שתף קטע נבחר

כל המותגים, התשלום והמשלוח במקום אחד: הקניון הדיגיטלי של עזריאלי

חלוצת הקניונים בישראל תפתח במהלך 2019 את עזריאלי שרונה - קניון חדש בתל אביב שיציע מותגי אופנה ולייף סטייל ומסעדות שף לצד בניין משרדים חדיש. בנוסף, שנה לאחר השקתו של קניון ראשונים, בעזריאלי יכולים להיות מרוצים – יעד המבקרים הושג במלואו

בשיתוף Superbrands

 

קבוצת עזריאלי היא חלוצת הקניונים בישראל: בשנת 1982 ייסד את פעילותה איש העסקים הישראלי-קנדי והפילנתרופ דוד עזריאלי ז"ל והחל בבניית הקניון הראשון בישראל - קניון אילון ברמת גן. עזריאלי אף הכניס לשפה העברית תחדיש לשוני כאשר הגה את המילה “קניון“ - הלחם של המילים “קניות“ ו“חניון". לאחר פתיחתם של קניונים נוספים בירושלים ובבאר שבע, נפתח בחודש אפריל 1998 קניון עזריאלי תל אביב, הממוקם במרכז עזריאלי, שהפך מאז לאחד מהאייקונים הבולטים של העיר.

 

כיום כוללת הקבוצה 16 קניונים: קניון עזריאלי תל אביב, קניון עזריאלי אילון, קניון עזריאלי הנגב, קניון עזריאלי ירושלים, קניון עזריאלי חולון, קניון עזריאלי הוד השרון, קניון עזריאלי מודיעין, קניון עזריאלי גבעתיים, קניון עזריאלי חיפה, קניון עזריאלי עכו, קניון עזריאלי קריית אתא, קניון עזריאלי רמלה, Outlet עזריאלי הרצליה, Outlet עזריאלי אור יהודה, קניון עזריאלי רעננה וקניון עזריאלי ראשונים – שהושק ב-2017. במהלך השנה הקרובה עתיד להיפתח קניון עזריאלי שרונה בתל אביב.

 

מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:

 

superbrands  ()
 

הסביבה התחרותית

זירת הקניונים בישראל צפופה ותחרותית, ופועלות בה מספר קבוצות קניונים. מלבדן, קיימים מספר שחקנים נוספים המפעילים קניונים בודדים. למרות השוק הרווי למראית עין, בעיקר באזורים שיש בהם מתחמי קניונים או מספר קניונים במרחק לא רב זה מזה, נפתחים בישראל קניונים חדשים מדי שנה ומציעים חוויות נוספות של בילוי וקניות, תוך בידול תחרותי בתחום האופנה, מתחמי בילוי, מסעדות ועוד. התחרות בענף הקניונים מושפעת משתי זירות נוספות: האחת היא הוזלה משמעותית שחלה בשנים האחרונות במחירי הטיסות, כאשר ישראלים רבים מעדיפים לרכז קניות אופנה ומוצרים לבית בחו"ל; והשנייה היא ההזדמנויות ההולכות ומתרחבות בזירת האונליין, בדגש על מותגים בינלאומיים, שנגישותם משתפרת מאוד עבור הצרכן הישראלי.

 

האתגר השיווקי

על מנת לשמר את מובילות הקבוצה ולבדל את חוויית הקנייה, האתגר המרכזי של הקבוצה הוא לחדד את חזון האומני-צ'אנל (Omnichannel) – להמשיך ולגעת בכמה שיותר צרכנים בכל הערוצים העומדים לרשותה. זאת, באמצעות הרחבת הפריסה, שדרוג חוויית הקנייה והבידול בקניונים הפיזיים ובמקביל הרחבת מערך הדיגיטל עם פתרונות קנייה נוחים, משתלמים וממוקדים.

