בדקנו: איך המחירים של וירג'ין בקו החדש ללונדון יחסית למתחרים
חברת התעופה הבריטית גדושת הסטייל תחל בחודש ספטמבר בהפעלת קו ללונדון. היום נפתחה מערכת ההזמנות, ואנחנו מיהרנו להשוות את המחירים אל מול אל על ובריטיש איירווייז
חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק, שתתחיל בסוף חודש ספטמבר לטוס לישראל, פתחה הבוקר (יום ב') את מערכת ההזמנות שלה, אך אם מישהו חשב שתהיה כאן בשורה נכונה לו אכזבה. המחירים של החברה, כפי שעלו לאתר האינטרנט שלה, אינם מתחרים במחירים של אל על ושל בריטיש איירווייז, המתחרות העיקריות שלה.
MUST: המקומות שחובה לראות בלונדון
החברה תבצע טיסה יומית בקו במטוס איירבוס 300-330A עם ושירות מלא ושלוש מחלקות: מחלקת UPPER CLASS, שמקבילה למחלקת עסקים עם 31 מושבי מיטה ובר משקאות; מחלקת פרימיום, עם 48 מושבים מהודרים ומרווח רגליים גדול, ומחלקת תיירים עם 185 מושבים. במחלקה זו נמכרים כרטיסים בשלוש קבוצות מחיר, ובכרטיסים המוזלים המחיר אינו כולל מסירת מזוודה.לפני שבועיים, בעת ההודעה על פתיחת הקו לישראל, הודיע מנכ"ל החברה שי ויס כי "תל אביב, כיעד, מייצגת הזדמנות מצוינת עבורנו. הכלכלה של ישראל משגשגת וישראל היא אחד ממרכזי הטכנולוגיה המובילים בעולם. אנו צופים כי אנשי עסקים ויזמים רבים ישתמשו בקו החדש. בנוסף, אנחנו מזהים הזדמנות משמעותית להגדיל את התחרות בקו שבין ארה"ב לתל אביב באמצעות שימוש בעוצמה של הברית הטרנס-אטלנטית שלנו עם דלתא, כאשר אנו מציעים לנוסעים מתל אביב מגוון רחב של יעדים בארה"ב עם עצירת ביניים בלונדון, החל מניו יורק ועד סן פרנסיסקו".
בקו שבין תל אביב ללונדון, שנחשב לקו מבוקש מאוד, פועלות כיום חברות התעופה בריטיש איירווייז, אל על, איזיג'ט, וויזאייר וארקיע. בדקנו היום את מחירי הטיסות של אל על ובריטיש בהשוואה למחירים של האורחת החדשה. תאריכי הבדיקה היו מקריים, ונבחרו עוד לפני שבדקנו אם יש מחירים נמוכים יותר בתאריכים אחרים, אבל הקפדנו לבצע את הבדיקה כך שלא תכלול טיסות בשבתות ובחגים, זאת כדי לכלול את אל על בכל התאריכים.
בנוסף, הבדיקה נעשתה על מחלקת התיירים של החברות, אך נבחרו מחירים שכוללים גם שליחת מזוודה, כך שבהחלט ישנם מחירים נמוכים יותר למי שמוכן לטוס ללא מזוודה. זאת ועוד, במקרים שבהם חברות תעופה מבצעות יותר מטיסה אחת ביום בדקנו את הטיסה הזולה ביותר, גם אם היא בשעה נוחה פחות.
מתוצאות הבדיקה עולה כי המחירים הנמוכים ביותר של החברה – למחלקת תיירים וללא מזוודה – גבוהים יותר מאלה של אל על ושל בריטיש איירווייז עם מזוודה. זאת ועוד, החברה נתנה רק שני סוגי מחירים, לייט (בלי מזוודה) ודילייט (עם שליחת מזוודה, בחירת מקום מועדף ועדיפות בעלייה למטוס), ולא פרסמה את מחירי מחלקת התיירים קלאסיק, ובכל מקרה המחיר יהיה גבוה יותר מאשר אצל המתחרים.
בעוד טיסה במחלקת קלאסיק באל על עולה, לדוגמה, 559.54 דולר ובבריטיש 679 דולר, המחיר של וירג'ין בלי מזוודה עמד על 648 דולר, ועם מזוודה על 788 דולרים.
כפי שהחברה פרסמה עם ההודעה על פתיחת הקו, אכן מתברר כי המטרה העיקרית שלה היא לזכות בקהל שיוצא לטיסות הטרנס-אטלנטיות, ועל קו זה מציעה החברה מחירי היצף. כך למשל, בעוד שעבור כרטיס לטיסה שממריאה ללונדון ב-23 בדצמבר וחוזרת ב-1 בינואר היא מבקשת 646 דולרים, עבור אותם תאריכים לניו יורק המחיר עומד על 835 דולרים. עבור טיסה הלוך ושוב ללונדון בין 29 בספטמבר ל-8 באוקטובר היא מבקשת 728 דולרים, בעוד שמחיר לטיסה לניו יורק באותם תאריכים עומד על 1,183 דולרים.