רכילות עסקית: וויסקי במיליון דולר ומי אכל חגבים?
היזמים הישראלים שמשתתפים בתחרות העולמית של מותג וויסקי יוקרתי, המפורסמים והאמיצים שהעיזו לטעום מזון מהעתיד, הקניון בירושלים שנאחז בבוזגלוס ומחליף את כל השאר, וגם: מיהו איש השיווק של 2018?
מחדשים את הוויסקי עם אנרגיה
אירנה גורבף, מנהלת תחום וויסקי בחטיבת האלכוהול של חברת טמפו, הכריזה על הסטארט-אפ Village-in-a-box של היזמים יוני הרן וויקטור חג'ג' כנציג הישראלי בתחרות העולמית THE VENTURE של המותג וויסקי שיבאס ריגאל, המאתרת את היזמים החברתיים המבטיחים ביותר. התחרות צפויה להתקיים בחודש מאי הקרוב באמסטרדם - עם פרס בשווי של לא פחות ממיליון דולר.
ומי לא בא לחתונת בנם של רות ומאיר שטרית?
זיו אבירם מתלבש על הבינה המלאכותית
הווידוי ההומוריסטי של הנשיא ריבלין
הסטארט-אפ, שמספק פתרון למערכות תשתית מבוססות אנרגיה מתחדשת, נבחר על ידי צוות שופטים, שהורכב מיזמים ואנשי עסקים בכירים. אלה נרתמו לפרויקט כדי לקדם את תחום ההשקעות החברתיות בישראל. בין השופטות: אסתר ברק לנדס - מנכ"לית ומייסדת חממת Nielsen Innovate, וססיל בליליוס - מייסדת ושותפה-מנהלת של קרן אימפקט פירסט להשקעות טכנולוגיות-חברתיות.
טעימות מהעתיד במרכז פרס לשלום
במרכז פרס לשלום ולחדשנות התקיים מפגש של חוג הידידים, שמנהלת יונה ברטל, כאשר בקומת הסטארט-אפים התבקשו המוזמנים להתנסות בטעימת של מזון העתיד - מעדני חגבים. ג'ודי ניר מוזס לא היססה, טעמה - והמליצה על הטעם.
בין בכירי המשק שנכחו וטענו: אודי אנג'ל - יו"ר קבוצת האחים עופר ואחד מבעלי "רשת"; יואב איגרא - יו"ר ובעלים משותף עם רשת מלונות פתאל של מלונות הרודס באילת; רונית אדלר – אשתו של הפרסומאי ראובן אדלר; היזם ואיש הנדל"ן מוטי כוזהינוף, ורפי מהודר - ממציא הטפטפות של נטפים.
צמיחה ואחריות - מיהו איש השיווק של 2018
איגוד השיווק הישראלי הכריז היום (ג') על אלי איצקין, מנכ"ל מחלבות שטראוס, כזוכה בתואר "איש השיווק של שנת 2018". ההכרזה נערכה במסגרת הכנס המרכזי של איגוד השיווק הישראלי בסימן "marketing R&D".
מצקין נבחר בזכות הובלת אסטרטגיית "צמיחה אחראית" (Responsible Growth), שהפכה את שטראוס למחלבה הצומחת ביותר (בקרב המחלבות הגדולות). איצקין הוא מנכ"ל מחלבות שטראוס בשלוש השנים האחרונות, ובעל ותק של כ-22 שנים בשטראוס.
משיקולי האיגוד בבחירה: "איצקין הוביל מהפיכה במחלבות שטראוס בשיפור תהליכי עבודה מול החקלאים, תקשורת שיווקית נועזת אבל בגובה העיניים,פניה ומתן פתרונות לקהל צרכנים מגוון בעל צרכים שונים והפיכת החדשנות למנוע צמיחה עיקרי, במסגרתה הושקו בשלוש השנים האחרונות כ-100 מוצרים חדשים מדי שנה.כנגד כל הסיכויים ובניגוד לתפיסה הרווחת שאחריות כלפי הצרכן עולה כסף ואינה מייצרת צמיחה רווחית, הוכיח אלי איצקין שבאמצעות אסטרטגיה וניווט נכון של המהלכים אפשר להיטיב הן עם הצרכנים והן עם חברת שטראוס".
פרס הוקרה מיוחד על שיווק מצטיין ופורץ דרך לשנת 2018 זכו סילבן אדמס ודניאל בנעים על הבאת ג'ירו ד'איטליה לישראל והפקת הארוע, ואלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד כאן על מהלך ה"דיגיטל תחילה", וצוין כי שני מהלכים אלו הגיעו קרוב מאד לקו הגמר. בשנה שעברה הוענק פרס איש השיווק של 2017 ל"היוטיוברים", ושנה לפניה לאלונה ברקת.
