שתף קטע נבחר

 

ישראל כץ לקראת דו"ח המבקר: "היה פיגור של 100 שנה"

מחר צפוי להתפרסם דו"ח חריף של מבקר המדינה על כשלי שר התחבורה ומשרדו במשך עשור. "עד שהגעתי לא היו רכבות קלות, לא רב-קו", טען כץ. "אני חיברתי את כל עם ישראל"

 

כץ לקראת דו"ח המבקר: "פיגור של מאה שנה"    (מתוך פייסבוק ביג פאשן אשדוד)

כץ לקראת דו"ח המבקר: "פיגור של מאה שנה"    (מתוך פייסבוק ביג פאשן אשדוד)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

דו"ח מבקר המדינה שיתפרסם מחר (ד') צפוי לכלול ביקורת חריפה על משרד התחבורה ועל העומד בראשו, השר ישראל כץ (הליכוד). "עד שבאתי לפני עשר שנים לא היו רכבות קלות, לא רב-קו באוטובסים", ניסה כץ להדוף את הביקורת עוד לפני שפורסמה. "פתחתי 20 תחנות וחיברתי את כל עם ישראל".

 

כץ דיבר הערב בפאנל בחירות במרכז ביג פאשן אשדוד שהנחה אטילה שומפלבי, והוסיף כי "לפני מאה שנים עשו בעולם תחנות רכבת תחתית, תחנות רכבת, כבישים. עד שאני הגעתי לא היו במדינה רכבות קלות, לא היה רב-קו באוטובוסים, לא היה חיבור של הגליל והנגב וכל הדרום. אני הבאתי את הרכבות שמחברות, פתחתי 20 תחנות וחיברתי את כל עם ישראל".

 

ישראל כץ בראיון לאולפן ynet (צילום: אבי מועלם)
שר התחבורה ישראל כץ(צילום: אבי מועלם)
 

בעקבות עיכוב הרכבות- עומסים בתחנת באר שבע צפון (צילום: דניאל פריידלין )
עומסים בתחנות הרכבת, ארכיון(צילום: דניאל פריידלין )

עומסים ברכבת (צילום: : קרן דנינו, דניאל ברם )
(צילום: : קרן דנינו, דניאל ברם )

על שיבושי הרכבות שבהם סובלים נוסעי התחבורה הציבורית מידי יום, אמר כץ כי "לפני עשר שנים גיבשתי חזון עם ראש הממשלה נתניהו, שגיבה אותי. העברתי החלטות בממשלה נגד משרד האוצר. אמרו אז שזה לא כלכלי שתהיה רכבת לבית שאן ולשדרות ולכרמיאל.

 

"לא רק זה", המשיך כץ, "היה שר אוצר אחד, שאני מחבב באופן אישי ואני לא רוצה לתקוף, שאחרי שניצחתי והוצאתי את התוכניות לדרך - הוא נכנס לתפקידו וביטל את הפרויקטים באמצע. זה יאיר לפיד. אמרתי 'אבל השקענו מיליארדים', ובכל זאת האנשים האלה ביטלו אותי. אותם האנשים שאומרים היום 'וואו זה צפוף'".

 

השר התייחס לעיצומים ולשביתות התכופות ברכבת, כולל זו שהחלה שלשום, כללה השבתת הקווים חיפה-כרמיאל ולוד-ראשון לציון, והסתיימה היום. כץ אמר כי "הגבתי היום והנחתי את הנהלת הרכבת לא לוותר להם. אמרתי להם לנקוט כל הצעדים, אם צריך גם תלונות וגם פניות וגם השעיות. פניתי גם לאבי ניסנקורן, ואמרתי שלא יכול להיות שהאנשים שלו בהסתדרות תומכים בהשבתה פראית של רכבת על חשבון הציבור. ניסנקורן שר אוצר זה סכנה לכל הרפורמות שעשינו בתחבורה כמו שמיים פתוחים".

 

כץ סיכם: "הגעתי בפיגור של מאה שנים, והיום אנחנו נמצאים בתהליך צמצום פערים עצום. נרשמה עלייה של 42% בשימוש באוטובוסים, ואנחנו בדרך ליעד. אבל גם עשר שנים לא יכולות למחוק פיגור של מאה".

 

עוד בפאנל, כץ התייחס למתיחות ברצועה: "אם לא תהיה ברירה נצא למלחמה בעזה", אמר, וקרא ל"היפרדות אזרחית מעזה. צריך להקים נמל אזרחי שיפתח את עזה לעולם בפיקוח בטחוני ישראלי. צריך להפסיק לספק להם דלק מזון ומוצרים. אי אפשר לספק סחורה לאויבים שלנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
שר התחבורה ישראל כץ
צילום: מוטי קמחי
מומלצים