יונדאי i30N בישראל. המחיר: החל מ-240 אלף שקלים
הגרסה הספורטיבית למשפחתית הקומקפטית מגיעה לאולמות התצוגה, עם ביצועים יוצאי דופן עבור יונדאי ותג-מחיר בהתאם
יונדאי משיקה בישראל את ה-i30N, שנה וחצי לאחר חשיפת המכונית הראשונה של חטיבת הביצועים החדשה ביצרנית הקוריאנית. היא תוצע אצלנו בגרסת האצ'בק חמש דלתות
ותתמודד מול מתחרות בעלות שם דוגמת פולקסווגן גולף GTI,
פיז'ו 308 GTI,
סיאט לאון קופרה,
רנו מגאן RS
והונדה סיוויק טייפ R.
גרסת פאסטבק
המציעה תא מטען גדול יותר (436 ליטר, 55 ליטר יותר מההאצ'בק) לצד מראה שונה, תתמודד מול סקודה אוקטביה RS.
ההאצ'בק תעלה החל מ-240 אלף שקלים, הפאסטבק תהיה יקרה ממנה בעשרת אלפים שקלים.
ה-i30N תשווק כאן רק בגרסת Performance pack, החזקה מהשתיים המוצעות באירופה, עם הספק של 275 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין. הנעה קדמית ותיבת שישה הילוכים ידנית מאפשרות זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות בדרך ל-250 קמ"ש מרביים.
גרסה זו כוללת גם דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה, דיסקים גדולים יותר במערכת הבלימה (עם קאליפרים צבועים באדום), צמיגי פירלי P זירו על חישוקי "19 ("18 בגרסה הרגילה) ומערכת פליטה שונה. בורר מצבי הנהיגה כולל חמש אפשרויות (חסכוני, רגיל, ספורט, N ומותאם אישית) האחראיות על כיול המנוע, בולמי הזעזועים האדפטיביים, בקרת היציבות, הדיפרנציאל, תגבור ההגה ו"גז-ביניים" אוטומטי בהורדת הילוכים.
ויזואלית נבדלת ה-N מ-i30 רגילה במסיטי אוויר מלפנים ומאחור, חישוקים בצביעה דו-גונית, ספויילר בקצה תא המטען, צמד מפלטים מודגשים ופנס בלימה משולש בפגוש האחורי. בתא הנוסעים יש מושבים תומכים יותר, דוושות מתכתיות ואפשרות למדידת זמנים, תאוצה צידית, לחץ טורבו, הספק ומומנט ממסך "8 בקונסולה המרכזית.
רשימת האבזור כוללת מצלמת נסיעה לאחור, צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, ריפודי עור ואלקנטרה למושבים עם כיוון חשמלי וחימום לקדמיים (עם זיכרונות לנהג), חלון שמש, בקרת אקלים מפוצלת, מראות מתקפלות חשמלית וחיישני חניה מלפנים ומאחור. אבזור הבטיחות כולל שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, התראת ערנות נהג ותאורה דינמית.
יונדאי i30N