שתף קטע נבחר
 

דיווח: פולקסווגן תמחק את השקעתה בגט הישראלית

לפי דר שפיגל, הסיבה לכך היא חוסר יכולתה של החברה הישראלית להתמודד עם המתחרות; ענקית הרכב הגרמנית השקיעה בגט 300 מיליון דולר לפני כשנתיים; אולם בהמשך לא הביעה התלהבות להשקיע מעבר לכך ואף חברה למוביליי וצ'מפיון מוטורס במיזם לשירות הסעות של מכוניות אוטונומיות, כשגט נדחקת הצידה

יצרנית הרכב הגרמנית פולקסווגן מתכוונת למחוק את ההשקעה שלה בחברת שיתוף הנסיעות הישראלית גט (Gett), לאחר שהאחרונה לא הצליחה לצמצם את הפערים מהיריבות הגדולות שלה - אובר, ליפט ודידי, כך דיווח השבועון הגרמני דר שפיגל.

 

עסקת אלטריה-ג'ול: כל אחד מ-1,500 עובדי ג'ול יקבל בונוס של 1.3 מיליון דולר בממוצע

בגלל המתווכים: בישראל יותר יקר לשכור דירה

מוכנים ומזומנים? כל מה שצריך לדעת על החוק החדש להגבלת המזומן

 

פולקסווגן השקיעה 300 מיליון דולר בחברה ב-2016, כחלק מהאסטרטגיה שלה להתמקד בשירותים כמו אפליקציות שיתופי נסיעות לשם הבטחת "אחוז ניכר" מההכנסות העתידיות.

גט ()
 

בסבב גיוס ביוני גייסה גט 80 מיליון דולר נוספים מבעלי מניות מרכזיים, ביניהם פולקסווגן ואקסס אינדסטריז. סבב גיוס ההון הזה העניק לה הערכת שווי של 1.4 מיליארד דולר. בדר שפיגל דיווחו כי לפי מקורבים, פולקסווגן כבר מחקה את שווי האחזקה שלה בגט ל-16 מיליון יורו (18.3 מיליון דולר).

 

מחברת גט טרם נמסרה תגובה לפניית "כלכליסט" על הדיווח.

 

משבר ביחסים

ההשקעה הראשונה של פולקסווגן בענקית ההסעות הישראלית אמנם לוותה בהצהרות על שותפות אסטרטגית לטווח הארוך, כשמתיאס מולר, יו"ר קבוצת פולקסווגן, מסר אז כי "שיתוף הפעולה עם גט מהווה אבן דרך מהותית עבורנו בדרך לאספקת פתרונות ניידות אינטגרטיביים השמים דגש על הצרכן וצרכי הניוד שלו". אבל כבר באוקטובר 2017 דווח בבלומברג שפולקסווגן ממאנת לקחת חלק בסבב גיוס גדול בסך חצי מיליארד דולר של גט.

 

התוצאה הייתה שגט התקשתה לגייס את הסכום שביקשה ובמאי 2018 הודיעה לבסוף על סבב קטן בהרבה בהשתתפות פולקסווגן ומשקיעים קיימים. החברה הישראלית גם הודיעה אז שהיא "צפויה לעבור לרווח בכל המדינות שבהן היא פועלת - עד לרבעון הראשון של 2019 – הרבה לפני המתחרות".

 

אינדיקציה נוספת למשבר ביחסים בין פולקסווגן לחברה הישראלית התקבלה באוקטובר השנה, כאשר יצרנית הרכב הגרמנית הוציאה הודעה לפיה היא חוברת למובילאיי וצ'פיון מוטורס על מנת למסחר שירות הסעות (MaaS) של מכוניות אוטונומיות בישראל. ההודעה פרטה גם כי מובילאיי, שנרכשה על ידי אינטל ב-2017, תספק לרכבים את החומרה והתוכנה הדרושות למערכת הנהיגה האוטונומית בעוד שמי שתפעיל את צי הרכבים תהיה חברת צ'מפיון מוטורס - זאת על אף שהבחירה המתבקשת הייתה לבחור בגט כמפעילת השירות בישראל. בנובמבר כבר פורסם שהקשיים בגט הובילו אותה לחפש רוכש ושהיא שוקלת במקביל סבבי גיוס נוספים או רישום בבורסה.

 

הסיבה לשינוי בעמדה של פולקסווגן היא ככל הנראה העדפתה להפעיל את שירותי ההסעות שלה בעצמה, וזאת באמצעות חברת בת בשם Moia, דבר זה דחק את גט לקרן זווית.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים