משבר בענף האופנה? פוקס הכפילה רווחים ב-2018
הקבוצה רשמה רווח של 152 מיליון שקל בשנה שחלפה, ומכירותיה עלו ב-37% ברבעון הרביעי. בין הסיבות: כניסת אורבן אאוטפיטרס לישראל ופתיחת חנויות נייקי בקנדה. עלות שכרו של הבעלים הראל ויזל - 7.3 מיליון שקל
פוקס מציגה: הטרדות? העיקר שיש מבצעים
בצל פרשת ההטרדות המיניות - הכנסות פוקס עלו ב-39%
זכיין אורבן אאוטפיטרס בישראל: "השינויים בענף האופנה יימשכו עוד חמש שנים לפחות"
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פעילות המותגים החדשים שהתווספו השנה לפורטפוליו של הקבוצה הובילה לעלייה במכירות וברווחים. פתיחת חנויות נוספות של המותג פוטלוקר בארץ, פתיחת חנויות נייקי בקנדה, כניסת המותג אורבן אאוטפיטרס לישראל ברבעון הראשון של 2018 והעלייה במכירות אתר הסחר טרמינל X, שהשיקה הקבוצה ברבעון שלישי של 2017 – כל אלה הגדילו את המכירות של הקבוצה ב-37% ברבעון הרביעי ל-668 מיליון שקל. לעלייה תרמו גם מכירות שילב, שנרכשה השנה בידי פוקס, וביולי האחרון אוחדו לראשונה תוצאותיה בדו"חות הכספיים של הקבוצה.
הרווח הגולמי של פוקס ברבעון הרביעי של השנה עלה ב-35.8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ל-387.4 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות ירד ב-0.4% ל-58%. הגדלת שטחי המסחר, שכר עבודה ופרסום, בעיקר של אתר טרמינל X, הגדילו את הוצאות המכירה והשיווק של פוקס ב-38.5% והסתכמו ברבעון האחרון ב-305 מיליון שקל. הוצאות שכר העבודה העלו גם את שורת הנהלה וכלליות, שגדלה ברבעון ב-56% ל-9 מיליון שקל.
הרווח התפעולי צמח ב-30.8% ברבעון הרביעי ל-75.8 מיליון שקל, בין היתר בשל העלייה במכירות החנויות הזהות של רשת ללין והירידה בהוצאות התפעול של הרשת. את הרבעון סיימה הקבוצה בעלייה של 45.7% ברווח הנקי ל-60.9 מיליון שקל.
עלייה של 28% במכירות ל-2 מיליארד שקל בשנת 2018
בסיכום תוצאות שנת 2018 הציגה פוקס עלייה של 28% במכירות שהסתכמו ב-2 מיליארד שקל. הרווח הגולמי השנתי עלה ב-31.3% ל-1.2 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות צמח ל-1.5%. הרווח התפעולי עלה ב-55.6% ל-180.9 מיליון שקל. הרווח הנקי שרשמה פוקס השנה הוא 152.8 מיליון שקל – עלייה של 101.3% בהשוואה לנתון זה ב-2017.
המכירות בחנויות הזהות בתחום האופנה ואופנת הבית ירדו ברבעון האחרון של השנה ל-424 מיליון שקל, לעומת 430 מיליון שקל בשנת 2017. על אף הירידה במכירות חנויות אלה הציגה פוקס עלייה של 3.7% במכירות האופנה ב-2018 ל-1.7 מיליון שקל. העלייה מיוחסת לגידול בפעילות מרבית המותגים של פוקס בקיזוז הירידה במכירות מותג ההנעלה צ'רלס אנד קיט, שפעילותו בישראל הופסקה בפברואר 2018.
היחלשות שער החליפין של הדולר, שיפור מחיר הקנייה מספקים והכנסות של 5.5 מיליון שקל ממועדון דרים קארד החדש שהשיקה פוקס ביולי 2018 הגדילו את הרווח הגולמי במגזר האופנה ואופנת הבית ב-8.5% ל-1.1 מיליון שקל, זאת אף שפוקס הגדילה את שיעור ההנחות ללקוחות בחנויות.
מכירות החנויות הזהות בללין נותרו על כנן – כ-38 מיליון שקל – ברבעון ברביעי של השנה. מגזר מוצרי האווירה רשם עלייה של 12.5% במכירות ל-207.5 מיליון שקל בשנת 2018, בין היתר בשל עלייה במכירות החנויות הזהות בארץ ופתיחת חנויות ללין בהפעלה ישירה בקנדה וברצלונה. הרווח הגולמי במגזר ללין עלה ב-9.5% ב-2018 ל-137.6 מיליון שקל, אך שיעורו מהמכירות ירד ב-1.9% ל-66.3% בשל העמקת ההנחות ברשת החנויות.
עלות שכרו של הראל ויזל, בעלי ומנכ"ל קבוצת פוקס, עמדה ב-2018 על 7.3 מיליון שקל, 2 מיליון שקל מהם תשלום מבוסס מניות ו-2.3 מיליון שקל מענק. ויזל מסר עם פרסום התוצאות: "במהלך השנה הצלחנו להביא לשיפור בכל הפרמטרים התפעוליים, חיזקנו את המותגים הקיימים ועסקנו בפיתוח מותגים חדשים ושווקים חדשים בארץ ובחו"ל, במקביל לשמירה על איתנותה הפיננסית של הקבוצה".