אושר בוועדת הכלכלה: בכל גיל, אופניים חשמליים רק עם קסדה
ועדת הכלכלה אישרה את הצעת משרד התחבורה לחייב גם רוכבים בוגרים בחבישת קסדה על אופניים חשמליים בדרכים עירוניות.
ועדת הכלכלה אישרה היום (ב') כצפוי את בקשת משרד התחבורה לשנות את תקנות התעבורה הקובעות כי רק רוכב שלא מלאו לו 18 שנים נדרש לחבוש קסדה בעת רכיבה על אופניים חשמליים בתחום העירוני. חברי הוועדה אישרו את הצעת המשרד לחייב רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בחבישת קסדה בכל תוואי רכיבה וכל גיל לקריאה שנייה ושלישית במליאה.
לקראת אישור: חובת חבישת קסדה בכל תוואי וגיל
בנוסף להחלטה על חבישת הקסדה אישרה הוועדה להרחיב את סמכויות בית המשפט להחרים כלי רכב של נהגים עבריינים, אך הבקשה לאפשר החרמת כלי רכב שנהגיהם לא צייתו לרמזור אדום נדחתה. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, החרמת הרכב במקרה כזה היא "ענישה לא מידתית שיכולה לפגוע בבעל רכב שלא ביצע עבירה", ובהתאם ביקש ממשרד התחבורה לדון מחדש בנושא. נציג לשכת עורכי הדין, יוסי יעקובי, אמר בעניין זה כי אין הצדקה להחרמה בגלל אי ציות לרמזור אדום, שכן יש עבירות חמורות יותר.
להרחבת חובת חבישת הקסדה על אופנייםן חשמליים התייחס בדיון חבר איגוד התחבורה החשמלית הקלה, יושי בלוט, שאמר כי "זה לא יגן על הרוכבים מפני משאיות ולא יגן על ראשי ערים שלא מניחים תשתית של שבילי אופניים. אופניים וקורקינטים הם הפתרון לא הבעיה" אמר, וטען כי חובה זו עלולה לחסל את הענף. לדברי מנכ"ל ישראל בשביל אופניים, יותם אביזוהר, חובת חבישת הקסדה תדכא אלפי רוכבים חשמליים במחי הצבעה אחת.
יש להזכיר כי מתחילת 2018 נהרגו 19 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, זינוק של יותר מ-170% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה נהרגו שבעה רוכבים. מבין 19 ההרוגים, 15 לא חבשו קסדה בעת רכיבה ו-13 מהתאונות הקטלניות בהן היו מעורבים אופניים חשמליים, אירעו במרחב העירוני.