טסלה הציגה מודל Y - כי כולם רוצים רכב פנאי
היצרנית האמריקאית מרחיבה את היצע הדגמים עם ה-Y, רכב פנאי על בסיס מודל 3 עם אפשרות לשבעה מקומות ישיבה. מסירת מכוניות ראשונות מתוכננת לחודשי הסתיו ב-2020, רשימת ההזמנות כבר נפתחה
טסלה מרחיבה שוב את היצע הדגמים - הפעם עם מודל Y, מודל 3 מוגבה למבקשי מרכב גדול וגבוה יותר עם שבעה מקומות ישיבה. כאשר יתחיל שיווק ה-Y בעוד כשנה וחצי יורחב ארסנל יצרנית הרכב החשמלית האמריקאית המונה כיום שלושה דגמים - מודל S, מודל X ומודל 3. בדרך - טנדר (כי זו ארה"ב) שיבוסס על הפלטפורה המוכרת ומשאית. כולם חשמליים, בכולם יכולת אוטונומית מתקדמת במיוחד (תמורת תוספת תשלום כמובן).
את ה-Y תשווק טסלה בעתיד וכהרגלה בארבע גרסאות:
- "טווח-רגיל" עם הנעה אחורית (370 ק"מ), 5.9 שניות מעמידה ל-96 קמ"ש, מהירות מרבית של 193 קמ"ש, המחיר: כ-43 אלף דולר
- "טווח מוגדל" עם הנעה אחורית (480 ק"מ), 5.5 שניות מעמידה ל-96 קמ"ש, מהירות מרבית של 209 קמ"ש. המחיר: 47 אלף דולר
- "טווח מוגדל" עם הנעה כפולה ושני מנועים (450 ק"מ), 4.8 שניות מעמידה ל-96 קמ"ש, מהירות מרבית של 217 קמ"ש. המחיר: 51 אלף דולר
- "ביצועים" עם הנעה כפולה ושני מנועים (450 ק"מ), 3.5 שניות מעמידה ל-96 קמ"ש, מהירות מרבית של 240 קמ"ש, בלמים משופרים, ספוילר, מתלים מיוחדים, מרכב מונמך ודוושות מתכת. המחיר: 60 אלף דולר.
חלל הנוסעים וסביבת הנהג במודל Y זהים לסביבה המוכרת מסדרה 3, לרבות מסך "15 מרכזי השולט על כל המערכות ומאפשר להמנע משימוש במתגים. טסלה תציע חישוקי "18 או "19 למרבית הדגמים ועד "20 לגרסת הביצועים, בכולם עם אפשרות לשבעה מושבים - תוספת מחיר של 3,000 דולר, אספקה רק בעוד שנתיים - בשלוש שורות כאשר כל מושב בשורה האמצעית מתקפל בנפרד ליצירת משטח הטענה בנפח שמגיע ל-1,870 ליטר. טסלה Y תצויד במושבים מתכווננים חשמלית ומחוממים, מערכת שמע עם 14 רמקולים, פנסי ערפל מסוג Led, מראות מחוממות ומתקפלות, ארבע כניסות USB ושתי כניסות לטעינת סמארטפון.
גם ה-Y תצויד בגג זכוכית כהה מסננת קרינה ובכל ארבע הגרסאות ניתן יהיה לטעון את הסוללה ב-270 ק"מ של טווח תוך רבע שעה באחת מ-12,000 עמדות הטעינה המהירה של טסלה ברחבי העולם. רק לפני כשבוע חשפה טסלה את עמדת הטעינה המהירה החדשה "V3" המאפשרת לדברי היצרנית לקצר את משך הטעינה של מכוניות החברה בכ-50%. לדוגמה מציינים בטסלה כי מודל 3 (וכך גם מודל Y) בגרסת "טווח מוגדל" תוכל להטעין אנרגיה המספיקה ל-75 מיילים (כ-120 ק"מ) תוך 5 דקות בלבד. בנוסף הודיעה טסלה כי תשלב מעתה "חימום עצמי" של סוללה שיבוצע בדרך לעמדת טעינה. החימום יקצר את זמן הטעינה, כך נטען, בכ-25%.
יכולות אוטונומיות, סימן ההיכר הנוסף של טסלה לצד בחירה במנוע חשמלי, יוצעו כמובן בכל הדגמים ובתוספת מחיר. גרסת אוטו-פיילוט שמעניקה יכולות אוטונומיות בסיסיות עולה 3,000 דולר. יכולת אוטונומית מלאה המאפשרת לטסלה נהיגה עצמאית לחלוטין תעלה 5,000 דולר. בין היתר היא מאפשרת עקיפה ועליה או ירידה ממחלפים, חניה אוטומטית במספר אופנים, בלימה לפני רמזורים ושלטי עצור ונהיגה אוטונומית ברחובות העיר.
בדומה למודל 3, גם עם Y בוחרת טסלה בשיווק שונה מהמקובל בתעשיית הרכב, ותציע ראשית - בעוד כשנה וחצי מעתה - את הדגמים היקרים ביותר למכירה. דגם הבסיס הזול מכולם צפוי להמסר ללקוחות ראשונים לא לפני הרבעון הראשון ב-2021 - בעוד כשנתיים מהיום. עם זאת, רשימת ההזמנות כבר פתוחה.