ביום של דו"ח המבקר: נהגי קטר הודיעו על מחלה, הנהלת הרכבת חוששת מביטול קווים
כמה שעות לפני פרסום דו"ח מבקר המדינה על משרד התחבורה, הודיעו שלושה נהגי קטר כי הם לא חשים בטוב. בהנהלת הרכבת תקפו את ועד העובדים: "ההסתדרות הודיעה על סיום צעדי ההשבתה, הוועד נוקט צעדים לא חוקיים". הוועד: "ההנהלה באיבוד עשתונות לקראת הדו"ח"
בוקר של מחלות, תקלות ועיכובים ברכבת, ביום שבו יתפרסם דו"ח מבקר המדינה על מחדליה: שלושה נהגי קטר ברכבת ישראל הודיעו הבוקר (יום ד') באופן פתאומי כי הם לא חשים בטוב. בעקבות כך הביעו בהנהלת רכבת ישראל חשש מביטול קווי נסיעה. פעולת נהגי הקטר מגיעה יום לאחר שההסתדרות הודיעה על סיום העיצומים שנמשכו שלושה ימים וכללו השבתת קווים.
"ועד העובדים ממשיך את העיצומים ופוגע בנוסעים", אמרו בדוברות הנהלת הרכבת. "למרות הודעת ההסתדרות על סיום צעדי ההשבתה, חוזר הבוקר ועד העובדים לפרקטיקת ההתחלות. כמה נהגים הודיעו על מחלה בפער של דקות בודקות אחד מהשני".
עוד אמרו בדוברות רכבת ישראל כי "ההנהלה עושה כל שביכולתה על מנת לאייש את הרכבות ולהפעילן כסדרן. בין היתר מוקפצים כוננים המיועדים לתת מענה באירועים תפעוליים אחרים. בנוסף, ימשיכו על פי הודעת הוועד העיצומים במתחמי הרכבת השונים, יבוטלו כל ההדרכות (גם בנושאי בטיחות) וישובשו עבודות תשתית נחוצות. אם צעדי הוועד הבלתי חוקיים ימשיכו, לא יהיה מנוס מביטול רכבות נוסעים. לנוסעים מומלץ להתעדכן באתר ובאפליקציה".
מוועד העובדים נמסר בתגובה כי "הנהלת הרכבת באיבוד עשתונות מוחלט לקראת פרסום דו"ח המבקר. 400 נהגי קטר יש ברכבת ולאחר בדיקה מדוקדקת, מצבת החולים מאתמול להיום עלתה בארבעה נהגים בלבד. לכל הדעות מדובר במספר זניח ובוודאי לא בהוראה ארגונית של הוועד. העובדה שהנהלת הרכבת מנסה להסית את הדיון מהמסקנות הקשות שיפורסמו עוד כמה שעות בדו"ח המבקר, יכולה להיות בעצמה פרק עלוב נוסף בדו"ח עב הכרס על כשליה".
חיכו 20 דקות בתקווה שהתקלה תטופל
במקביל, הבוקר בשעה 7:07 נעצרה בבנימינה רכבת שנסעה מהצפון למרכז עקב תקלה. הנוסעים נשארו עליה 20 דקות בתקווה שהתקלה תטופל, אך לאחר שהדבר לא צלח, הם הועברו לרכבת אחרת. אותה רכבת, שנסעה מטרים ספורים מבנימינה, נשארה תקועה במסילה,
בעקבות זאת רכבות אחרות לא יכלו להשתמש במסילה והועברו למסילות אחרות. כל זה גרם לעיכובים רבים, בעיקר בקו החוף - קו תל אביב-חיפה.
הדו"ח, שיתפרסם היום אחר הצהריים, יכלול ביקורת חריפה על משרד התחבורה ועל העומד בראשו, השר ישראל כץ (הליכוד). "לפני מאה שנים עשו בעולם תחנות רכבת תחתית, תחנות רכבת, כבישים. עד שאני הגעתי לא היו במדינה רכבות קלות, לא היה רב-קו באוטובוסים, לא היה חיבור של הגליל והנגב וכל הדרום", ניסה כץ להדוף את הביקורת עוד לפני שפורסמה. "אני הבאתי את הרכבות שמחברות, פתחתי 20 תחנות וחיברתי את כל עם ישראל".
כץ, שדיבר אמש בפאנל בחירות באשדוד, הוסיף: "לפני עשר שנים גיבשתי חזון עם ראש הממשלה נתניהו, שגיבה אותי. העברתי החלטות בממשלה נגד משרד האוצר. אמרו אז שזה לא כלכלי שתהיה רכבת לבית שאן ולשדרות ולכרמיאל. הגעתי בפיגור של מאה שנים, והיום אנחנו נמצאים בתהליך צמצום פערים עצום".
הוא תקף את מספר 2 בכחול לבן ואמר: "היה שר אוצר אחד, שאחרי שניצחתי והוצאתי את התוכניות לדרך - הוא נכנס לתפקידו וביטל את הפרויקטים באמצע. זה יאיר לפיד. אמרתי 'אבל השקענו מיליארדים', ובכל זאת האנשים האלה ביטלו אותי. אותם האנשים שאומרים היום 'וואו זה צפוף'".