גם אתם רוצים: פורד מוסטנג החזקה בהיסטוריה
יצרנית הרכב האמריקאית משחררת מידע על המוסטנג הסדרתית החזקה בהיסטוריה. עם יותר מ-700 כ"ס ופוטנציאל להשמיד שני צמיגים אחוריים בלי מאמץ
פורד חשפה בתערוכת ניו יורק את המוסטאג שלבי GT500, גרסת קצה החזקה והמהירה ביותר שיוצרה למכונית השרירים האמריקאית מאז הושקה לראשונה באמצע שנות ה-60.
פורד לא מציינת נתוני הספק רשמיים, אך מצהירה כי התפוקה תעמוד על יותר מ-700 כ"ס. המנוע משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד חדשה המיועדת לעמוד בעומסים הגבוהים וכוללת גם אפשרות לבקרת שיגור. פורד מציינת כי הזינוק ל-100 קמ"ש יארוך כ-3.5 שניות בלבד ואת המיאוץ לרבע מייל (400 מטר) היא תסיים בפחות מ-11 שניות.
כדי להפוך לחזקה בהיסטוריה, הציבה פורד בחרטום ה-GT500 מנוע V8 בנפח 5.2 ליטר עשוי אלומיניום שהורכב בעבודת יד, עם מגדש-על בקיבולת 2.65 ליטר, גדול מזה שמשמש מפלצות שרירים אמריקאיות אחרות דוגמת דודג' צארגר הלקאט ושברולט קמארו ZL1. גם אבריו הפנימיים של המנוע שונו לרבות טלטלים מחוזקים, מעברי שימון וקירור משופרים ועוקת שמן שתמשיך ותתפקד כנדרש גם תחת כוחות ג'י יוצאי דופן להן אמורה המוסטנג הזו להגיע.
פורד לא מציינת נתוני הספק רשמיים, אך מצהירה כי התפוקה תעמוד על יותר מ-700 כ"ס. המנוע משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד חדשה המיועדת לעמוד בעומסים הגבוהים וכוללת גם אפשרות לבקרת שיגור. פורד מציינת כי הזינוק ל-100 קמ"ש יארוך כ-3.5 שניות בלבד ואת המיאוץ לרבע מייל (400 מטר) היא תסיים בפחות מ-11 שניות.
גם היכולת הדינמית עברה שדרוג לעומת גרסאות ספורטיביות אחרות של המוסטנג, כולל קפיצים בכיול שונה וקלי משקל, בולמי זעזועים אדפטיביים וכיול שונה למערכת ההגה החשמלי. הבלמים (420 מ"מ מלפנים) מגיעים מברמבו והצמיגים הם מישלין פיילוט ספורט-קאפ 2 על חישוקי קרבון בקוטר "20.
ויזואלית נבדלת ה-GT500 בסבכה קדמית ופתחי אוורור גדולים יותר, תריסי קירור נשלפים במכסה המנוע, מסיטי אוויר סביב למרכב, ספוילר אחורי גדול על מכסה תא המטען ורביעיית מפלטים. את סמלי האליפסה הכחולה, מחליף נחש קוברה - הסמל המיתולוגי של קרול שלבי. מתא הנוסעים הוסר הספסל האחורי לטובת חיסכון במשקל, התקנו צמד מושבים תומכים של ריקארו ההגה מצופה עור ואלקנטרה עם מנופי העברת הילוכים גדולים מאחורי.
פורד מוסטנג שלבי GT500