פינטרסט על סף הנפקה - ומזהירה מתחרות
ב-2018 גדלו הכנסותיה של החברה ב-60% לרמה של 756 מיליון דולר, בשעה שההפסדים צנחו ב-52% לכדי 63 מיליון דולר. למרות זאת, פינטרסט היא עדיין בגדר שחקנית קטנה יחסית בשוק
התשקיף שהגישה פינטרסט בסוף השבוע חשף דבר מעט נדיר בהנפקות טכנולוגיה בולטות: חברה שלא מדממת כסף.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הסוחרים לבשו כחול בקאמבק של ליוויס בוול סטריט
מניית בואינג צונחת ב-6% בנעילת המסחר בוול סטריט
נחתם: דלק מוכרת את אחזקותיה בהפניקס תמורת 1.6 מיליארד שקל
פינטרסט אמנם לא רווחית אבל ביצועיה מעודדים, ובשעה שאצל אובר וליפט הצמיחה בהכנסות מלווה בעלייה בהפסדים, אצל פינטרסט המצב הפוך.
ב-2018 גדלו הכנסותיה ב-60% לרמה של 756 מיליון דולר בשעה שההפסדים צנחו ב-52% לכדי 63 מיליון דולר. זה סוג החברה שטוב לראות מנפיקה: גדלה בקצב מהיר, אך באופן שמצביע על כך שהמודל העסקי שלה הגיוני ושהיא לא משתמשת בהכנסות אדירות כדי לסבסד פעילות שלא יכולה להחזיק את עצמה אחרת.
חרף המספרים הטובים, פינטרסט היא עדיין בגדר שחקנית קטנה יחסית, ואף שמצאה לה תחום נישתי מוצלח היא לא חסינה מתחרות מצד שחקניות כמו פייסבוק.
"אמזון, גוגל וסנאפ השיקו פלפטורמות קניות, גוגל שילבה במנוע חיפוש התמונות תכונות שדומות לשירות שלנו, ואינטסגרם ופלטפורמות אחרות מאפשרות למשתמשים לסמן ולשמור תמונות ותוכן אחר ליצור אוספים", התריעה החברה בתשקיף. "לחברות אלו מאמצי מחקר ופיתוח נרחבים יותר והן יכולות לנקוט בקמפייני שיווק מקיפים יותר, שיכולים לאפשר להם לבנות קהל משמשתמשים פעיל וגדול יותר משלנו".