העונה החדשה של "כפולים": מתחילים בפיצוץ, ומשם עולים
עם עריכה מוזיקלית אינטנסיבית, צילום מהיר ועלילה טעונה ומותחת - "כפולים" ממשיכה בעונה החדשה להזרים את האדרנלין, וגם אם היא לא המציאה את הגלגל - היא מגלגלת אותו בדקדקנות
שלוש שנים אחרי העונה הראשונה חוזרת "כפולים" (קשת 12) עם פרק פתיחה כפול, ולא מבזבזת דקה על הקדמות מיותרות. גם אם נשארו כמה קצוות פתוחים בסוף העונה הקודמת, העונה הנוכחית עושה חדש-חדש-חדש ומתחילה מדף חלק. הטריגר, שבעונה הקודמת היה חטיפתו של שר ההגנה האיראני, נע הפעם למחוזות מקומיים: טקס חגיגי לחניכת צינור שיעביר נפט מישראל לטורקיה נערך על אסדה בים התיכון. אלא שפיצוץ שמתרחש על האסדה באמצע הטקס מסכל את ההסכם וגם כמה אנשים שקיוו להפיק ממנו חתיכת מזרח תיכון חדש. השב"כ והמוסד משתפים פעולה בניסיון לעלות על עקבות המפגעים, ובשלב די מוקדם מאבדים גם את חוליית הקישור החשובה לעונה הקודמת – סייג, ראש אגף המבצעים של המוסד וגם היה המוח מאחורי כל העונה הראשונה.
עוד ביקורות טלוויזיה:
- "החברה הגאונה": מי שקרא - ייהנה, מי שלא - ייהנה יותר
- "לאהוב את אנה": די, עייפנו מתוכניות בליינד דייט
- HomeComing: תגיעו בשביל ג'וליה רוברטס, תישארו בשביל הסדרה
יפתח קליין: "בקריית שמונה הבנתי שאני תל אביבי פריבילגי"
גם בעונה הזאת ממשיכים לסנן משפטים קשוחים אותם החוקרים – איתן קופל (מיקי ליאון) ואלי מזור (מוריס כהן), וגם שון החמקמק (אנחל בונני) עוד משוטט אי שם ברקע ואולי יגיח בהמשך, אבל הנערים המשחקים לפנינו הם עכשיו נערים חדשים: ענת קדמי (נטע ריסקין) היא מדריכת תיירים שנעלמת יום אחד בחזרה מטיול אליו כלל לא יצאה; דקלה לוי (מורן רוזבלט) היא עובדת תחזוקה על האסדה שגם היא נהנית מאליבי מפוקפק ואמיר כהן (יוסף סווייד) הוא סטרטאפיסט שעל הפרק הראשון (ספוילר) מחסל את סייג הפצוע. הוא גם היחיד מבין השלושה שלא נהנה מהספק ממנו נהנים השניים האחרים – הצופה כבר יודע שהוא לא כזה תמים. היוצרים בחרו להעניק לו אבא ערבי ישראלי, מה שמרמז שבעונה הזאת כנראה לא ניאלץ להרחיק עד איראן כדי למצוא אויב ראוי.
העונה הזאת תרחיב את העיסוק בסביבה של מנהלי החיים הכפולים – המשפחות והחברים שמקיפים אותם ושנאלצים יום אחד לגלות שהאדם שהכירו וסמכו עליו מתחזק למעשה זהות נפרדת לחלוטין. עצם הגילוי הזה והעימות איתו מכיל פוטנציאל ראוי לעלילת מתח שלא זקוקה לאקשן או לסצנות אלימות כדי להעצים את זרימת האדרנלין.
כבר בעונה הראשונה "כפולים" סיגלה לעצמה שפה ברורה מאוד ולא סטתה ממנה לטובת קריצות לז'אנרים אחרים. היא מתמקדת במטרה אחת - מחוללת מתח אפקטיבי וטעון: העריכה המוזיקלית אינטנסיבית מאוד, הצילום מהיר ובעיקר, יש היצמדות קפדנית ובלתי מתפשרת לאלמנטים שהוטמעו בחווית הצפיה שלנו בסדרות מתח זרות. המשפטים שחוקרים משתמשים בהם, האינטונציה שבה הם נאמרים, ההבעות - הכל. היופי ב"כפולים" הוא היכולת שלה לחקות את כל אלה ועדיין לא להישמע מביכה או מעושה. מהבחינה הזאת אפילו כשהיא נושקת לקלישאות, "כפולים" עדיין עובדת, ועובדת טוב. אולי היא לא המציאה את גלגל ז'אנר המתח, אבל אין ספק שהיא מגלגלת אותו בנחישות מרשימה.