 

שני אתגרים נוספים שעומדים בפני עזריאלי בקניונים הפיזיים הם שדרוג חוויית הלקוח באמצעות טכנולוגיות חדשות והפיכת מתחמי המזון בקניונים למתחמים עשירים במסעדות איכותיות ולאזורי בילוי מושכים ומהנים בפני עצמם. כך למשל הושק השנה קיר אינטראקטיבי ענק של 550 אינץ' בקניון ראשונים החדש, עם משחקים ומתחם צפייה לכל המשפחה וכן הושקו מתחמי הסעדה בקונספט החדש בעזריאלי ירושלים ובקניון ראשונים.


superbrands  ()
 

הפתרונות היצירתיים

פתיחת עזריאלי שרונה. במהלך שנת 2019 צפוי להיפתח קניון נוסף של קבוצת עזריאלי, שנבנה בשנתיים האחרונות בתל אביב בחלקו הדרומי של מתחם שרונה. עזריאלי שרונה יושק בקרוב עם מותגי אופנה, עיצוב מוקפד ומסעדות, שיוסיפו לעיר חוויות בילוי ביום ובערב. הקניון ישתלב במגדל המשרדים האייקוני בגובה 250 מטר, המאוכלס במלואו. הקניון ישתרע על פני שלוש הקומות התחתונות ובהן 11,500 מ"ר של שטחי מסחר, ו-120 חנויות ומסעדות.

 

שדרוג חוויית הקנייה בקבוצה. קבוצת עזריאלי מקפידה לרענן כל העת את קניוני הקבוצה, לשפץ, להוסיף ולעדכן את התמהיל בהם בהתאם לרוח הזמן – במיוחד לאור העובדה שהוותיקים שבהם נבנו לפני שלושה עשורים ויותר. לשדרוג בהיקף הנרחב ביותר בשנה החולפת זכה קניון עזריאלי ירושלים. הקניון, שנפתח ב-1993, מארח כ-30 אלף מבקרים ביום בממוצע, ומשתרע על כ-37 אלף מ"ר של שטחי מסחר. במסגרת השיפוץ עודכנה נראות הקניון והוא הותאם לצרכים המשתנים של הלקוחות. כמו כן, בהתאם לקונספט ההסעדה העדכני נפתח במקום מתחם "מלחה מרקט" – שהכניס לקניון חוויית אירוח ובילוי בשלל מסעדות איכותיות וברים. במקביל, שופץ בהשקעה נרחבת קניון הנגב בבאר שבע, שנפתח ב-1990. בנוסף, יורחב קניון עכו בכ-9,000 מ"ר של משרדים והחלו ההכנות לקראת הרחבת קניון מודיעין וקניון ירושלים. במקביל לשדרוגים, בתי העסק במתחמים נהנים מעלייה בצריכה הפרטית ובגידול בפדיונות בקניונים ב-2018.

 

קניון עזריאלי ראשונים. בחלוף שנה להשקתו, קניון עזריאלי ראשונים עומד בתחזיות הן מבחינת מספר המבקרים והן במכירות ובעושר החוויות המוצעות ללקוחות. בהתאם לאסטרטגיה שדוגלת בהבאת עולם הדיגיטל והטכנולוגיה לתוך הקניון, הוקם במקום קיר אינטראקטיבי ראשון מסוגו בארץ. הקיר בגודל 550 אינץ', מציע חוויה מהנה לילדים ולצעירים – משחקי פלייסטיישן וקינקט משותפים, תוכן עשיר ומתחם צפייה לכל המשפחה. כך למשל, הוקרנו במקום משחקי גביע העולם בכדורגל בקיץ האחרון על המסך הענק ואיפשרו למבקרים לצפות יחד כחלק מהבילוי. עד לפתיחת הקניון בראשון לציון, הידועה כעיר הקניונים של ישראל, לא היה לעזריאלי קניון בעיר. לקניון מיקום אסטרטגי - בצדה המזרחי של העיר, על כביש 431, בסמוך למחלף ראשונים ובסמוך לתחנת רכבת ותחנות אוטובוס. יתרון נוסף - הקניון מרוחק יחסית ממתחמי הקניונים של מערב העיר. בקניון, המשתרע על 20 אלף מ"ר, הושקעה מחשבה רבה בבידול, בדגש על תמהיל אופנה וחוויית בילוי איכותית. כך, נפתח במקום ה"מרקדו" ("שוק" בספרדית): מתחם מסעדות וברים המכיל מותגי פרימיום, מסעדות שף, סאונד נפרד ואווירת בילוי שונה בתכלית משאר חלקי הקניון.

