שתף קטע נבחר

 

משעות הבוקר: שיבושים קשים בתנועת הרכבות בקו החוף

לאחר כשעתיים, תוקנה התקלה שגרמה לעיכובים משמעותיים בקו החוף. שינויים רבים עדיין נרשמים בלוחות זמנים ובתחנות העצירה. נוסעת מבנימינה: "הגענו לת"א בשעה וחצי איחור ועדיין תקועים ברכבת"

עיכובים ברכבת ישראל (צילום: אלי אסולין)
עיכובים ברכבת ישראל, הבוקר(צילום: אלי אסולין)
תקלת איתות משמעותית באזור שפיים משפיעה הבוקר (ג') על כל תנועת הרכבות בקו החוף. מסביבות השעה 7:30 נרשמים עיכובים משמעותיים וחלים שינויים בתנועת הרכבות בקו. לאחר כשעתיים, נמסר מרכבת ישראל כי התקלה תוקנה, ותנועת הרכבות תשוב לסדרה בהדרגה.

 

מרכבת ישראל נמסר כי בשל התקלה, חלים השינויים הבאים:

רכבות בקו באר שבע-הרצליה: יחלו ויסיימו את נסיעתן מדרום בתחנת ת"א סבידור מרכז.

רכבות בקו בית שמש-נתניה: יחלו ויסיימו את נסיעתן מדרום בתחנת הרצליה.

רכבות בקו אשקלון-נתניה: יחלו ויסיימו את נסיעתן מדרום בתחנת הרצליה.

 

סובלים מהשיבושים ברכבת? שלחו לנו סרטונים ותמונות (לרוחב) במייל האדום

 

השינויים בקווים נועדו להפחית את כמות הרכבות שנכנסות למקטע משום שבקטע שבו יש את התקלה הרכבות צריכות לנסוע באיטיות. מדובר באחד האזורים העמוסים בארץ בשעות אלה ובגלל שיש רק שתי מסילות באזור - התקלה מורגשת היטב.

עומס ב תחבורה הציבורית  (צילום: מתן טורקיה)
עיכובים ברכבות. ארכיון (צילום: מתן טורקיה)

שירה, שמצאה את עצמה תקועה הבוקר ברכבת, אמרה כי "נמאס מהאיחורים והתקלות ברכבת. אבל אין לנו ברירה". היא סיפרה כי עלתה כהרגלה בתחנת בנימינה: "כשהגענו לאזור שפיים אמרו לנו שיש תקלה. הצלחנו להגיע לתחנת האוניבריסטה באיחור של של כמעט חצי שעה. אנחנו עדיין ברכבת, מחכים שתגיע לתחנה הבאה, שם אני צריכה לרדת ולהגיע לעבודה".

 

שירה הוסיפה כי לפחות פעם בשבועיים יש תקלה רצינית ואז אני בלחץ להוציא את הילדים. בהרבה מקרים אני צריכה למצוא מישהו אחר שיוציא אותם.

 

לפני כשבועיים, שיבושים קשים נגרמו בתנועת הרכבות בקווים רבים בשל תקלת איתות באזור בנימינה. התקלה נגרמה כנראה מפגיעה בכבל תקשורת הפרוס בסמוך למסילה.שינויים רבים חלו בתנועת הרכבות. בעקבות התקלה, הורידה הרכבת את נפח הפעילות. פחות רכבות נסעו בקווים השונים, נוסעים נדרשו להחליף רכבות. כמו כן הורדה המהירות ברכבות בצורה משמעותית.

 

בין היתר נמסר אז כי חלק מהרכבות סיימו את נסיעתן בתחנה אחרת מכפי שתוכנן. נוספו עצירות לרכבות בקו החוף וצפויים עומסים בתחנות השונות. טכנאי רכבת ישראל פעלו לתיקון התקלה.

ארכיון (צילום: יאיר כץ) (צילום: יאיר כץ)
ארכיון(צילום: יאיר כץ)

רכבת ישראל סובלת זה תקופה ממושכת מרצף תקלות טכניות. לפני כחודש בוטלו חמש רכבות שונות, כולן בשעות השיא של הנסיעה לעבודה. אחד הקווים שסובלים מבעיות קשות הוא הקו החדש בין נתב"ג לירושלים. דובר רכבת ישראל, ישראל טל סרנגה, אמר לפני כמה חודשים בריאיון לאולפן ynet כי "הקו שנפתח בין ירושלים לנתב"ג הוא קו מושלם. גם בתשתיות וגם ברמת הכשירות השירותית שלו. לאור העובדה שהקו נמצא בהרצה - יש תקלות".

 

על רקע שרשרת הכשלים בחברה, בהם המחדלים בקו המהיר לירושלים, הצפיפות בקרונות והפסדי הענק של החברה, אישר בחודש שעבר דירקטוריון רכבת ישראל כי המנכ"ל שחר איילון (63) יסיים את תפקידו בעוד כחודש וחצי. מהנהלת הרכבת נמסר כי יו"ר הדירקטוריון שוחח עם איילון והשניים הגיעו לסיכום משותף על עזיבתו של איילון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים