פורשה 911 חדשה נחשפה. תגיע ארצה במרס הקרוב
פורשה חושפת דור שמיני בשושלת אחת ממכוניות הספורט המפורסמות והפופולריות בעולם עם טכנולוגיה עדכנית ולראשונה - מערכות בטיחות אקטיביות. תגיע אלינו בעוד כארבעה חודשים
כנהוג בפורשה בכלל וב-911 בפרט, השינויים העיצוביים כמעט ואינם מורגשים. יש פגוש קדמי - עם פתחי אוויר (אדפטיביים) - גדול יותר, יחידות תאורת מטריקס Led, ידיות פתיחת דלתות מוסלקות, חישוקים גדולים יותר ("20 מלפנים, "21 מאחור) ויחידת תאורה ארוכה מאחור הנמתחת לכל רוחב מכסה המנוע. עוד בתפריט המחודש: צינורות פליטה שונים, פנס בלימה במרכז פתחי אוורור ומסיט אוויר מתרומם חשמלית (גדול יותר).
השינויים בתא הנוסעים משמעותיים הרבה יותר, עם מסך מגע ענק ("10.9) השולט במרבית המערכות ובורר הילוכים זעיר. למרות צמד צגים דיגיטאליים בלוח המחוונים, פורשה בחרה לשמור על מד סל"ד אנלוגי במרכז ועל שעון הזמן בחלקה העליון של הקונסולה. היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לראיית לילה וחיישנים לזיהוי כביש רטוב והתאמת המערכות השונות (יחידת הנעה בקרת יציבות ועוד).
בסיס הגלגלים נותר זהה (245 ס"מ) אך ה-911 ארוכה ב-2 ס"מ (452 ס"מ) ורחבה ב-4.5 ס"מ (185 ס"מ) מהקודמת, עם מפסקי סרנים גדולים יותר (4.6 ס"מ מלפנים ו-3.9 ס"מ מאחור). המשקל העצמי עלה ב-55 ק"ג (1,515 ק"ג), בין היתר עקב תוספת מסננים להפחתת זיהום אוויר, חיזוק המרכב ותוספת מערכות בטיחות כדי לעמוד בתקני בטיחות מחמירים המקובלים כיום.
באחורי הקררה S מוצב אותו מנוע 3.0 ליטר עם שישה צילינדרים בתצורת בוקסר מהדגם היוצא (991.2) עם הספק שעלה ל-450 כ"ס (30 כ"ס יותר). המנוע משודך לתיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד חדשה (7 יחסים בקודמת) ולהנעה אחורית (בקררה S) או כפולה-קבועה (בקררה 4S).
הביצועים: 3.7 שניות ל-100 קמ"ש בגרסת ההנעה האחורית או 3.6 שניות להנעה הכפולה, קיצוץ של 0.4 שניות. חבילת "ספורט-כרונו" הכוללת בקרת שיגור תקצץ את זמן התאוצה בעוד 0.2 שניות בכל גרסה (3.5 שניות ב-S ו-3.4 שניות ב-S4). המהירות המרבית בשתי הגרסאות חוצה במעט את רף ה-300 קמ"ש.
הכותב חבר מערכת iCar