבה דיגיטלית נוחה למשתמש. בחברה הקימו ממשקים חדשים לפעילות ישירה מול חברות סטארט-אפ ופינטק, וכן השקיעו רבות בשיווק מוצרים חדשים בערוצים דיגיטליים. מנורה מבטחים הקימה אתר אינטרנט חדש המנגיש את כל הפעולות הנדרשות ללקוח דרך הממשק הדיגיטלי, וללא צורך במענה אנושי. בחברה פועלים להעברת פעילויות רבות נוספות לפלטפורמה הדיגיטלית.
ביטוח נסיעות לחו"ל. מנורה מבטחים השיקה השנה פוליסה חדשה בתחום הנסיעות. במקרי עיכוב טיסה של מעל לשעתיים, הלקוח יקבל הודעת SMS המעדכנת אותו בעיכוב ומאפשרת לו גישה באמצעות קוד אישי לאזור ה-VIP בשדה התעופה, להמתנה נוחה ושירות מלא.
ביטוח מחלות קשות. פוליסת הביטוח עבור מחלות קשות הורחבה השנה, ומאפשרת כיום פיצוי גדול משמעותית. כמו כן, הפוליסה משפה לראשונה גם במקרי מחלה חוזרת.
ביטוח סייבר. התרחבות הפעילות בזירה הטכנולוגית חושפת את הצרכנים גם לפריצות של האקרים. פוליסת הסייבר של מנורה מבטחים מבצעת בדיקה מקיפה של הגנות העסק באמצעים דיגיטליים ישירים. כמו כן, במקרי קיצון של דרישת כופר, חברת הביטוח משלמת כנדרש בשיפוי מלא ללקוח. המוצר משקלל, בנוסף, את העלות למעסיק באמצעות ממשק דיגיטלי. פוליסת הסייבר של מנורה מבטחים היא בשורה לשוק, שכן ההצטרפות דיגיטלית ואורכת פחות מ-3 דקות.
פעילות שיווקית. גם השנה המשיכה מנורה מבטחים את שיתוף הפעולה עם הפרזנטור ישראל קטורזה, תוך הבלטת ערך המותג והסלוגן "תהיו בטוחים במנורה מבטחים". במסגרת זו, ניתן דגש על הערך המוסף הגדול ללקוח, לצד הבלטת החידושים בממשקים דיגיטליים.
מיזם "קחי אחריות". במסגרת פעילותה לקידום אג'נדה חברתית להגדלת הפנסיה של נשים, מנורה מבטחים המשיכה השנה בפעילות ההסברה למימוש זכויות הפנסיה לנשים במסגרת מיזם "קחי אחריות". כיום, הזכויות הפנסיוניות של נשים נמוכות בכ-30% מאלו של גברים, הן בשל פערי השכר, הבדלים בגיל הפרישה ותעדוף משרות חלקיות. מתוך ההבנה שמודעות יכולה להוביל לשינוי במימוש הזכויות, חותרת מנורה מבטחים להנגשת המידע לכלל הנשים, שיוביל למימוש מירב הזכויות הפנסיוניות המוענקות להן.
במסגרת הפעילות נחתם הסכם חסות עם מאמאנט ישראל, בו מתקיימים ימי הסברה מרוכזים, ימי עיון המיועדים לכלכלת נשים ואירועי קד"מ המעודדים נשים לנהל את הביטוח הפנסיוני שלהן בצורה מיטבית. הפנייה מיועדת במיוחד לקהל הצעירות שנכנסות לראשונה לשוק העבודה, אצלן דרגת מימוש הזכויות היא הגבוהה ביותר. חבילת הפנסיה "מיס פנסיה" שיזמה מנורה מבטחים מאפשרת פגישת תכנון פנסיונית אישית על מנת לבדוק את מצבה ואת הנכסים שיעמדו לרשות האישה לקראת פרישה לגמלאות.
מנורה מבטחים מחוייבת להנגשת המידע לכלל הנשים מכל מגזרי האוכלוסייה ליצירת מעטפת פתרונות מלאה ללקוחותיה.
דברים שלא ידעת על מנורה מבטחים
- מנורה מבטחים היא בעלת קרן הפנסיה הגדולה בישראל, "מנורה מבטחים פנסיה", עם נתח שוק של כ-35%.
- מנורה מבטחים היא חברת ביטוחי הרכב-רכוש הגדולה בישראל. כל רכב שישי בישראל מבוטח במנורה מבטחים.
- כחלק מהגברת המודעות למותג לקחה קבוצת מנורה מבטחים את החסות הראשית על היכל הספורט ביד אליהו, והחל משנת 2015 ולמשך שמונה שנים לפחות נושא ההיכל את השם היכל מנורה מבטחים.
- עיתונאי הביטוח והפיננסיים של דה מרקר, גלובס, ידיעות אחרונות, עדיף ו-NFC בחרו גם בשנה האחרונה בקרן הפנסיה "מנורה מבטחים פנסיה" כקרן הפנסיה הטובה ביותר, בפעם השביעית ברציפות.
- הקבוצה מנהלת נכסים בהיקף של כ-185 מיליארד שקל.
אבני דרך בחייו של מנורה מבטחים
1934 - מנורה מבטחים החזקות מתאגדת בארץ ישראל.
1935 - הקמת חברת הביטוח מנורה.
1982 - החברה הופכת לחברה ציבורית.
2002 - מתקבלת החלטה אסטרטגית להגדלת נתח השוק בביטוח אלמנטרי.
2004 - רכישת קרן הפנסיה הגדולה בישראל - מבטחים החדשה.
2007 - בזכות רכישת חברת הביטוח "שומרה", לצד צמיחה טבעית, הפכה החברה לחברת ביטוחי הרכב-רכוש הגדולה והמובילה בישראל.
2011 - השקת תוכנית "מסלולי יעד לפרישה".
2015 - היכל הספורט ביד אליהו משנה את שמו להיכל מנורה מבטחים.
2016 - רכישת אמפא קפיטל ו-ERN, במטרה להקים זרוע אשראי ומימון בקבוצה.
2017 - השקת "מיס פנסיה", חבילת פנסיה ייעודית לחיסכון פנסיוני לנשים.
2018 - השקת מערך הממשקים הדיגיטליים של מנורה מבטחים.