שתף קטע נבחר
 

ההצעות לרכישת הקואופ נחשפות: הגבוהה ביותר של רמי לוי - 163 מיליון שקל

נאמני הרשת הגישו את ההצעות - מהן עולה שהפער בין הצעתו של לוי להצעה הנמוכה ביותר של ויקטורי עומד על 45 מיליון שקל; גם ללוי וגם לזול ובגדול, בעלת ההצעה השנייה בגודלה, יש כבר חנויות בירושלים - והדבר מעלה חשש לתחרות לא הוגנת

ההצעות לרכישת הקואופ נחשפות בדוח שהגישו היום (ד') הנאמנים, ד"ר שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ'ב, לבית המשפט המחוזי בירושלים. לפי הדוח, הצעת רמי לוי היא הגבוהה מבין ההצעות בסך 163 מיליון שקל, ואחריה בפער של כ-10 מיליון שקל הצעת זול ובגדול בסך 153 מיליון שקל, והצעת מחסני השוק בסך 139 מיליון שקל. הצעת פרשמרקט עומדת על כ-133 מיליון שקל והצעת רשת ויקטורי, הנמוכה ביותר, עומדת על 118 מיליון שקל. הדיון בהצעות ייערך ביום שני הקרוב.

 

10 מיליון שקל בדרך לפח: מה יעלה בגורל התלושים של קו אופ

מי יהיה הקזבלן של מרכולי הבירה? סוגיית ירושלים תכריע את מכירת קואופ

ועד עובדי קואופ מזהיר: יש לרכוש את החברה יחד עם ההסכם הקיבוצי

 

מבחינת אישור הממונה על ההגבלים, שתי ההצעות הגבוהות יותר (רמי לוי וזול ובגדול) נחשבות לבעייתיות לעומת ההצעה של מחסני השוק, זאת מכיוון שלרמי לוי ולזול ובגדול יש כבר חנויות בירושלים ויש חשש מתחרות לא הוגנת. במסגרת הצעת רמי לוי צויין, כי אם לא יוטלו על העסקה סייגים שיחייבו את לוי למכור חנויות, שיהוו יותר מ-20% מהרשת, הם יהיו רשאים לשקול מחדש ו/או לבטל את הצעתם.

ידיעות ()
רשת קו אופ

בדוח, שהוגש על ידי עו"ד שי גליקמן, ניתן לראות את הפער בהצעות שהוגשו בין השלב הראשון לשני, שבו שופרו ההצעות, ועומד על עשרות מיליוני שקלים. הנאמנים טוענים כי הפער בין ההצעה הגבוהה ביותר (של רמי לוי) לבין ההצעה הנמוכה ביותר (של רשת ויקטורי) עומד על סך של כ-45 מיליון שקל. עוד מצויין כי מבחינת העובדים, שלושת המציעות המובילות נמצאות במו"מ, כאשר קבוצת מחסני השוק נמצאת כבר בשלבים מתקדמים שלו.

 

בדו"ח נכתב כי "הנאמנים סבורים כי בכפוף להשלמה מהירה של הליכי בדיקת הממונה והליכי המו"מ עם נציגות העובדים, ניתן יהיה להשלים במהירות ובהקדם את הליכי מכירת הרשת. בשל הפער הכספי המשמעותי בין ההצעות השונות, לא ניתן להתעלם ולבטל כ'לאחר יד' את סוגיית התמורה. זאת, מאחר שפער זה יבוא לידי ביטוי באופן משמעותי על סיכויי נושי החברה וחברי האגודה (שתי הקבוצות ה"מוחלשות") להיפרע ממלוא חובם, כאשר הם אלה שצפויים להיפגע מפער זה".

 

הנאמנים מבקרים את ויקטורי

הנאמנים ציינו כי הם "מודעים גם למתח שנוצר בין המציעות ולנסיונות שעושים גורמים שונים על מנת להשפיע על המציעות, אולם אינם נותנים לכך יד". במסגרת הדוח, נתנו הנאמנים התייחסות קצרה לבקשה שהוגשה על ידי אחת המציעות, רשת ויקטורי, אשר ביקשה כי הם ייתנו גילוי פומבי עדכני לנושים, בדבר ההצעות השונות לרכישת החברה.

 

"במסגרת הבקשה שהוגשה על ידה, מרחיקה ויקטורי לכת ומציגה ניתוח עצמאי של ההצעות שהוגשו לנאמנים, לרבות הצגת ספקולציות שונות אודות יתר ההצעות שהוגשו, מתוך מטרה להפעיל לחץ פסול על הנאמנים לבחור הצעה זוכה, על אף שהיא מודעת להליך הבדיקה המבוצע על ידי הממונה, וכן לחשיבות להגעה להסכם קיבוצי עם נציגי ההסתדרות והעובדים.

 

"הנאמנים פועלים בשיקול דעת עבור כלל נושי החברה, עובדיה וחברי האגודה, וכך גם בנוגע לקהל לקוחותיה, שכן לבחירה על הצעה כלשהי כ"הצעה זוכה" תהא השפעה על כל אחד מבין הגורמים הנ"ל, ובוודאי לשתי קבוצות 'מוחלשות': הנושים הבלתי מובטחים של החברה וחברי האגודה".

 

צפו: המדפים הריקים ברשת קו אופ    (צילום: יעל ולצר)

צפו: המדפים הריקים ברשת קו אופ    (צילום: יעל ולצר)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

עוד צויין בדוח, שישנם מספר רכיבים שונים הנלקחים בחשבון בעת בחינת ההצעות ובהם: התמורה על רכישת פעילות הרשת, חתימה על הסכם קיבוצי ושמירה על זכויות העובדים, התייחסות ומתן מענה לתווי הקנייה, לפעילות החברה במגזר הכפרי ועוד.

 

בנוסף צויין כי "חשיבות רבה ביותר קיימת גם ליכולת הפירעון והחזר החובות לנושי החברה ונושי וחברי האגודה (מכוח היותה ערבה לחובות החברה), שכן, כפי שניתן יהיה להיווכח, ישנו פער בלתי מבוטל של עשרות מיליוני שקלים שלא ניתן להקל בו ראש, בין ההצעות הגבוהות ביותר שהוגשו, לבין יתר ההצעות והאפשרות לפירעון לנושי החברה ותשלום לחברי האגודה".

 

בנובמבר האחרון הורה בית המשפט על מתן צו הקפאת הליכים, לאגודה השיתופית קו-אופ ישראל וחברת קו-אופ ישראל, ועל מינויים של עו"ד ורו"ח שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ'ב לתפקיד הנאמנים. עיקר הפעילות המסחרית מרוכזת אצל החברה (אשר מניותיה מוחזקות ברובן המוחלט ע"י האגודה), העוסקת בשיווק קמעונאי של מוצרי צריכה ומזון, זאת באמצעות רשת חנויות המונה 42 סניפים המפוזרים ברחבי הארץ.

 

בנוסף, לרשת הקמעונאית, קיים מערך הסכמים עם 127 סניפים נוספים (צרכניות) המופעלים ברחבי המרחב הכפרי (קיבוצים ומושבים שונים ברחבי הארץ).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים