שתף קטע נבחר
 

מרווח להפסד: אל על איבדה 52 מיליון דולר ב-2018

זאת לעומת רווח של 6 מיליון דולר ב-2017 - כך לפי הדו"חות הכספיים של חברת התעופה. הסיבה: התייקרות הדלק, התחרות בענף וחכירת מטוסי הדרימליינר

חברת אל על מפרסמת הבוקר (ד') את הדו"חות הכספיים שלה לשנת 2018 - ובשורה התחתונה היא מציגה הפסד של 52.167 מיליון דולר. זאת, בהשוואה לרווח של קרוב לשישה מיליון דולר בשנת 2017.

 

שטראוס: הרווח זינק ב-2018 ב-17.8%, המכירות עלו ב-1% בלבד

אחרי שנתיים וחצי: יוחנן לוקר עוזב את כיל, ישמש כיו"ר בזן

אחרי חמש שנים של גידול: פחות פניות למוסד לביטוח לאומי

 

הכנסות החברה הסתכמו ב-2.141 מיליארד דולר - גידול של 2.1% בהשוואה לשנת 2017; אבל במקביל, הוצאות ההפעלה זינקו ב-6.4% ועמדו על 1.859 מיליארד דולר - והיוו 86.8 אחוזים מהמחזור. החברה מציינת כי ההכנסות מנוסעים גדלו ב-2.9% ומדובר בעלייה של כ-53.6 מיליון דולר. לעומת זאת, ההכנסות מהובלת מטענים קטנו ב-5% - כ-7.6 מיליון דולר.

מטוס אל על (צילום: דני שדה)
מטוס אל על(צילום: דני שדה)

גונן אוסישקין (צילום: סיון פרג')
מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין(צילום: סיון פרג')

החברה מציינת בדו"ח את התחרות הגדלה בענף התעופה ואת השינויים הרגולטוריים שהיו בשנה שעברה. בנתיבים הטראנס אטלנטיים מתמודדת החברה מול יונייטד איירליינס, דלתא ואייר קנדה, והחל מסוף שנת 2018 גם בחברת לאטאם - שהחלה לטוס מאמריקה הלטינית לישראל.

 

אל על מציינת עוד כי חברת יונייטד אמורה להתחיל השנה להפעיל טיסות שבועיות לוושינגטון; וחברת דלתא תגדיל את מספר הטיסות שלה בקו לישראל במהלך הקיץ - ותעבור לשתי טיסות יומיות במקום טיסה אחת כיום. דבר זה יגדיל את התחרות בנתיב.

 

חברות הלואו-קוסט הגדילו את תנועת הנוסעים ב-20%, באל על חלה ירידה של 2%

בכל הקשור לאירופה, החברה מדגישה בדו"ח כי בשנת 2018 חל גידול של כ-11% בתנועת נוסעים בנתב"ג בהשוואה לשנת 2017. זאת, כאשר החברת הסדירות הזרות, לרבות חברות הלואו-קוסט, הגדילו את תנועת הנוסעים שלהן בכ-20% - לעומת תנועת הנוסעים של אל על שירדה ב-2%.

 

כמו כן, בשנה החולפת המשיכה החברה ביישום התוכנית האסטרטגית לחידוש צי המטוסים, ובמסגרת זו התקבלו שמונה מטוסי בואינג 787 (דרימליינר). שמונה מטוסים נוספים מדגם זה צפויים להתקבל החל מהרבעון השני של 2019 ועד לרבעון הראשון של 2020. החברה מוסיפה כי במסגרת ההתחדשות, היא החליטה לחדש את פנים צי טוסי הבואינג 777 שברשותה (שישה מטוסים); וכן לשנות את תצורת מטוסי הבואינג 737-900, באופן שניתן יהיה להוסיף מושבים - ובכך יתאפשר לחברה להפחית את העלות למושב.

 

באל על מעריכים כי ב-2019 התחרות בין חברות התעופה תמשיך לגדול, לאור העלייה בפעילות חברות התעופה הזרות, כמו גם כניסה של חברות תעופה חדשות. זאת, בזכות הסרת מגבלת התדירויות בין ישראל למדינות האיחוד האירופי במסגרת הסכם שמיים פתוחים; וכפועל יוצא מעדכון הסכמי התעופה בשנים האחרונות. לפיכך, מעריכה החברה כי החרפת התחרות תשפיע על מימוש פוטנציאל הגידול ברווחיותה.

 

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, אמר הבוקר כי "בעקבות המשך יישום מדיניות שמיים פתוחים, התגברה בשנת 2018 התחרות בנתב"ג, בדגש על חברות תעופה אירופיות ומהמזרח הרחוק. השוק בנתב"ג גדל מ-20.2 מיליון ל-22.3 מיליון נוסעים. בולטת במיוחד החלטת הממשלה לאפשר לחברת אייר אינדיה לטוס מעל ערב הסעודית בנתיב קצר, בעוד שלחברה לא מתאפשר לטוס בנתיב זה - ובכך נשחקה משמעותית רווחיות החברה בנתיב זה".

 

לדבריו, חרף התחרות - הצליחה החברה לשמור על שיעור תפוסה של כ-84% ולהגדיל את הכנסותיה מהטסת נוסעים ב-54 מיליון דולר. "השנה חברו מספר גורמים, ובעיקרם עלייה במחירי הדלק בשיעור של כ-30% (גידול בהוצאה בסך של כ-97 מיליון דולר), שהביאו להפסד", ציין.

 

תזכורת: נפרדים מהמטוס ההיסטורי של אל על    (צילום: איתי בלומנטל)

תזכורת: נפרדים מהמטוס ההיסטורי של אל על    (צילום: איתי בלומנטל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים