לראותה בלבד: פורד פוקוס ST חדשה
היצרנית חושפת את הפוקוס ST, גרסה ספורטיבית למשפחתית הקומפקטית שמקבלת מנוע חזק ותיבה כפולת מצמד חדשה. לישראל היא לא תגיע
פורד חושפת פוקוס ST חדשה, גרסה ספורטיבית למשפחתית הקומפקטית
שתוצע כבעבר בגרסאות האצ'בק וסטיישן. באירופה היא תתמודד מול מתחרות כמו פולקסווגן גולף GTI,
פיז'ו 308 GTI,
יונדאי i30N,
סיאט לאון קופרה,
רנו מגאן RS ו
הונדה סיוויק טייפ R -
כולן משווקת כאן. מדלק מוטורס, יבואנית פורד, נמסר כי אין תוכנית לשווק את הפוקוס ST בישראל.
הפוקוס ST עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 2.3 ליטר חדש (עשוי אלומיניום), המפיק 280 כ"ס - 30 כ"ס יותר ממנוע 2.0 ליטר בפוקוס ST היוצאת. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או כפולת מצמד עם שבעה יחסים והנעה קדמית. פורד לא מפרסמת עדיין נתונים מלאים, אך מציינת כי הזינוק ל-100 קמ"ש אורך פחות מ-6 שניות, קיצוץ של יותר מחצי שנייה ביחס לדגם היוצא.
המנוע מצויד במערכת אנטי-לג, הנכנסת לפעולה בבחירה במצב נהיגה ספורט או מסלול, ומסייעת לשמור את לחץ הגדישה בטורבו בזמן הרפיה מדוושת התאוצה - ובכך למנוע את השהיית המגדש בחזרה אליה. עוד יש לציין כי תיבת ההילוכים הידנית מצויידת גם במערכת גז ביניים אוטומטית לסיוע בהורדת הילוכים, מערכת הניתנת לביטול עבור נהגים טהרנים. כבעבר, יוצע גם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 190 כ"ס (5 כ"ס יותר מהדגם היוצא), בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד.
בהשוואה לפוקוס הרגילה, מיתלי ה-ST קשיחים יותר (ב-20% מלפנים ו-13% מאחור), המאפשרים הנמכת המרכב בסנטימטר ונתמכים (בגרסת האצ'בק) על ידי בולמי זעזועים בקשיחות משתנה, בהתאם לתנאי הדרך, פעולות הנהג ומצב הנהיגה הנבחר. גם ההגה החשמלי מהיר ב-15% עם שני סיבובים מקצה לקצה, הבלמים גדולים יותר (330 מ"מ מלפנים, 302 מ"מ מאחור) והצמיגים הם מישלין פיילוט ספורט 4S דביקים. ה-ST מקבלת גם לראשונה דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, המסייע להורדת הכוח ביציאה מפניות (דגמי בנזין בלבד).
מבחינה ויזואלית, ה-ST נבדלת בפגושים שונים: פגוש קדמי עם פתחי אוורור מודגשים, פגוש אחורי עם מסיט אוויר וצמד מפלטים בכל פינה, ספויילר אחורי גדול בקצה דלת תא המטען, וחישוקי "19 מושחרים. בתא הנוסעים מופיע הכיתוב ST על גלגל ההגה, הדוושות בגימור מתכת ויש מושבים תומכים של ריקארו.
פורד פוקוס ST