שתף קטע נבחר

 

שינויים ברכבת: התדירות תגבר, המסלולים יתארכו

ברכבת החליטו להאריך את מסלולם של כמה קווים בצפון ובדרום במטרה להקל על העומס ברכבות. כמה קווים שהסתיימו בחיפה ימשיכו לנהריה וקווים שנגמרו באשקלון ימשיכו עד לנתיבות

רכבת ישראל הודיעה היום (א') על הגברת תדירות הרכבות מצפון ומדרום, בין היתר באמצעות הארכת מסלול של חלק מהרכבות כך שיעצרו בתחנות נוספות.

 

אין מקום לזוז: צפוף ברכבת מהצפון    (צילום: מנפלאות הרכבת)

אין מקום לזוז: צפוף ברכבת מהצפון    (צילום: מנפלאות הרכבת)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

למעשה מתכוונים ברכבת להפוך נסיעות שהתבצעו עד היום ללא נוסעים, לדוגמה מתחנת חנייה של רכבת ועד לתחילת הקו, לרכבות שמסיעות נוסעים. בכך מתכוונים בחברה לשחרר לחצים במקומות שיש כאלה.

 

השינוי המהותי יהיה באזור הדרום, שם לדוגמה, רכבת הבוקר שיצאה עד כה מאשקלון ב-06:58, תצא כעת מנתיבות ב-06:36 ותעצור ב-06:45 גם בתחנת שדרות. המשמעות הישירה היא רכבת נוספת מדי בוקר לתושבי שדרות ונתיבות והקלת העומס על הרכבות האחרות בקו. דוגמה נוספת: רכבת ערב מרעננה מערב אל תחנת אשקלון, תמשיך במסלולה גם לתחנות שדרות ואשקלון. כך תתווסף עוד רכבת בשעות העומס לטובת תושבי שדרות ונתיבות.

רכבת ישראל רכבות עומס איחורים קרונות עמוסים אחרי החג ל כיון תל אביב ()
האם זה יסייע לעומסים האדירים? ארכיון

עומס בתחנת רכבת סבידור מרכז (צילום: גל פלאשקין)
עומסים ברכבת. תוספת תחנות והרחבת הקווים(צילום: גל פלאשקין)

מי שפחות יהנה מהשינוים החדשים הם תושבי הצפון, שם למרות תוספת התחנות - העומס עדיין יורגש בשל המחסור במסילות בקו החוף. אבל גם שם צפויים שינויים.

 

רכבת הערב שיוצאת מאשקלון ב-20:06, שסיימה את דרכה בתחנת תל אביב סבידור מרכז, תמשיך במסלולה עד לנהריה. בעקבות השינוי, הרכבת תעצור גם בתחנות תל אביב האוניברסיטה, הרצליה, נתניה, חדרה, בנימינה, חיפה, חוף הכרמל, מרכזית המפרץ, חוצות המפרץ, קריית חיים, קריית מוצקין, עכו ונהריה.

 

גם רכבת הערב שיוצאת ב-21:28 מתחנת תל אביב סבידור מרכז תמשיך עד לנהריה, במקום לסיים בתחנת חיפה מרכז השמונה. הרכבת תעצור גם בתחנות מרכזית המפרץ, חוצות המפרץ, קריית חיים, קריית מוצקין, עכו ונהריה.

 

מרכבת ישראל נמסר: "הדבר נעשה תוך ניתוח עמוק של הביקוש המשתנה לקווים השונים בנקודות הזמן המשתנות לאורך היממה. אנו נמשיך ונהפוך כל אבן כדי להביא ככל שניתן לרווחה, תחת האילוצים הקיימים של כמות הרכבות וקוצר בתשתית ובזמן מסילה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דף הפייסבוק מ"נפלאות הרכבת"
עומס ברכבת
צילום: דף הפייסבוק מ"נפלאות הרכבת"
מומלצים