עוד יש להזכיר, כי לאחר 10 שנים בהנהלת איגוד השיווק הישראלי, מתוכן 7.5 שנים כיו"ר האיגוד, הודיע מנכ"ל תנובה, אייל מליס, למנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, תלמה בירו, על החלטתו לסיים את תפקידו. לתפקיד היו"ר הזמני של האיגוד, עד לבחירות לתפקיד היו"ר הקבוע בעוד כ-3 חודשים, ייכנס רונן בר-שלום - מנכ"ל כתר פלסטיק ישראל.
משרד הפרסום אקליפטוס - אאוט; הכדורגלן מאור בוזגלו - אין
ארגון מחדש בקניון הדר בירושלים, שנמצא בבעלות ריבוע כחול וחברת כלל נדל"ן: הקניון יוצא למכרז פרסום לאחר תקופה של שלוש שנים של עבודה משותפת עם משרד הפרסום אקליפטוס.
התקציב השנתי של קניון הדר עמד בשנת 2018 על כשני מיליון שקל והוא יגדל ל-2.5 מיליון שקל במהלך 2019. זאת בנוסף לבחירת פרזנטורים חדשים לקניון: הכדורגלן מאור בוזגלו ורעייתו מירן, שיעלו בחודש הבא במסע פרסום ארצי שיכלול שלטי חוצות, מודעות ופעילות רחבה ברשתות החברתיות.
זוג הבוזגלואים יקבל כ-350 אלף שקל בעבור הקמפיין, שהוא הראשון המשותף שלהם. אייל סקוזה, מנכ"ל הקניון: "אנו מודים למשרד הפרסום אקליפטוס על עבודה משותפת טובה ורצופה, בלא מעט הצלחות. החלטנו שהגיע הזמן לרענן. בחרנו במאור ומירן בוזגלו כפרזנטורים החדשים של הקניון ובימים אלה אנו מחפשים משרד פרסום חדש, שיוביל את הקמפיין החדש".
פגישת ידידים במוזיאון תל אביב
טניה כהן עוזיאלי, המנכ"לית הנכנסת של מוזיאון תל אביב לאמנות, נפגשה עם ידידי המוזיאון בפתיחת התערוכה "סטטוס קוו: מבנים של משא ומתן", שהיא נמנית על ארבעת אוצריה.
נכחו: יו"ר ידידי מוזיאון תל אביב לאמנות, עירית רפפורט, ובן זוגה גלן פרי; מנהלת חוג הידידים, עטרה דז'יקובסקי; יו"ר הדירקטוריון של המוזיאון, עו"ד חיים סאמט, ורעייתו ורדה; בעלי חברת הלובינג וניהול המשברים פוליסי, בוריס קרסני; איש העסקים חזי בצלאל; יו"ר פעילים, הבנקאית חנה פריזן ובן זוגה בני; ואספן האמנות דורון סבג ובתו סיוון סבג, שנמנית עם מייסדי הידידים הצעירים של המוזיאון.
בקצרה
הסטארט-אפ הישראלי Uniper Care הקים רשת חברתית פנימית לניצולי שואה בלוס אנג'לס, שמאפשרת להם להיות בקשר עם חבריהם - ולערוך פעילויות במשותף, גם כשהם מתקשים להתנייד מביתם. הרשת החברתית הוקמה ביוזמת Fusion LA, המקדם סטארט-אפים ישראלים בכניסה לשוק האמריקני. גיא קצוביץ', מנכ"ל Fusion LA, סיפר: "חיי חברה פעילים תורמים לאיכות החיים ולהארכתם".
עו"ד אריק אנקור, מנכ"ל ובעלים משותף יחד עם קבוצת בהרי בחברת הקוסמטיקה Elemin Cosmetics, השיק את מותג הטיפוח The Organic Hemp Line. להשקה הגיעו, בין היתר, בכירים מסופר פארם ולילית קוסמטיקס. תקופת ההשקה תלווה בקמפיין ארצי בהשקעה של כמיליון וחצי שקל, שיעלה בשני שלבים. עלות השקעה במחקר ופיתוח של המוצר מוערכת בכמה מיליוני שקלים.
חברת Robotemi הישראלית, שפיתחה רובוט אישי המבוסס על בינה מלאכותית - המשלב יכולות של סייענות חכמה וניידות אוטונומית לצרכן ולעסקים - זכתה בפרס NEW TECH כרובוט המוצלח ביותר. את הפרס קיבלה החברה מהאתר הטכנולוגי Tom's guide. זאת במסגרת השתתפותה בכנס הטכנולוגיה CES שנערך בלאס וגאס.