שתף קטע נבחר
 

נהג הקטר עצר להתפנות וגרם לשיבושים בכל הארץ

בשעות הבוקר עצר נהג קטר את הרכבת באמצע הנסיעה, בדיוק על מסוט המפנה רכבות אחרות לפסים פנויים, בטענה כי הוא נדרש לגשת לשירותים. התוצאה: עיכובי רכבות בכל הארץ

עיצומים או צורך עז ללכת לשירותים? תנועת הרכבות בקו החוף העמוס של רכבת ישראל, המשפיע על כל רשת הרכבות, שובשה הבוקר (ב׳) לאחר שנהג קטר של רכבת מספר 158 אשר יצאה ממודיעין לנהריה החליט לעצור לפתע על הפסים באזור תל ברוך. סיבת העצירה: צורך עז ופתאומי לגשת לשירותים. בוועד העובדים מגבים את הנהג ומזכירים כי עומס העבודה המוטל עליו מנע ממנו ללכת לשירותים בין הנסיעות.

 

כביש אילון (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 

ברכבת אומרים כי הטיעון עשוי היה לשכנע אילו העצירה לא הייתה מתבצעת בדיוק נמרץ על מסוט המאפשר הסטת רכבות אחרות למסילה צמודה והמנעות משיבושים בכל רשת הרכבות הארצית. הזמן שנדרש לנהג להתפנות: תשע דקות.

 

סוג עיצומים שמוכר לציבור

יש להזכיר כי פעילות מעין זו אינה חדשה, לא להנהלת הרכבת, ולא לוועד העובדים בכלל ונהגי הקטר בפרט. גם בשנת 2013 ניהל ועד העובדים קרב על תנאים עם הנהלת הרכבת. גם אז טענו נהגי הקטר שאינם זוכים לתנאים טובים מספיק ונוהגים יותר מדי ומסכנים בכך נוסעים, גם אז חלו לפתע 40 נהגי קטר שטענו בין היתר כי אין להם זמן להתפנות. שימו לב לדברי הוועד אז, לפני חמש שנים וחצי: "זה חודשים ארוכים אנחנו מתריעים שסידורי העבודה החדשים מאלצים אותנו לנהוג לפעמים תשע ו-12 שעות ברציפות, מסכנים את ציבור הנוסעים ואותנו". נשמע מוכר?

 

לפני כשבוע התגלתה סיבה נוספת ומקורית לאיחורים ועיכובים ברכבות בתקופה האחרונה. לדברי ההנהלה, רכבות רבות יצאו באיחור שכן נהגי קטר איבדו לפתע את המפתחות. אתמול הודיעה הנהלת הרכבת כי בעקבות עיצומי הוועד תפסיק החל מהיום (ב') את תנועת הרכבות בקו נהריה-נתב״ג-מודיעין ב-21:00, ותתחדש אותה רק ב-05:00 תוך ביטול כל רכבות הלילה. במקביל בוטלה לחלוטין תנועת הרכבות בין דימונה לבאר שבע. זאת עקב ביטול עבודות תחזוקה על-ידי העובדים.

 

עדכון לאחר פרסום הכתבה: ברכבת אומרים כי "לפי הנחיית ועד העובדים בראשות גילה אדרעי שוחררו הבוקר - לאחר חודש ימים - הכלים ההנדסיים הדרושים לתיקון ליקויי המסילות, אשר גרמו לביטול עשרות עבודות תשתית חיוניות, בקו החוף, דימונה, יבנה, נתב"ג ועוד. ברכבת החלו בתיקון ליקויי מסילה בקו דימונה-באר שבע ובשעות הלילה יתחילו גם העבודות הנחוצות בקו החוף. בהתאם לכך תתאפשר הפעלת רכבות לילה בקו החוף אך קיים חשש מעיכובים ושיבושים בשל הגבלות מהירות שהוטלו. קו דימונה-באר שבע לא הוחזר לפעילות וצפוי כי תיקון הליקויים בו יארך מספר ימים".

 

בעקבות הפסקת תנועת הרכבת הבוקר הורגשו כצפוי שיבושים כבדים במשך זמן רב לאחר העצירה. ברכבת ישראל דיווחו בין היתר כי מספר נוסעים שהיו בדרכם לתפוס רכבת לנתב"ג איחרו לכך. ל-ynet נודע כי בשבוע האחרון דווחו לא פחות מ-25 תקלות תפעוליות ומספר זהה של תקלות דלתות - מספר גבוה משמעותית מכרגיל.

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "רכבת ישראל בוחנת בשלב זה צעדים משמעתיים כנגד הנהג אשר עצר את הרכבת בבריונות על איזור רגיש במסילה (מסוט), והביא לשיבושים קשים בתנועת הרכבות״.

 

מוועד העובדים נמסר כי "זו תוצאה ישירה של סידורי העבודה כפי שאני מתריעים עליהם שבועות ארוכים. לנהג אין הפסקה סבירה בכדי ללכת לשירותים הוא נאלץ לצערנו הרב לעשות את מה שהוא עשה היום. אנחנו מצפים מהנהלת החברה להבין שסידורי העבודה האלו שלא מאפשרים להם ללכת לשירותים. תנאי עבודה בסיסיים מגיעים גם לנהגי הרכבת. תקלות תפעוליות אם מדווחות אומר שהם קיימות.

 

"העובדים לא גורמים לתקלות ומצופה מהחברה לבדוק למה יש כל כך הרבה תקלות, זו לא הבעיה של העובדים. אנחנו מכחישים בכל תוקף את הניסיון של ההנהלה לצייר את זה כאילו אנחנו גורמים לתקלות ומדווחים על תקלות שווא. אנחנו קוראים להנהלת הרכבת להתעשת ולהפסיק להפיץ שקרים שמכפישים את העובדים שלה, ולדאוג לבטיחות הנוסעים והנסיעה על ידי תיקון התקלות״.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכבת ישראל רכבות עומס איחורים קרונות עמוסים אחרי החג ל כיון תל אביב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים