סובארו XV היברידי-נטען - לא יגיע לפני 2020
סובארו הציגה גרסה היברידית נטענת ל-XV הפופולרי, עם טווח נסיעה חשמלי-תיאורטי של 27 ק"מ. יבואנית סובארו לישראל: אם יגיע, זה לא יקרה לפני 2020
סובארו מיישרת קו עם העידן המודרני, תציג XV היברידי נטען ותשווק אותו בישראל כבר ב-2020. יצרנית הרכב צפויה לחשוף את ה-XV (המכונה "קרוסטראק" בארה"ב) ההיברידי בתערוכת לוס אנג'לס שתיפתח בעוד כשבועיים, על בסיס גרסת ה-2.0 ליטר המוכרת.
לדברי סובארו, אל מנוע הבנזין המוכר יצטרף מנוע חשמלי צנוע, ושניהם יחד צפויים לייצר הספק מרבי של 150 כ"ס. באופן לא מקובל, נתון זה נמוך מההספק המרבי של ה-2.0 ליטר הנוכחי, העומד על 156 כ"ס. מהיבואנית סמל"ת נמסר כי אין תכנית לשווק את הדגם בארץ לפני 2020, ובכל מקרה לא הוחלט עדיין אם לייבאו כלל.
סובארו אינה מציינת את נתון המומנט של המנוע ההיברידי, אך מבטיחה קיצוץ של שניה תמימה במיאוץ מעמידה ל-96 קמ"ש (9.4 שניות), פועל יוצא של זמינות כוח טובה יותר תודות למנוע החשמלי. את האנרגיה שואב המנוע החשמלי מסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 8.8 קילווואט-שעה שמעניקה לו טווח נסיעה רשמי של 27 ק"מ ומהירות מרבית של כ-100 קמ"ש על חשמל בלבד, לצד טווח כולל המתקרב ל-800 ק"מ. כאשר מתרוקנת הסוללה עומדת צריכת הדלק הממוצעת של ה-XV 2.0 על 12.3 ק"מ לליטר, כך סובארו.
כמו יתר דגמי המותג היפני, גם ל-XV ההיברידי הנעה כפולה. בניגוד לגרסאות היברידיות בהן מרווח הגחון צנוע יחסית במטרה להקטין את ההתנגדות לרוח ולשפר את צריכת הדלק, -XV ההיברידי ישמור על מרווח הגחון המרשים של הגרסאות הרגילות (22 ס"מ) כך שיכולת השטח הצנועה אמורה להישמר. עם זאת יש לקחת בחשבון כי הסוללה המותקנת מתחת לרצפת תא המטען מוסיפה לא פחות מ-250 ק"ג למשקל הרכב הרגיל (1.7 טון), נתון שעשוי לפגוע ביכולת.
ה-XV ההיברידי זוכה למספר מאפייני עיצוב שונים, בהם טבעות כחולות בתוך יחידות התאורה מלפנים, סבכה קדמית ופנסי ערפל בגימור שונה, מסילות גג בשחור וחישוקי "18 שונים. הצבע הכחול מגיע גם לתא הנוסעים - ריפודי מושבים, דיפוני דלתות ועוד.
הכותב חבר מערכת iCar