שתף קטע נבחר

תוקנה התקלה ברכבת אחרי השיבושים הקשים: "מתנצלים בפני הנוסעים"

פגיעה בכבל תקשורת הסמוך למסילה גרמה לתקלה במערכת האיתות למשך כשעה וחצי. התקלה תוקנה ולוח הזמנים חזר לשגרה בהדרגה. נוסע מתל אביב לפרדס חנה: "נתקענו על הפסים 40 דקות. אתה מרגיש כלוא וחסר אונים"

תקלה נרחבת ברכבת בשעת העומס: שיבושים קשים נגרמו אחר הצהריים (יום ג') בתנועת הרכבות בקווים רבים בשל תקלת איתות באזור בנימינה. עובדי הרכבת התגברו על התקלה שנגרמה כנראה מפגיעה בכבל תקשורת הפרוס בסמוך למסילה.

 

מרכבת ישראל נמסר כי "לוח הזמנים יחזור לסדרו הרגיל בהדרגה. אנו מתנצלים בפני הנוסעים על האי-נוחות".

 

סובלים מהשיבושים ברכבת? שלחו לנו סרטונים ותמונות (לרוחב) במייל האדום


עומסים ברכבת (צילום: : קרן דנינו)
עומסים ברכבת. כך זה נראה בתחנת סבידור מרכז(צילום: : קרן דנינו)

עומסים ברכבת (צילום: : קרן דנינו)
עומסים בתחנת סבידור מרכז בתל אביב(צילום: : קרן דנינו)

עומסים ברכבת (צילום: : איתמר לב הר)
עומסים כבדים בתחנת האוניברסיטה בתל אביב בשעה עמוסה ממילא(צילום: : איתמר לב הר)

לוח זמנים ברכבת (צילום: דניאל ברם )
שיבושים וביטולים ברכבת(צילום: דניאל ברם )

שינויים רבים חלו בתנועת הרכבות. בעקבות התקלה, הורידה הרכבת את נפח הפעילות. פחות רכבות נסעו בקווים השונים, נוסעים נדרשו להחליף רכבות. כמו כן הורדה המהירות ברכבות בצורה משמעותית.

 

בין היתר נמסר כי חלק מהרכבות סיימו את נסיעתן בתחנה אחרת מכפי שתוכנן. נוספו עצירות לרכבות בקו החוף וצפויים עומסים בתחנות השונות. טכנאי רכבת ישראל פעלו לתיקון התקלה. ועד עובדי הרכבת ביקש להבהיר כי השיבושים אינם קשורים לוועד או לעובדים בשום צורה שהיא.

 

להלן כמה מהשינויים שחלו בתנועת הרכבות:

רכבות בקו בית שמש-נתניה: החלו וסיימו את נסיעתן בתחנת הרצליה.

רכבות בקו באר שבע-הרצליה: החלו וסיימו את נסיעתן בתחנת ת"א סבידור מרכז.

רכבות פרבריות בקו אשקלון-נתניה: החלו וסיימו את נסיעתן בתחנת הרצליה.

רכבות פרבריות בקו רחובות-בנימינה: החלו וסיימו את נסיעתן בתחנת נתניה.

בשל האירוע התווספו עצירות בתחנות קו החוף לרכבות בקו חיפה-תל אביב.

עומסים בתחנת חוצות המפרץ (צילום: שקד להיס )
עומס בתחנת חוצות המפרץ. ארכיון(צילום: שקד להיס )
  

 

שוהם שניר מפרדס חנה העובד בתל אביב ועושה את המסלול הזה שנים ברכבת סיפר: "יצאתי מתל אביב ב-15:26 ובין חדרה לפרדס חנה הרכבת עמדה על הפסים במשך 40 דקות. אמרו לנו שזו תקלת איתות ולא היה להם מה לעשות. ממש מחוץ לרכבת עמדו טכנאים בטנדרים וניסו לתקן את התקלה. אני אמור להמשיך מפרדס חנה צפונה וזה מעכב אותי. ישבו לידי אמהות שאיחרו להוציא את הילדים מהגן ואנשים שהיו צריכים להחליף רכבת לא יכלו. אתה מרגיש כלוא וחוסר אונים".

 

אורי בצ'קו מחיפה, שעובד בתל אביב, סיפר: "נסעתי לתל אביב בבוקר ואיחרתי ב-32 דקות ועכשיו בדרך הביתה חזרו התקלות איתות. יש אפס אמינות לרכבת, אי אפשר לסמוך על כלי התחבורה הזה יותר. יש מאות אלפי אנשים שנפגעים. זה כרטיס החינם השני שאני מקבל היום אחרי שבבוקר גם התעכבה לי רכבת. וזה לא מפצה אותי על העצבים, עוגמת הנפש והפגיעה במוניטין".

