המדינה שקוראת לתיירים: "בואו, יש לנו שמנמנות"
שערורייה באוגנדה: שר התיירות השיק קמפיין שבו מוצגות "נשות אוגנדה העגלגלות" כמוצר לכל דבר. הוא יערוך את תחרות "מלכת היופי השמנמנה": "לנשים שלנו יופי ייחודי, צריך לשווק אותן כמו את הטבע והאוכל"
פעילוֹת למען זכויות נשים באוגנדה יצאו השבוע נגד קמפיין במימון הממשלה שבו מוזכרות "נשים עגלגלות" כאחד ה"מוצרים" שתיירים המגיעים למדינה מוזמנים לצרוך. שר התיירות המקומי גודפריי קיוונדה חשף את הקמפיין ביום רביעי במסיבת עיתונאים שבה השתתפה קבוצה של נשים מלאות.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
"אוגנדה התברכה בנשים יפות", אמר אתמול השר לכתבים בעקבות הסערה. "היופי שלהן ייחודי ושונה. לכן החלטנו להשתמש ביופי הזה, בעקלקלוּת, כמוצר שישווק עם שאר הדברים שיש לנו במדינה – מִטבע, דרך שפות ועד אוכל – כדי להפוך אותה ליעד תיירות אטרקטיבי".
אחד האירועים שייערכו במסגרת הניסיונות של אוגנדה לשווק את עצמה לתיירים הוא תחרות "מיס אוגנדה העגלגלה". היא תתקיים ביוני, והמנצחת תשתתף בקמפיין התיירות של השר. בתחרות יכולות לקחת חלק נשים בנות 35-18.
נשים באוגנדה הביעו זעם על מסע הפרסום המפוקפק וקראו לשר להתפטר. "זו סטייה. לחשוב שאפשר להשתמש בנשים כאובייקט מיני בעידן הזה זה דבר אבסורדי ואנחנו מגנות את זה", אמרה ריטה אסירו, מנכ"לית הארגון "רשת הנשים של אוגנדה".
היזמית והפעילה האוגנדית פרימרוז ניוניוזי מורונגי פתחה באינטרנט עצומה שבה נקראת הממשלה לעצור את הקמפיין, שלדבריה הוא "מהלך לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת, מהלך שמבזה אותנו". לדברי מורונגי, אם הקמפיין לא ייעצר יגררו הנשים את מוביליו לבית המשפט. היא דורשת לא רק את התפטרותו של קיוונדה – אלא גם התנצלות של הממשלה.
מנהיגת האופוזיציה לשעבר בפרלמנט וויני קיזה אמרה לסוכנות הידיעות AFP כי הצעד בא "בזמן שבו נשים מתמודדות עם פחד וסטיגמה בחברה הנשלטת על ידי הגברים". היא הוסיפה: "מקומם אותנו שהממשלה יכולה להציג לראווה את גופן של הנשים כאטרקציה תיירותית".