רכבת ישראל מקצצת באבטחה, למעט בתחנה אחת
הנהלת הרכבת צפויה להקטין משמעותית את מערך האבטחה בכניסה לכמעט כל התחנות, בניסיון לעמוד בתקציב 2019 - גם במחיר פגיעה בבטיחות ותורים מתארכים. ובאיזו תחנה לא יתבצע כל שינוי?
קיצוצי אבטחה ברכבת ישראל. לאחר שהתקשתה לעמוד בתקציב 2018, מנסה חברת רכבת ישראל לחסוך בהוצאות. אחד הסעיפים הראשונים להיפגע צפוי להיות אבטחת הכניסה לתחנות בעמדות הבידוק. מקורות ברכבת אישרו ל-ynet כי מספר המאבטחים יקטן גם במחיר סגירת מכונות שיקוף חשובות והתארכות הממתינים לכניסה לתחנה - בעיה הקיימת גם היום עם כוח האדם העכשווי.
ברכבת אומרים כי מטרת הקיצוצים היא לעשות סדר בהוצאות הרכבת עם תחילת השנה החדשה, כאשר היעד הסופי הוא לעמוד במגבלות התקציב התפעולי ב-2019. "חלק מעמדות הבידוק הבטחוני בכניסה לתחנות יוסרו שכן לא יהיו מאבטוחים לתפעל אותן", כך אומרים ברכבת.
ל-ynet נודע עוד כי בשבוע האחרון התקיימו מספר דיונים בנושא קיצוצים אפשריים ברכבת, ואלה צפויים להמשך גם בימים הקרובים. אם הקיצוץ המסתמן יאושר, הוא יהיה רוחבי ויורגש במרבית מהתחנות מלבד תחנת בנימינה העמוסה באופן יוצא דופן. למרות שטרם הוחלט סופית על הקיצוץ הדרמטי, "התאמות" בתחנות כבר מורגשות בשעות השפל במספר תחנות.
בתגובה לפניית ynet אישרו ברכבת ישראל את הדברים, ואמרו כי "לצורך התכנסות תקציבית נבחנים כל המרכיבים הרלוונטיים, ובכלל זה הוצאות הביטחון. בשלב זה הדבר נמצא בעבודת מטה וטרם הוחלט מאילו סעיפים יבוצע הקיצוץ ובאיזה גובה".
יש להזכיר כי ב"כאן" התפרסם לפני כחודש ימים כי הרכבת אינה מגייסת מאבטחים חדשים ומדללת את משמרות צוותי האבטחה בתחנות, כי בתחנות שונות לא מופעלות מכונות שיקוף ובהתאם נוצרים עומסים כבדים של נוסעים. ברכבת אמרו בתגובה כי במידה שמוצבת מכונה שאינה מופעלת בשעות השיא הדבר נובע מבעיה נקודתית במחסור בכוח אדם או מסיבות טכניות נקודתיות אחרות.