שתף קטע נבחר
 

סקודה יטי (2010-2017)

אחד מרכב הפנאי הקטנים הראשונים בשוק, עם חמישה מקומות שמתבסס על רכיבי שלדת האוקטביה-גולף. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: ג'יפונים.

תעודת זהות: אחד מרכב הפנאי הקטנים הראשונים בשוק, עם חמישה מקומות שמתבסס על רכיבי שלדת האוקטביה-גולף.

טווח מחירים: מ-31 אלף שקל ל-1.2 ליטר ידני מ-2010 ועד 114 אלף שקלים ל-1.4 ליטר חזק ומאובזר מ-2017 (מחירון לוי יצחק)

 

פרטים טכניים: מנועי טורבו בנזין 1.2 ליטר (105-110 כ"ס), 1.4 ליטר (125-140 כ"ס) ו-1.8 ליטר (153 כ"ס), וטורבו-דיזל 2.0 ליטר (140 כ"ס). גיר רובוטי כפול-מצמדים (שבעה הילוכים בבנזין, שישה בדיזל), או ידני (שישה הילוכים, בשניהם). הנעה קדמית בבנזין, כפולה בדיזל ובשני הבנזין החזקים.

זיהום אוויר: קבוצות זיהום 3 עד 12 מ-15. ממש האביב של פראג

בטיחות: טובה לזמנה. 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. שש כריות אוויר.

שמירת ערך: לוי יצחק מפחית כ-10% לשנה, השוק מפחית עד שיעור דומה.

מה לבדוק לפני שקונים: גיר ה-DSG סובל מכשלים לעתים, בעיקר במצמדים. גם סלילי ההצתה ומשאבות המים לא מאריכים חיים.

למי הוא מתאים: לא למי שלא יקחו סקודה כי היתה להם פעם פליסיה מתפרקת.

למה כן: נראה וגבוה כמו ג'יפון, בלי העיצוב המצועצע של הניסאן ג'וק העתיק כמוהו. מרווח למשפחה. ביצועים טובים, התנהגות כביש מוצלחת, חסכוני. מבחר גרסאות, כולל דגם כניסה ידני אטרקטיבי. יכולת שטח טובה יחסית לג'יפון מודרני בדגמי ההנעה הכפולה.

למה לא: לא כולם אוהבים את העיצוב הקשוח, לא הכי נוח בעיר, תא מטען קרוב יותר לזה של משפחתיות קומפקטיות. הדיזל היקר לא הרבה יותר חסכוני מהבנזין.

למחפשי מציאות: יטי ידני מביא את כל יתרונות הדגם בלי חשש מה-DSG, ומחיריו נמוכים כי כולם רוצים אוטומטי. סוזוקי קרוסאובר יותר מרווח, אבל גם הגיר הרציף שלו לא חף מבעיות.

השורה התחתונה: כניסה לעולם הג'יפונים האופנתי בפחות מ-30 אלף שקל. מומלץ.

ציון: 4 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים