הקליפ החדש של ספייק לי הוא לא פייק ניוז
הקילרז ביקשו מספייק לי לביים את הקליפ החדש שלהם - אז הוא תקף את מדיניות ההגירה של טראמפ. וגם: גארי קלארק ג'וניור לא שוכח את תקופת העבדות ואבבה דסה יוצאת למסע עם הפליטים. קליפים חדשים משם ומכאן
של מי הארץ הזו?
גארי קלארק ג'וניור לא זקוק למחמאות שלנו. הגיטריסט שאריק קלפטון וברק אובמה חלקו לו שבחים, וכבר הספיק להופיע על הבמה עם בי.בי קינג והרולינג סטונס עד גיל 34, עומד לפני הוצאת אלבומו השלישי (מבלי לספור את אלבומי ההופעות) שייקרא The Land וממנו מגיע הקליפ החדש שנושא את אותו שם. הקליפ העוצמתי מעביר ביקורת חריפה על ההווה הבעייתי של ארצות הברית תחת שלטון טראמפ.
כשהגיטרה המצמררת של קלארק ג'וניור מקוננת בבלוז קורע לב, על המסך מופיעים דגלי הקונפדרציה, הכותנה שעפה ברוח, חבל התלייה, שלשלאות, ובתי העץ הלבנים. עבורנו אלו סמלים של עבדות ודיכוי – טלוויזיוניים וקולנועיים ברובם, עבור קלארק ג'וניור זוהי לא רק ההיסטוריה האישית שלו ושל משפחתו אלא גם הסכנה הטמונה בהווה גזעני לעתיד. "אני חושב שזה נכון בשלב הזה היום, שאם יש לך מיקרופון חזק יותר משל אחרים, לדבר על הזעם הזה... זה המעט שאני יכול לעשות", אמר בריאיון לרולינג סטון על הקליפ, וכל מילה נוספת מיותרת – לצפות ולהצטמרר.
עוד קליפר:
בלי פילטרים: התקווה 6 נגד אינסטגרם
בנקסי לא לבד: הקליפ שצולם על חומת ההפרדה
הקליפ הישראלי שלקח שנה לעבוד עליו
אוכלת יושביה
קלארק ג'וניור לא לבד, גם לקילרז יש מה לומר על ההתנהלות של טראמפ, וגם כאן גזענות נמצאת במרכז אבל הפעם המושא אחר. הקליפ של הקילרז תחת הבימוי של ספייק לי שקיבל חופש מוחלט מהלהקה, מתרכז במהגרים שמגיעים ממקסיקו לארצות הברית. לי מתחקה אחר הדרך שהם עוברים, מתעד את דרך החיים שלהם, רגע אחרי שעברו את המסע המפרך והצליחו לחצות את הגבול. הביקורת של הקילרז נוגעת בחומה ובזכות של כל אדם לשאת נשק אישי - נושא שמסעיר את ארצות הברית עם כל רצח של חפים מפשע. הלהקה שרה בסגנון ספרינגסטיני אבל לא מעט ציניות נעוצה בשם השיר Land of the Free. זהו הסינגל הראשון של הלהקה מאז אלבומם משנת 2017 והוא עושה חשק לעוד.
עבד לאהבתך
הגירה ופליטים נמצאים על סדר היום בעולם כולו, וגם אצלנו יש מי שמגיבים לנושא מוזיקלית, בין אם מדובר בהדג נחש שהוציאו לאחרונה קליפ שמתאר את חיי הפליטים, או אבבה דסה שמשחררת כאן קליפ הנקרא Slave. אומנם המילים עוסקות במערכת יחסים לא שוויונית ואף כוחנית, אך הפרשנות הוויזואלית של הקליפ מעבירה אותו למחוזות אחרים. הבחירה להראות את הדרך הקשה שעוברת על פליט בדרך לארץ ישראל, גם היא ביקורת כלפי מי שחושבים שמדובר במהגרי עבודה שבאו לחפש חיים טובים יותר. השיר מגיע מהאלבום החדש של דסה שהפיק איציק פצצתי ומשלב בין המקורות האתיופיים שלה להשפעות הסול והאר נ' בי מבחוץ, ומוזיקה ישראלית מבפנים - על כל זה מנצח הקול שלה שחודר עמוק וצובט בתוך הלב.
אהוד וההרצלים
שישה עובדי במה לכאורה מרכיבים את הווקה פיפל בגלגולם הנוכחי שנקרא "ההרצלים". הם מתגלים במהרה כשישה זמרים מאוד מוכשרים שמבצעים שירים ישראליים בגרסאות קצת שונות. בלי כלי נגינה, עם ביט שהם מפיקים בעצמם וכל ההרמוניות שבעולם. בקליפ הראשון לפרויקט הזה שמופיע כאן בבכורה, הם בחרו לבצע את "היום" של אהוד בנאי. לא פחות מ-100 שירים או קטעים מתוכם נמצאים במופע החדש שלהם "מטודו בום" דרך "המגפיים של ברוך" ועד "קרנבל בנח"ל".
בנאי בעצמו שחרר השבוע קליפ חדש, הראשון מזה זמן רב. את השיר כתבה עבורו בתו מרים ובו היא מתארת הווי משפחתי, מאוד אישי ולפרקים זוגי, סביב שולחן השבת והנרות ועד הנסיעה במכונית בחלון פתוח לצלילי מוזיקה ישנה. "כאילם עומד על סף דלתך, זקוק למחילה", שר בנאי בשיר שהפיק ועיבד גיל סמטנה. גיטרות חמות וקולו הרך של בנאי – מה עוד צריך? ובכן, עוד כאלה בבקשה.
שכחו את הכללים
יום לפני שילדה את התאומים שלה, בילי לוי הצטלמה וביימה את הקליפ החדש והיפה של להקתה בילי אנד דה פירם. הצילומים המשיכו גם אחרי הלידה והם מופיעים לצד בן זוגה שי נובלמן בקליפ לשיר Forgetting the Rules of Love. מצד אחד אווירת אייטיז אפלה, מצד שני גיטרות בנוסח לי הייזלווד וג'וני קאש – כך הלהקה שעומדת לקראת אלבום חדש נשמעת כאן, וזה נהדר. הרבה ידיים עסקו באלבום הזה, בין היתר תמיר מוסקט, תום דרום וגיא ויהל – שגם צפויים להיות בו לא מעט שיתופי פעולה.
אמן טוב עטוף כמו סוכריה
אם תהיתם איך צריך לראות, להתנהג ולדבר אמן טוב בארץ, לעומר מושקוביץ יש את כל התשובות. "אמן טוב הוא לא אמן פוליטי, אמן טוב יודע להגיד טעיתי", או "אמן טוב זה לא מה שהיה פעם כשזה היה עוד בסדר שלאמן היה רע". עם רפרנסים ללאונרד כהן, אליוט סמית ו"החיים שלנו תותים", מושקוביץ מביאה כאן טקסט נוקב, עוקצני ומבדר שעטוף בדיוק בצבעוניות הנדרשת שלא תצא לכם מהראש – כך שתוכלו לשנן בדיוק איך אמן טוב צריך להתנהג. כי כשמבקרים את התעשייה, הכי טוב לעטוף את הכל בעטיפה סכרנית. עובדה שזה עובד.
מותר לסבול
תום אקו הוא יוצר צעיר, הסינגל השני מאלבום הבכורה שלו, "לצעוק חזק", בו הוא חושף את הקושי שלו לצאת מהארון, מתפרסם כאן בבכורה. בשיר שהוא מלודרמה פופית על פסנתרים וסולו גיטרה של אבי סינגולדה – אקו מתחיל נמוך ומעלה את הקצב עד שהוא מתמסר לדרמה על שפת הים או בין עצי היער. מסקרן לראות מה עוד יוציא הבחור הצעיר, אנחנו בכל מקרה אוהבים את הפופ שלנו עם פסנתרים, גיטרות וקליימקסים בומבסטיים.