"פייסבוק הגיעה למסקנות שגויות לגבינו"
תחומי העניין והמאפיינים של כל משתמש בפייסבוק מופיעים בעמוד בשם Ad preferences - אבל 27% מהנשאלים בסקר שנערך בארה"ב טוענים כי הרשימה שמופיעה שם לא מייצגת אותם באופן מדוייק. וגם: 51% לא מרגישים בנוח עם עצם קיומה של הרשימה
מה אנחנו יודעים על המידע שפייסבוק אוספת ושומרת לגבינו? מסתבר שלא הרבה: 74% מהמשתמשים בארה"ב לא יודעים שלרשת החברתית יש רשימה עם תחומי העניין והמאפיינים שלהם במטרה למקד עבורם פרסומות - כך עולה מסקר של מכון המחקר Pew. 51% מהמשתמשים אמרו שהם מרגישים לא בנוח עם הפרקטיקה הזאת.
תחומי העניין של כל משתמש בפייסבוק, לצד מידע מקצועי ואישי, מידע על המפרסמים שפרטיו נמצאים ברשותם ועוד, מופיעים בעמוד בשם Ad preferences. 88% מהנשאלים בסקר אמרו כי חלק מהמידע בעמוד נוצר עבורם על-ידי הרשת החברתית. 59% השיבו כי הקטגוריות בעמוד מייצגות במדויק או במידת מה את תחומי העניין שלהם, לעומת 27% שטענו כי הן אינן מדויקות בכלל או במידה כלשהי. חשבתם שפייסבוק יודעת עליכם הכל? מסתבר שזה לא ממש נכון. והתוצאה היא שמשתמשים מקבלים מודעות שאינן רלוונטיות להם.
תיוג פוליטי שגוי
פייסבוק מתייגת חלק מהמשתמשים לפי העדפה פוליטית. כ-51% מהנשאלים בסקר השיבו כי הרשת החברתית תייגה אותם כשמרנים, ליברליים או מתונים. 73% מאלה שתוייגו פוליטית אמרו כי התיוג לגביהם נכון לגמרי או במידה כלשהי, אולם 27% אמרו כי התיוג אינו מדוייק.
כ-21% מהמשתמשים תוייגו כבעלי "זיקה רב-תרבותית". פייסבוק הגיעה למסקנה של-43% מהם
יש עניין בתרבות אפריקנית-אמריקנית, ל-43% בתרבות היספאנית ול-10% בתרבות אסייתית-אמריקנית. 60% מהמתוייגים אמרו שאכן יש להם זיקה כלשהי לקבוצה המדוברת (ורובם גם משתייכים אליה), אולם 37% אמרו שפייסבוק טעתה לגביהם.
הסקר נערך בהשתתפות 963 משתמשים אמריקנים בני 18 ומעלה בין 4 בספטמבר ל-1 באוקטובר 2018. מפייסבוק נמסר בתגובה לדיווח על הסקר באתר The Verge: "אנחנו רוצים שאנשים יבינו איך הגדרות המודעות והשליטה בהן עובדות. זה אומר שאנשים יקבלו מודעות טובות יותר. בזמן שאנחנו ושאר תעשיית הפרסום המקוון צריכים לעשות יותר כדי ללמד את האנשים לגבי הדרך שבה עובד פרסום שמבוסס על תחומי עניין וכיצד אנחנו מגנים על המידע של אנשים, אנחנו מקבלים בברכה שיחות לגבי שקיפות ושליטה".