מה קרה לאסוס? חברת האופנה לא עמדה ביעד המכירות
הדו"חות הכספיים של האתר הבריטי, הפופולרי בקרב ישראלים, מציגים צמיחה של 11% בלבד במכירות הקמעונאיות - לעומת יעד של 15%. ירידה חדה נרשמה בעיקר בשוק האמריקני, בבריטניה ובאיחוד האירופי
הקוד באסוס לא עבד - הצרכניות נלחצו
החבילות יגדלו: אסוס משיקה מותג פרטי לפריטים לבית משבר במבצע: מה עובר על אסוס?
בדצמבר פירסמה קמעונאית האופנה אזהרת רווח בעקבות "הידרדרות משמעותית" במכירות בנובמבר, וחתכה את תחזית ההכנסות השנתית לצמיחה של 15% לעומת התחזית הקודמת שהייתה בטווח שבין 20% ל-25%. היום דיווחה החברה על צמיחה של 11% במכירות הקמעונאיות עבור שלושת החודשים שהסתיימו בפברואר, שמשאירה אותה ברדיפה מאחור אחר התחזית השנתית.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בארה"ב דיווחה אסוס על עלייה של 4% במכירות ל-76.6 מיליון פאונד, אולם בנטרול השפעות הדולר החזק מדובר בירידה של 3%. ברבעון הקודם רשמו מכירות החברה בארה"ב עלייה של 11%. לדברי מנכ"ל אסוס ניק בייטון, "הביקוש בארה"ב היה גבוה מהציפיות שלנו", ובעקבות כך נוצרו חוסרים ועיכובים במילוי ההזמנות.
בבריטניה רשמה החברה שיעור צמיחה של 14% במכירות, לעומת 19% ברבעון הקודם, ובאיחוד האירופי הנתון עמד על 12%, לעומת 18% בשנה שעברה. הכנסות אסוס בבריטניה עמדו על 244.4 מיליון פאונד ובאיחוד האירופי על 198.4 מיליון פאונד.
באסוס מתכוונים להוריד מחירים ולהעלות את ההוצאות על שיווק במחצית השנייה של השנה, בייחוד בשניים מהשווקים הגדולים ביותר שלה - גרמניה וצרפת.