מאזדה 3 חדשה הוצגה - תגיע אלינו במהלך 2019
אחרי אינספור קטעי תמונות ורמיזות עיצוביות חושפת מאזדה דור עדכני למשפחתית הקומפקטית, בעבר המכונית הנמכרת בישראל. היבואנית המקומית: תגיע ארצה במהלך הרבעון השלישי של 2019
מאזדה חושפת בתערוכת לוס אנג'לס דור חדש ל-3, המשפחתית היפנית שמאז החליפה את הלאנטיס ב-2003 יוצרה ביותר מ-6 מיליון יחידות והחזיקה שנים רבות בתואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל. לדברי דלק מוטורס, יבואנית המותג, היא תנחת כאן ברבעון השלישי של 2019.
לפני שנה: מאזדה 3 הבאה - קבלו הצצה ראשונה
מאזדה 3 החדשה מתקרבת לייצור: קבלו הצצה נוספת
מאזדה 3 חדשה - חשיפה מלאה בסוף החודש
ה-3 החדשה, דור רביעי בשושלת, מקבלת עיצוב דינמי בהשראת אב הטיפוס KAI שהוצג בטוקיו בשנה שעברה. בחזית סבכה גדולה יותר ויחידות תאורה צרות וחדות יותר, בעוד האחוריים בגרסת ההאצ'בק כוללות קורה C רחבה המשתפלת בחדות, וספויילר קטן בקצה דלת תא המטען. בסדאן דלת תא המטען גדולה יותר עם מסיט אוויר בקצה.
בתא הנוסעים יש כעת מסך תצוגה גדול יותר ("8.8) נשלט חוגה, עיצוב שונה לקונסולה המרכזית ולגלגל ההגה, מושבים המציעים תמיכה טובה משופרת וקורות A צרות, המשפרות את שדה הראיה. מאזדה גם תציע אפשרות בחירת צבעי פנים רחבה יותר, כולל ריפודי וגימורי עור אדום. היצרנית טרם פרסמה את נתוני המידות, אך אלה צפויים להיות דומים לדגם היוצא. יהיה גם מתלה אחורי פשוט יותר (קורת מתח לעומת רב חיבורי), מה שאמור לאפשר תא מטען גדול מבעבר.
ה-3 תהיה הדגם הראשון שתצויד במנוע ה-Skyactiv-X החדש של היצרנית, בעל הצתה באמצעות דחיסת אוויר על ידי הבוכנה, בדומה למנועי דיזל ובשונה ממנועי בנזין כיום, שבהם תערובת אוויר-דלק מוצתת על ידי מצת (פלאג). הוא נתמך במערכת היברידית קלה (24V). על פי מאזדה, הוא מעניק תוספת של 10%-30% מומנט לעומת מנועי בנזין אטמוספריים וחסכוני אפילו ממנועי דיזל עם כמות נמוכה ב-50% של פליטת מזהמים.
בנוסף יוצעו מנועי בנזין (Skyactiv-G) מה-3 היוצא בנפח 1.5 ליטר ו-2.0 ליטר שיעברו התאמה לתקני הזיהום העדכניים (WLTP) כמו גם מנוע טורבו דיזל (Skyactiv-D) בנפח 1.8 ליטר עבור השוק האירופאי בשידוך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. ה-3 החדשה תוצע לראשונה גם עם אופציה להנעה כפולה קבועה, עבור מדינות אקלים חורפי.