קיה פורטה דור שני (2013-2018)
דגם תאום ליונדאי i35-אלנטרה, שנמכר בארץ בעיקר לציי רכב, ולא זכה למוניטין המוצלח שיש לגרסת יונדאי. שיווק דור שני הופסק באחרונה לאחר שאזל המלאי, דור שלישי כבר הוצג בחו"ל ויגיע לארץ רק באמצע 2019. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: משפחתיות
דגמים: ארבע דלתות סדאן, חמישה מקומות
טווח מחירים: מ-50 אלף שקל לבנזין בסיסית מ-2013 ועד 109 אלף שקל לדיזל משומשת מ-2018 (מחירון לוי יצחק)
תעודת זהות: דגם תאום ליונדאי i35-אלנטרה, שנמכר בארץ בעיקר לציי רכב, ולא זכה למוניטין המוצלח שיש לגרסת יונדאי. שיווק הדור השני הופסק באחרונה לאחר שאזל המלאי, הדור השלישי כבר הוצג בחו"ל ויגיע לארץ רק באמצע 2019.
פרטים טכניים: מנועי בנזין, 1.6 ליטר (130 כ"ס), גיר אוטומטי שישה הילוכים, וטורבו דיזל, 1.6 ליטר (136 כ"ס), גיר רובוטי כפול-מצמדים. הנעה קדמית.
זיהום אוויר: קבוצת זיהום 4 עד 11. דווקא הדיזל נקי יותר.
בטיחות: לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי, ציון גבוה בארה"ב. שש כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט, אך ללא מערכות בטיחות אקטיביות. ברוב המכוניות הותקנו בארץ מערכות התרעה בפני התנגשות וסטייה מנתיב.
שמירת ערך: ירידה של כ-15% לשנה, ומחירי שוק נמוכים בעוד 10 עד 20 אחוז, תלוי בדגם ובמצב.
מה לבדוק לפני שקונים: רוב המכוניות נמכרו כאמור לליסינג, בדקו מקוריות ושלמו בהתאם. רמת האמינות גבוהה ובכל מקרה מכוניות שנמכרו במקור ללקוחות פרטיים זכו לשבע שנות אחריות.
למי היא מתאימה: נהג משפחתי שלא חייב יפנית.
למה כן: מרווחת יחסית, כולל לנהגים גבוהים. תא נוסעים בנוי היטב, ביצועים וצריכת דלק טובים בדיזל. נוחה יותר מ-i35 אך לא מאלנטרה. יש ניתוק כרית אוויר מלפנים, שחסר באלנטרה.
למה לא: בקרת אקלים וחישוקים קלים רק בדגם המאובזר והנפוץ פחות. הבנזין פחות מרשימה בביצועים ובצריכה.
למחפשי מציאות: טויוטה קורולה תהיה חסכונית יותר אך גם יקרה משמעותית במחירי השוק. אוקטביה עדיפה על שתיהן.
השורה התחתונה: תמורה טובה מאוד לכסף.
ציון: ****