 

נויה שהגיעה מנתב"ג סיפרה: "חיכיתי לרכבת שהייתה אמורה לצאת ב 16:35 ובסוף יצאה בערך ב 16:50. היו גם עיכובים שהמשיכו לאורך הנסיעה. בתחנה הודיעו כל הזמן שיש עיכוב, ואחרי רבע שעה התנצלו על העיכוב. במהלך הנסיעה אמרו שיש תקלה במערכת האיתות ושיהיו עיכובים בנסיעה. היו לי תכניות להערב שבוטלו כי לא הספקתי להגיע אבל לא נורא, קורה".

 

צחי טוויטו שהגיע מקרית מוצקין, סיפר: "הייתי צריך להגיע לפה לפני 45 דקות. בכריזה אמרו שיש בעיית איתות ולכן מתעכבים".

 

ארז מאשדוד, שהגיע לשיעור בת"א סיפר: "יצאנו בזמן מאשדוד, אבל הנסיעה הייתה ארוכה. איחרנו בגלל התקלה. הרכבת סיימה את הנסיעה בתחנת סבידור מרכז עקב התקלה ולכל מי שהיה צריך להמשיך צפונה לא הייתה ברירה וירד פה".

 

רפאל, שעובד באיכילוב ונוסע מזה שנים ברכבת, טוען שהעיכובים הם יום-יומיים: "לפעמים מבטלים את הרכבת ולא מודיעים. ואנשים מחכים. היום זה לא יום חריג. זו כבר שגרה".

 

 

רכבת ישראל סובלת מזה תקופה ממושכת מרצף תקלות טכניות. לפני עשרה ימים בוטלו חמש רכבות שונות, כולן בשעות השיא של הנסיעה לעבודה. שלוש רכבות שהיו אמורות לצאת מאשקלון צפונה בוטלו. תקלה הייתה גם ברכבת שהייתה אמורה לצאת מבאר שבע לכרמיאל ובוטלה, דבר שיצר עומסים בתחנה. במקום מבאר שבע, הרכבת לצפון יצאה מתחנת קריית גת. תקלה נוספת הייתה ברכבת הפרברים מבנימינה, אשר נסעה דרומה ונאלצה לסיים את דרכה בתחנת נתניה לאחר שהתגלתה בה תקלה.

 

אחד הקווים שסובלים מבעיות קשות הוא הקו החדש בין נתב"ג לירושלים, שיוארך בקרוב עד לתל אביב. דובר רכבת ישראל, ישראל טל סרנגה, אמר לפני כמה חודשים בריאיון לאולפן ynet כי "הקו שנפתח בין ירושלים לנתב"ג הוא קו מושלם. גם בתשתיות וגם ברמת הכשירות השירותית שלו. לאור העובדה שהקו נמצא בהרצה - יש תקלות. צריך לתחזק את התשתית כי לפעמים היא לא עובדת כמו שצריך. לפעמים יש גם תקלה בקטר של הקו החשמלי הראשון במדינה". עוד אמר כי מדובר ב"קו מדהים, פרויקט לאומי, מגה פרויקט".

 

על רקע שרשרת הכשלים בחברה, בהם המחדלים בקו המהיר לירושלים, הצפיפות בקרונות והפסדי הענק של החברה, אישר בחודש שעבר דירקטוריון רכבת ישראל כי המנכ"ל שחר איילון (63) יסיים את תפקידו בעוד חודשיים. מהנהלת הרכבת נמסר כי יו"ר הדירקטוריון שוחח עם איילון והשניים הגיעו לסיכום משותף על עזיבתו של איילון. איילון האשים את שר התחבורה ישראל כץ בפתיחה מוקדמת מדי של הקו לירושלים , ואת משרד האוצר בחבלה פוליטית ופיננסית ברכבת. דבריו אלו היו כנראה הקש ששבר את גב הגמל. יו"ר הדירקטוריון דן הראל הודיע לאיילון ששירותיו אינם נחוצים עוד וכעבור כמה ימים סוכם על פרישתו. 


פורסם לראשונה 22/01/2019 15:51

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: : קרן דנינו
רכבות רבות בוטלו. זה המצב בתחנת סבידור מרכז בתל אביב
צילום: : קרן דנינו
מומלצים