הרכבת מדווחת על שני מכרזי תשתית
עד 2025 צפויה הרכבת לשדרג את הלולאה המסילתית המקיפה את גוש דן. בתכנית: הקמת הגשר הארוך ביותר בארץ
רכבת ישראל פרסמה הבוקר (א׳) שני מכרזי תשתית נרחבים במסגרת פרויקט "רכבת שורק" שכולל פיתוח והנחת מסילה חדשה בתוואי כביש 431, בין תחנת הרכבת משה דיין בראשון לציון דרך תחנת ראשון לציון הראשונים, ועד חיבור לתחנת הרכבת פאתי מודיעין ותוואי הקו המהיר לירושלים, במחלף ענבה. הערכה להשלמת הפרויקט - 2025.
המכרזים מתייחסים לשני קטעי מסילה חשמליים. בתוואי הראשון עבור הקטע שבין תחנת רשל"צ הראשונים לתחנה המתוכננת ברמלה דרום, קטע הכולל מסילות חדשות באורך 5.5 ק"מ, שני גשרי רכבת, מנהרה ומבנה שליטה ובקרה. השני עבור הקטע שבין רמלה דרום למחלף נשרים, הכולל מסילות חדשות באורך של 4.5 ק"מ וארבעה גשרי רכבת ייעודיים.
אורכו הכולל של תוואי המסילה בפרויקט הינו כ-30 ק"מ וכולל גשרים, מעברים תת-קרקעיים, מנהרות ושתי תחנות נוסעים חדשות (מעיין שורק ורמלה דרום), לצד שדרוג והארכת רציפים בתחנת ראשונים. במסגרת התוואי החדש, כך הרכבת, יוקם גשר הרכבת הארוך בארץ (3.5 ק"מ) במקביל לכביש 431, כמו-גם שלוש מנהרות בעומק של 20 מטרים מתחת לאדמה מתחת לכביש 20, באיזור מחלף מבוא איילון ובאיזור רמלה דרום. אחת באורך 450 מטרים, האחרת באורך 250 מטרים.
שני המכרזים הינם הראשונים מבין שורה של מכרזי תשתית שיפורסמו במהלך השנה הקרובה ל"רכבת שורק", והם כוללים בין היתר הקמת שישה גשרי רכבת, מנהרת רכבת, מערך קירות תומכים ותשתיות הנדסיות נוספות.
פרויקט 431 יהווה למעשה את הצלע הדרומית בלולאה המסילתית המקיפה את גוש דן. הצלע הצפונית היא "רכבת השרון", אשר הוקמה על תוואי כביש 531 על-ידי "נתיבי ישראל", ובחודש יולי האחרון נחנכו במסגרתו שתי תחנות רעננה. במהלך 2019 יושלם חיבור תחנות רעננה גם לתחנת הרצליה, וזמן הנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב יתקצר לכ-20 דקות.