שתף קטע נבחר

 

סוף לתשלום לנהגי האוטובוס: "צריך שיסבירו לנו"

מהפכת הרב קו בגוש דן יצאה היום לדרך, אבל רבים לא ידעו על כך לפני שעלו לאוטובוס "דן". לודמילה מת"א: "צריך שיהיה נוח לכולם". שרית: "אני מעדיפה לשלם במזומן"

 

נוסעים מדברים על מהפכת הרב קו    (צילום: איתי שיקמן)

נוסעים מדברים על מהפכת הרב קו    (צילום: איתי שיקמן)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

צעד משמעותי ברפורמה בתחבורה הציבורית: מהבוקר (ו') נהגי האוטובוסים של חברת "דן" כבר לא מטעינים את כרטיסי הרב קו עבור הנוסעים, ואף לא מקבלים לידם תשלום עבור רכישת כרטיס לנסיעה בודדת. בעוד כחודש, יצטרפו שאר חברות ההיסעים במרכז לרפורמה של משרד התחבורה.

 

איך תעבוד מהפכת הרב קו? שאלות ותשובות

 

התוכנית החדשה של משרד התחבורה בגוש דן פועלת כבר בירושלים, אך סובלת מלא מעט בעיות. אלפי עמדות הטענה הוקמו ברחבי גוש דן, בין אם בדמות כספונטים ונקודות קמעונאות שבהם אפשר יהיה להטעין את הכרטיס. בשלב הראשוני ניתן יהיה לרכוש רב קו אנונימי חד-פעמי אצל הנהג בעלות של חמישה שקלים, בנוסף לדמי הרכישה של הכרטיס עצמו.

 

מהפכת הרב קו: כך זה ייראה

מהפכת הרב קו: כך זה ייראה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

הכרזה עלה האוטובוס שאומרת שאין אפשרות לטעון את כרטיס הרב- קו אצל הנהג (צילום: איתי שיקמן)
אוטובוס "דן", הבוקר(צילום: איתי שיקמן)

הכרזה עלה האוטובוס שאומרת שאין אפשרות לטעון את כרטיס הרב- קו אצל הנהג (צילום: איתי שיקמן)
(צילום: איתי שיקמן)

בבוקר היום הראשון להחלת הרפורמה, אמרו נוסעים רבים כי עבורם השינוי אינו משמעותי שכן הם מטעינים את כרטיס הרב קו באופן עצמאי כבר זמן מה. לעומתם, אחרים סיפרו כי חוסר הממשק עם הנהג יקשה עליהם מאוד.

 

לודמילה, תושבת אזור תל אביב שהייתה בדרכה לעבודה, סיפרה כי היא משתמשת באופן קבוע בתחבורה הציבורית. היא שמעה על הרפורמה רק הבוקר, בשיחה עם ynet, והבינה כי לא תוכל יותר להטעין את הסדר ה"חופשי חודשי" שלה אצל הנהג: "אני אברר היום באוטובוס ויגידו לי מה לעשות", אמרה. לדבריה, היא, ורבים אחרים מעדיפים לשלם במזומן ישירות לנהג: "צריך שיהיה נוח לכולם, מקווה שיהיה בסדר".

 

סילביה, שאף היא מתגוררת בתל אביב, משתייכת לאוכלוסייה הוותיקה יותר. "אנחנו פחות יודעים איך להשתמש באפליקציות", אמרה והוסיפה כי אמנם קיבלה לידיה דף הסבר לאפשרויות הטכנולוגיות, אך ציינה כי הייתה מעדיפה שנציג יסביר לה פרטנית. "פעם אחת שבן אדם יבוא, יעזור, יסביר. תראו לי את זה כמו שצריך, צעד אחר צעד, אני אעשה את זה". היא הוסיפה כי היא תמצא את הדרך בסופו של דבר: "מזה לא ניפול". בכל מקרה, אזרחים ותיקים עדיין יוכלו לשלם אצל הנהג, כרגיל.

רב קו גוש דן תחנת אוטובוס ()
הטעינה - בכספונטים

שרית, שנוסעת באופן קבוע סיפרה כי עליה כנוסעת קבועה בתחבורה הציבורית הרפורמה לא משפיעה, אך לטענתה אחרים יתקשו מההסדר הטכנולוגי החדש וכך גם מי שפשוט רוצה לשלם במזומן: "אני מעדיפה לשלם במזומן. לפעמים גם צריך ללכת לחפש מכונת הטענה. זו אמורה להיות פעולה די פשוטה".

 

האפשרות המועדפת המוצעת להטענת הרב קו מעתה היא דרך אפליקציית "רב-קו אונליין" - אלא שהיא עובדת רק אצל משתמשי אנדרואיד, וגם שם לא בכל הדגמים. באייפון אפליקציה זו אינה עובדת. אפליקציה אחרת שכן מותאמת גם לאייפון היא "הופ-און", שדרכה ניתן לשלם על הנסיעה באשראי, אך באייפון לא ניתן להטעין באמצעותה את הרב-קו. אופציה אחרת היא להטעין את הכרטיס דרך המחשב, אך לצורך כך יש לקנות התקן מיוחד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איתי שיקמן
עולים לאוטובוס, הבוקר
צילום: איתי שיקמן
מומלצים