דוחות עדיקה: פתיחת חנויות פיזיות הורידה את הרווח ב-39%
חברת האופנה שבשליטת קבוצת גולף רשמה ברבעון הרביעי רווח נקי של 1.9 מיליון שקל, ההכנסות עלו ב-31% ל-28 מיליון שקל; פתיחת החנויות הפיזיות של המותג, שהחל את דרכו כאתר קניות אונליין, הובילה לעלייה בהוצאות שכירות וכוח אדם
Zeekit "תלביש" וירטואלית דוגמנים בפריטי הלבוש של מייסי'ס
מותג האופנה האמריקני פרי פיפל הגיע לארץ - מה המחירים?
גאפ ובננה ריפבליק בדרך לארץ - דרך האינטרנט; "המחירים יהיו זהים לארה"ב"
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
להכנסות תרמו גם פתיחת חנויות פיזיות למותג. החברה רשמה הכנסה רבעונית נוספת של 5 מיליון שקל מתפעול אתרי האונליין של קבוצת גולף, ובשקלול תפעול האתרים, ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-33 מיליון שקל.
למרות העלייה בהכנסות, חברת האופנה רשמה ירידה של 39% ברווח הנקי ל-1.9 מיליון שקל לעומת 3 מיליון שקל ברבעון הרביעי אשתקד.
בשנה האחרונה פתחה עדיקה חנויות חדשות באשדוד, בבאר שבע ובראשון לציון, וכן חנות פופ אפ בקניון הגדול בפתח תקווה. בשבועיים הקרובים תפתח החברה חנות גם בקניון אייסמול באילת. פתיחת החנויות הפיזיות הובילה אותה להגדיל את מצבת כוח האדם ולהציג עלייה של 95% בשורת הוצאות הנהלה וכלליות.
הפיכת עדיקה לחברה ציבורית לפני כשנה תרמה גם היא לשורת הוצאות ההנהלה וכלליות שהסתכמו ברבעון הרביעי ב-13.6 מיליון שקל.
הצמיחה בהכנסות באה לידי ביטוי בעלייה של 47% ברווח הגולמי, שעמד בסוף הרבעון הרביעי על 16.5 מיליון שקל. עדיקה הציגה שיפור משמעותי של 12.3% ברווחיות הגולמית - פרמטר המעיד על ביצועים חיוביים של חברות אופנה.
הרווחיות הגולמית ברבעון הסתכמה ב-59.2% והושפעה לטובה בין היתר מהמשך ביטול מכסים על פריטי אופנה, גידול בהכנסות וכן פתיחת חנויות פיזיות שתרמו להכנסות אך לא גררו עלייה בהוצאות ההובלה ללקוחות או באריזות. בשנת 2018 שילמה עדיקה כ-9.5 מיליון שקל עבור שירותי שילוח.
מוצרי החברה שנמכרים באינטרנט מופצים באמצעות דואר שליחים, דואר ישראל ובוקסיט, ולאחרונה השיקה החברה שירות קליק אנד קולקט המאפשר להזמין דרך האתר ולאסוף מהחנות.
הוצאות שכר הדירה זינקו ביותר מפי שניים
פתיחת החנויות החדשות הגדילה את הוצאות שכר הדירה מ-2.8 מיליון שקל ב-2017 ל-7 מיליון שקל ב-2018, והובילה לגידול במצבת כח האדם של החברה מ-173 עובדים בשנת 2017 ל-229 ב-2018. העליות הכבידו על שורת הרווחים של עדיקה ופגעו ברווח התפעולי שירד ב-13% ברבעון האחרון.
במהלך שנת 2018 החלה עדיקה לבחון הרחבת הפעילות המקוונת גם לארה"ב ובתחילת 2019 רכשה את הדומיין www.adika.com.
באוקטובר 2018 הכפילה עדיקה את המרכז הלוגיסטי שכולל כיום כ-3,280 מ"ר ועברה למשרדים חדשים בתל אביב על שטח של 1,360 מ"ר. בנוסף, השיקה במהלך השנה החולפת קולקציה לילדות ונערות בגילאי 14-8 תחת השם עדיקה יאנג.
בהסתכלות שנתית הציגה עדיקה עלייה של 65% בהכנסות ל-109 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 66 מיליון שקל בשנת 2017. העלייה בהכנסות הובילה לעלייה ברווח הגולמי השנתי שצמח ב-53% ל-56 מיליון שקל. הרווח התפעולי השנתי עלה ב-38% ביחס ל-2017 והסתכם ב-12.5 מיליון שקל. את השנה סיכמה חברת האופנה המקוונת עם רווח נקי של 11.3 מיליון שקל לעומת רוווח של 900 אלף שקל אשתקד.
עלות שכרו של דדי שוורצברג, מייסד ומנכ"ל עדיקה, עמדה בשנת 2018 על 2.67 מיליון שקל, מתוכם תשלום מבוסס מניות בגובה 1.4 מיליון שקל. שווי האופציות שהוענקו לשוורצברג במהלך 2018 עמד על כ-2.4 מיליון שקל, מתוכם 1.4 מיליון שקל הוכרו בדוחות הכספיים של החברה.