 

אתר הסחר Azrieli.com. בשנת 2017 השיקה קבוצת עזריאלי את אתר הסחר Azrieli.com, בהמשך להגשמת חזון ה-Omnichannel – לגעת בכמה שיותר צרכנים ולפגוש אותם במקומות בהם הם נמצאים. אסטרטגיה זו, המשלבת את האוף-ליין והאונליין, החלה ב-2015 עם השקת כרטיס המתנה Azrieli Gift Card הניתן למימוש בחנויות קניוני עזריאלי, והמשיכה ב-2016 עם השקת האפליקציה Azrieli App המרכזת עבור הלקוחות מידע, הטבות ותוכן בהתאמה אישית. השקת אתר הסחר ב-2017 השלימה את החוויה הדיגיטלית תוך שהיא מאפשרת ללקוחות רכישה מכל מקום בו הם נמצאים, כקניון וירטואלי ראשון מסוגו, כך שניתן לרכוש ממגוון המותגים הנמצאים בקניוני עזריאלי, וכן ממותגים שנמצאים רק באתר – בתשלום אחד ומשלוח אחד (חינם).

השנה המשיכה הקבוצה לפתח את Azrieli App עבור מאות אלפי המשתמשים בה, שנהנים מהטבות חודשיות וממוקדות – ובהן הצעות ערך מותאמות אישית, הנחה על החנייה ומשלוחי מזון לבתי עסק ומשרדים בסביבת הקניון. ב-Azrieli App השנה הושם דגש על שיתופי פעולה - כך למשל, שווקו כרטיסים להופעות דרך האתר תוך קבלת הטבות ייחודיות.

 

הנגשה עבור אנשים עם מוגבלויות. לצד פיתוח חוויית הקנייה, הכלים הדיגיטליים והממשקים הטכנולוגיים, המשיכו לפתח בעזריאלי גם את הנגישות עבור לקוחות עם צרכים מיוחדים. כך למשל, התבצע פרויקט הנגשה לעיוורים וכבדי ראייה בקניונים, ופותחה עבורם אפליקציה מיוחדת להתמצאות עצמאית במרחב בקניון, כאשר היא מבוססת מיקום והנחיות קוליות. הפרויקט החל כפיילוט בקניון עזריאלי הוד השרון, ויתרחב בהמשך לתל אביב, ירושלים ואילון.

 

אבני דרך בחיי קניוני עזריאלי

1983 - נפתח קניון עזריאלי אילון ברמת גן - הקניון הראשון בישראל.

1990 - הקבוצה משיקה את קניון עזריאלי הנגב - הראשון בקניוני הדרום.

1993 - פתיחת קניון עזריאלי ירושלים בשכונת מלחה.

1998 - נפתח הקניון במגדלי עזריאלי, ששינו את קו הרקיע של תל אביב.

2011 - עזריאלי מגיעה לצפון ופותחת קניונים בעכו ובקריית אתא.

2015 - השקת הקומה השנייה של קניון עזריאלי אילון ופתיחת קניון עזריאלי רמלה.

2016 - עזריאלי משיקה את Azrieli Gift Card ואפליקציית מובייל; קניון עזריאלי הנגב שהוקם ב-1990 משופץ בהשקעה חסרת תקדים, ונפתחת בו חנות האופנה הגדולה בישראל - אורבניקה, על שטח של 4300 מ"ר.

2017 - השקת קניון עזריאלי ראשונים והשקת אתר הסחר Azrieli.com.

2018 - שדרוג חוויית הקנייה בקניוני הקבוצה והיערכות לפתיחת קניון עזריאלי שרונה.

 

דברים שלא ידעת על קניוני עזריאלי

  • דוד עזריאלי הגה את המילה “קניון“, המהווה הֶלְחֵם של המילים “קניות“ ו“חניון“.
  • נכון ל-2018 מפעילה הקבוצה 16 קניונים.
  • סניפי הרשתות הבינלאומיות H&M, Superdry, Foot Locker ועוד רבות אחרות, נכנסו לראשונה לישראל דרך קניוני עזריאלי.
  • ב-2019 ייפתח מרכז עזריאלי שרונה, שיורכב מהמגדל הגדול ביותר במזרח התיכון ובבסיסו Azrieli Mall.
  • Azrieli.com הוא מודל ראשון מסוגו בעולם לאתר סחר של קבוצת קניונים: כל המותגים, התשלום והמשלוח במקום אחד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קניוני עזריאלי
צוות הניהול והשיווק
ארנון תורן - מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי ומשנה למנכ"ל קבוצת עזריאלי
עופר ירום - מנכ"ל AZRIELI.COM
אייל וייסמן - סמנכ"ל פיתוח עסקי
רן רולניצקי - מנהל דיגיטל וחדשנות
יצחק סער - סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה
מומלצים