אודי SQ5 - ביצועי ספורט גם בדיזל
אודי משיקה גרסת דיזל לרכב הפנאי הספורטיבי SQ5, עם ביצועים וצריכת דלק טובים מגרסת הבנזין ששווקה עד כה. לישראל הוא יגיע בהמשך השנה
אודי חושפת את ה-SQ5 TDI, גרסת דיזל ספורטיבית לרכב הפנאי של החברה ששווק עד כה רק עם מנוע בנזין. לישראל הוא צפוי להגיע בהמשך השנה.
מבחן השוואתי אודי SQ5 TFSI נגד ב.מ.וו X3 M40i
מבחן השוואתי אודי Q5 מול וולוו XC60 ומרצדס GLC
ה-SQ5 TDI מצויד במנוע דיזל - V6 בנפח 3.0 ליטר - הזוכה לסיוע ממגדש חשמלי נוסף על-מנת להקטין למינימום את השהיית הכוח ממגדש הטורבו המרכזי. הוא מפיק 347 כ"ס ו-71.4 קג"מ, 7 כ"ס פחות מגרסת הבנזין אבל נתון מומנט עדיף בלא פחות מ-20.4 קג"מ, זינוק של כ-40% לעומת מנוע הבנזין.
המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה בעלת חלוקת כוח 60-40 לפנים-אחור, עם אפשרות להעברה של עד 85% כוח לאחור או עד 70% לפנים. כאופציה מוצע דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני.
אודי מבטיחה זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות, 0.3 שניות פחות מגרסת הבנזין. המהירות המרבית מוגבלת גם כאן ל-250 קמ"ש. המנוע נתמך מערכת חשמל 48V המדוממת את המנוע בעת הרמת הרגל מהמצערת בשיוט (בטווח מהירות שבין 55 ל-160 קמ"ש) ומקדימה את פעולת מערכת עצור וסע (בגלישה לעצירה החל מ-22 קמ"ש). החסכון לדברי אודי: שבעה ליטר סולר ל-1,000 ק"מ.
כמו גרסת הבנזין, גם הדיזל מקבל בלמים גדולים יותר (375 מ"מ מלפנים), צמיגים רחבים יותר (255/45) על חישוקי "20 ומיתלים קשיחים יותר הנתמכים בולמי זעזועים אדפטיביים ומאפשרים הנמכת המרכב ב-3 ס"מ. כאופציה מוצעים מיתלי אוויר המאפשרים מרווח גחון משתנה.
אודי Q5 TDI