רשות שדות התעופה נגד ארקיע: גוררת רגליים ומפרה החלטות ממשלה ובג"צ
תגובה חריגה בחריפותה של רשות שדות התעופה נגד ארקיע, שהודיעה כי אינה מכירה בהחלטה על סגירת שדה דב לפעילות בקיץ הקרוב. ארקיע: "טרם התקבלה הנחיית שר הביטחון בנושא ובכל מקרה לא ניתן יהיה להעביר את פעילות החברה לנתב"ג בגלל העומס"
עימות חריף בין ארקיע לרשות שדות התעופה: חברת ארקיע הודיעה הבוקר (ג') שאינה מכירה בהחלטת רשות שדות התעופה על הפסקת הפעילות התעופתית החל מ-1 ביולי - הרשות תקפה בתגובה: כבר שנים שארקיע מסרבת לשתף פעולה.
הסוף של שדה דב: פעילות שדה התעופה תופסק ביולי השנה
תוכנית שדה דב: גובה המגדלים הקרובים לים יוגבל ל-25 קומותמועד כרטיסי הטיסה - לתאריך שאחרי פינוי שדה דב
ההודעה של ארקיע הגיעה לאחר המכתב ששלח מנהל שדה דב בתל אביב לחברות התעופה בשבוע שעבר, בו נכתב כי הפעילות התעופתית בשדה תיפסק ב-1 ביולי 2019, וכי החברות נדרשות להיערך בהתאם ולהעביר את כלי הטייס שברשותם לאתרים חלופיים. הבוקר הודיעה ארקיע, חברת התעופה הפעילה ביותר בשדה דב, כי אינה מכירה בהחלטה משום שלטענתה "המכתב נכתב בחוסר סמכות - ולכן אינו תקף".
>>לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לטענת ארקיע, טרם התקבלה הנחייה של שר הביטחון על הפסקת הפעילות הצבאית במקום, כך שסגירת השדה לפעילות אזרחית התקבלה ללא סמכות: "למיטב ידיעתנו, עד למועד זה טרם נערכה בחינה של הודעת שר הביטחון מיום 13.6.2018. לפיכך, ומשעה שטרם נערכה בחינה מחדש כאמור, אין תוקף משפטי להודעתכם שבסימוכין", נכתב על ידי עו"ד אייל בר אליעזר ממשרד בלטר, גוט, אלוני ושות', המייצג את ארקיע.
"בהתאם לתכלית החקיקה לא ניתן להורות על הפסקת פעילות שדה התעופה טרם בחינה מחודשת כאמור, וזאת לאור הקושי בהחזרת המצב לקדמותו ככל שיחליט שר הביטחון להודיע על מועד חלופי לאחר עריכת הבחינה המחודשת אותה מחייבת החוק".
בארקיע הוסיפו כי לא ניתן יהיה להעביר את פעילות החברה לנתב"ג, וציינו כי קיימות בעיות רבות הקשורות לחניות המטוסים, היעדר סלוטים (חלונות זמן) להמראות ולנחיתות וזמני הסעה ארוכים למסלולי ההמראה והנחיתה. "היו לא מעט מקרים בהם רשות שדות התעופה דרשה מארקיע להעביר טיסות מנתב"ג לשדה דב, לנוכח עומס בנתב"ג, במיוחד בתקופת החגים".
מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "רשות שדות התעופה דוחה את כל טענות ארקיע בדבר היעדר מוכנות נתב"ג לקליטת הפעילות, שאין בהן כדי למחזר טענות ישנות חסרות כל בסיס, בהתחשב בעובדה כי כבר בשנת 2016 אישר בג"צ כי נתב"ג ערוך ומוכן לקליטת הפעילות. בניגוד לחברת ישראייר, חברת ארקיע, מטעמים השמורים עמה, במשך שנים אינה משתפת פעולה, גוררת את רגליה תוך הפרת החלטות ממשלה ובג"צ, ונמנעת מהשלמת הפעולות הנדרשות להעתקת הפעילות של ארקיע לנמל התעופה בן גוריון".
"יש להיערך בהקדם להפסקת הפעילות"
חברות התעופה הישראליות, שפועלות משדה דב בתל אביב, קיבלו בשבוע שעבר הודעה לפיה השדה יסגור את שעריו באופן סופי עם תחילת חופשת הקיץ. עם המתנגדים הבולטים לסגירת השדה, שאף הובילו להליכים משפטיים, נמנים ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, והתאחדות המלונות באילת. המתנגדים טענו שהדבר יוביל לפגיעה קשה בתושבי העיר הדרומית.
במכתב ששיגר עודד אזולאי, מנהל שדה דב בתל אביב, לחברות התעופה נכתב כי השדה יסגור את שעריו באופן סופי. בכך תבוא לידי סיום הפעילות התעופתית והצבאית המופעלת מלב גוש דן, לאחר הליכים משפטיים שנוהלו נגד המדינה. כיום עומדת תנועת הנוסעים מתל אביב לאילת על ממוצע של מעל 1.4 מיליון נוסעים בשנה.
על פי הנחיות שפורסמו, מתבקשות חברות התעופה להעתיק ללא דיחוי את פעילותן לנמל התעופה בן גוריון: "יש להיערך בהקדם להפסקת הפעילות, ולהודיע לרשות שדות התעופה עד ליום 1.4.2019 על האתרים החלופיים אליהם יבקשו להעתיק פעילותם, אם כבסיס אם או כבסיס הפעלה".