המכוניות שיגיעו ב-2019: סיטרואן עד פורשה (חלק ד')
עשרות רבות של דגמי מכוניות חדשים יצטרפו לאולמות התצוגה בישראל במהלך 2019. קבלו את החלק הרביעי בסדרה והפעם, ס' זה סיטרואן, פ' זה פורשה
שיטפון של דגמים חדשים, מתיחות פנים וגרסאות נוספות ממתינים לנו בשנה הקרובה. כמות גדולה משמעותית מזו לה זכינו השנה. כולל מספר מותגים בעלי משמעות יוצאת דופן עבור השוק המקומי, חלקם התמודדו עם בעיות שונות שפגעו בריווחיות בשנים האחרונות.
סיטרואן ופולקסווגן יצטרפו השנה לקרב לוהט בסגמנט רכבי הפנאי, פורד תנסה לחזור לעניינים עם הפוקוס והפיאסטה שבעבר כיכבו אצלנו ופחות או יותר נעלמו, וסקודה תנסה להמשיך במגמת הצמיחה עם דגם משפחתי חדש שנחשף לראשונה לעולם דווקא בישראל.
חשוב לזכור כי הצהרות היבואנים לא תמיד מתממשות במלואן. ולכן יתכן וחלק מהדגמים שמוזכרים כאן יתעכבו בהגעתם ארצה או לא יגיעו כלל, ובמקביל יהיו דגמים שיגיעו בהפתעה ללא הודעה מוקדמת.
סיטרואן
ההשקה המשמעותית ביותר תהיה ברבעון השלישי עם ברלינגו חדש, האחראי ליותר ממחצית מכירות המותג בישראל. בין השיפורים: עיצוב מודרני, מימדים גדולים יותר, נפחי העמסה משופרים ומנועי בנזין ודיזל חדשים עם תיבות הילוכים אוטומטיות.
סיטרואן תחדור השנה גם לקטגוריה הצומחת ביותר בשוק הרכב, עם רכב הפנאי C5 איירקרוס
הצפוי להגיע בסביבות חודש מאי. הוא יצויד במנועי טורבו-בנזין ודיזל, תא נוסעים מרווח עם שלושה מושבים נפרדים מאחור ומערכות בטיחות אקטיביות. במהלך הרבעון השני יגיע גם הקקטוס
לאחר מתיחת פנים ומערכות בטיחות מתקדמות.
מותג היוקרה של סיטרואן יחל לשווק דגם שני, ה-DS3 קרוסבק
שינחת כאן ברבעון השני, ובהמשך תוצע גם גרסה עם יחידת הנעה חשמלית מלאה.
סקודה
הסקאלה שהושקה לעולם דווקא בפתח תקווה צפויה להגיע ברבעון השלישי עם מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.0 ו-1.5 ליטר, מימדים גדולים מאלו של פולקסווגן גולף ותא המטען הגדול בקטגוריה (467 ליטרים). לקראת סוף השנה עשוי לנחות כאן הקודיאק RS, אם תצליח היבואנית להצמיד לו תג-מחיר נמוך מ-300 אלף שקל.
בחודשים נובמבר-דצמבר תגיע לישראל סופרב לאחר מתיחת פנים, אשר תמונות ריגול שלה ממלאות את הרשת זה זמן רב. מנועי 1.4 ליטר ו-1.8 ליטרים יפנו מקום ל-1.5 ליטר ו-2.0 ליטרים חדשים כמו גם גרסה היברידית-נטענת. גרסת הייצור לויז'ן X קונספט, רכב פנאי קטן שיחלוק פלטפורמה עם סיאט ארונה, עשויה לנחות כאן בסוף השנה.
פולקסווגן
המותג הגרמני יצטרף לקטגוריית רכבי פנאי קטנים והזולים עם T-קרוס שינחת כאן במחצית השניה של 2019. למרות המימדים הצנועים על בסיס פלטפורמת MQB A0, בפולקסווגן מבטיחים מרחב פנים ראוי ותא מטען בנפח 455 ליטר. מנועים? ההיצע המוכר של קבוצת פולקסווגן (טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר ו-1.5 ליטר טורבו).
במחצית השניה של 2019 תצטרף אליה גרסת טיולים לקראפטר
העדכני תחת השם קליפורניה XXL.
עוד עשויה להגיע פאסאט לאחר מתיחת פנים, במסגרתה יעודכן היצע המנועים בדומה לסופרב (טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר ו-2.0 ליטר), לצד גרסה היברידית-נטענת.
פורד
השנה הבאה עשויה להיות זו שתחזיר את פורד למסלול. ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מהשקת שני דגמים עם פוטנציאל מכירות יוצא דופן - שניהם עשויים להגיע אלינו במהלך הרבעון השני: פיאסטה ופוקוס.
במקרה של הראשונה לא מדובר בדגם חדש אלא בכזה שהוצג לפני כשנתיים אך עד היום לא הגיע ארצה. עם מנוע מוגדש בנפח 1.0 ליטר ומערכות בטיחות אקטיביות, מקווים בדלק, היבואנית, לחדש את ימיה הטובים של הסופר-מיני.
בסביבות חודש מאי צפוי לנחות בארץ גם פורד אדג' לאחר מתיחת פנים, עם עיצוב מעודכן ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. אחרי שברולט וראם, גם פורד תחל בשיווק הגרסה הקלה ל-F350, ה-F250 שינחת כאן ברבעון הראשון. לקראת סוף 2019 אנו עשויים לפגוש באולמות התצוגה המקומיים קוגה ואקספלורר חדשים.
פורשה
הבשורה המשמעותית ביותר תהיה השקת 911 חדשה שתגיע ארצה בסביבות מרץ-אפריל אך ניתנת להזמנה כבר עתה. המחיר: החל מ-1.1 מיליון שקלים לגרסת S שמציעה עוד 30 כ"ס (450 בסך הכל) ומערכות בטיחות מתקדמות כולל כיול לנהיגה בכבישים רטובים.
עוד לפניה יגיע לארץ המקאן, רכב הפנאי הקומפקטי לאחר שעבר מתיחת פנים ופנמרה GTS שחוזרת למנוע V8. בסוף השנה תנחת כאן החשמלית טייקן שטרם נחשפה, אך כבר הצליחה לחסל את המלאי העתידי עד 2020 לפחות. לדברי היבואנית המקומית, כמה עשרות מהם שוכנים בישראל.
הכותב חבר מערכת iCar