ה-GDPR מכה בגוגל: תיקנס ב-57 מיליון דולר
ענקית הטכנולוגיה תספוג קנס משמעותי ראשון במסגרת תקנות הגנת המידע החדשות של האיחוד האירופי, לאחר שנמצא כי היא לא עשתה מספיק כדי לקבל הסכמת משתמשים לאיסוף מידע עבור פרסום ממוקד
ענקית הטכנולוגיה גוגל היא הראשונה לספוג קנס משמעותי במסגרת תקנות ה-GDPR של האיחוד האירופי: הרגולטור הצרפתי הודיע כי גוגל תיקנס בסכום של 56.8 מיליון דולר (50 מיליון אירו), לאחר שנמצא כי החברה לא עשתה מספיק כדי לקבל את הסכמתם של משתמשים לאיסוף מידע עליהם לצורך פרסום ממוקד.
תקנות ה-GDPR של האיחוד האירופי נכנסו לתוקפן בחודש מאי 2018, והקנס של גוגל הוא הגדול והמשמעותי עד כה שהוחל במסגרתן. התקנות מחייבות חברות וארגונים להגנה על מידע של אזרחי האיחוד האירופי, והן חלות הלכה למעשה על כל חברה שפועלת באיחוד או מעניקה שירות לאזרחיו. במסגרת התקנות נדרש מחברות שעוסקות באיסוף וניטור מידע של משתמשים, לנהוג בשקיפות וקבל מהם הסכמה רחבה באשר לסוג המידע שנאסף, לדרכים שבהן אוספים מידע וגם לשימושים שנעשים בו.
על פי התקנות החדשות, האיחוד האירופי רשאי לקנוס חברות בסכום של עד 4 אחוזים מגובה הרווחים הגלובליים השנתיים, או עד 20 מיליון אירו - הגבוה מביניהם. עבור גוגל, לא מדובר בקנס כבד במיוחד: בחודש יולי 2018 האיחוד האירופי קנס את ענקית הטכנולוגיה בסכום של כחמישה מיליארד דולר, לאחר שנמצא כי החברה מקדמת את מוצריה על חשבון אלה של המתחרות, וכי ניצלה לרעה את שליטתה המוחלטת בשוק הסמארטפונים - באמצעות מערכת ההפעלה אנדרואיד, הפופולרית ביותר בעולם.