מקדונלד'ס קונה את דיינמיק יילד הישראלית ביותר ממיליארד שקל
טכנולוגיית הפרסונליזציה של החברה הישראלית תאפשר לענקית המזון המהיר לצמוח באופן משמעותי. ליעד אגמון, מייסד החברה: "עפים באוויר מכך שחברה איקונית כמו מקדונדל'ס הולכת להטמיע את הטכנולוגיה שלנו בכל העולם"
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אקזיט של 560 מיליון דולר: קליק רוכשת את אטיוניטי הישראלית
לומינייט הישראלית נמכרת ב-250 מיליון דולר
אקזיט ענק להייטק הישראלי: מלאנוקס נמכרת לאנבידיה ב-6.9 מיליארד דולר
דיינמיק יילד פיתחה פלטפורמה שמסייעת למשווקים להגדיל את הכנסותיהם על ידי התאמה אוטומטית של תוכן אתר האינטרנט, אתר המובייל, האפליקציה או המיילים השיווקיים שהמשווק שולח ללקוחות. החברה הוקמה ב-2012 על ידי ליעד אגמון ועמרי מנדלביץ׳ ומעסיקה כיום כ-180 עובדים, מהם 100 בישראל.
עד היום גייסה החברה כ-80 מיליון דולר ובין המשקיעים בחברה ניתן לציין את קרן ויולה צמיחה, יוניון טק ונצ'רס, מקבוצת יוניון של ג'ורג' חורש, דויטשה טלקום קפיטל פרטנר (DTCP) ו-La Maison, כללטק (זרוע הטכנולוגיה של חברת כלל תעשיות, חברת בת בבעלות מלאה של חברת Access Industries האמריקנית), ורטקס, באידו, גלובל פאונדרס קפיטל, הניו יורק טיימס, בסמר, קרן מרקר ואינוביישן אנדוורס של אריק שמידט.
מקדונלד'ס היא רשת המזון המהיר הגדולה בעולם עם שווי שוק של 142 מיליארד דולר. החברה הוקמה ב-1940 וכיום יש לה 36 אלף סניפים ב-120 מדינות בעולם ו-1.9 מיליון עובדים.
בשיחה עם כלכליסט אמר ליעד אגמון, מייסד החברה, "אנחנו עפים באוויר מכך שחברה איקונית כמו מקדונדל'ס הולכת להטמיע את הטכנולוגיה של דיינמיק אילד בכל העולם, תוך כדי שאנחנו ממשיכים בדרך של חברת בת עצמאית של מקדונלד'ס ותוך שמירה על המותג דיינמיק אילד. נמשיך לעבוד עם כל הלקוחות הקיימים שלנו, ומקווים להמשיך ולגדול עם לקוחות חדשים בכל העולם. כמובן, נמשיך לשכור אנשים מעולים למשרדים שלנו בכל העולם, ובפרט אנחנו הולכים להגדיל משמעותית את צוות הפיתוח והמוצר בתל אביב".
חוויה מותאמת אישית ללקוח
מקדונלד'ס תשתמש בטכנולוגיה של דיינמיק יילד כדי לאפשר ללקוחותיה חוויה מותאמת אישית, אם בתפריטים במסעדות שלה, בתצוגות במסעדות, או בתפריטי ההגשה לרכבים אשר ישתנו בהתאם לשעה ביום, מזג האוויר, התנועה במסעדה ופריטים משתנים בתפריט. בזכות השימוש במידע החברה תוכל להציג במיידי הצעות נוספות על בסיס הבחירות הנוכחיות שלהם.
הרכישה תאפשר למקדנולד'ס להיות אחת החברות הראשונות שמשלבת מערכת קבלת החלטות בנקודת המכירה הפיזיות שלה ולא רק המקוונות. מקדונלד'ס בדקה את המערכת במספר מסעדות בארצות הברית במהלך 2018 ולאחר סיום הרכישה, מקדנולד'ס תשלב את הטכנולוגיה של החברה הישראלית בכל תפריטי ה-Drive Thru בארצות הברית ולאחר מכן בכל השווקים הבינלאומים שלה. החברה מתכוונת לשלב את הטכנולוגיה גם בכל הנקודות שבהן יש ללקוחות חווה של מסכי מגע, כמו נקודות המכירה העצמית של החברה וכן באפליקציה של החברה.
היכולת של דיינמיק יילד לפגוש את הצרכים של לקוחות מקדונלד'ס בשילוב המחייבות שלה להגדיל את היכולות סביב הצרכים המשתנים של לקוחות החברה תאפשר למקדונלדס לספק ללקוחות חוויה אישית .
"טכנולוגיה היא מרכיב קריטי בתוכנית הצמיחה שלה ברצון שלנו להגביר את ההתנסות של הלקוחות שלנו בכך שנספק להם חוויה טובה יותר בתנאים שלהם", אומר סטיב איסטרברוק, מנכ"ל ונשיא מקדונלד'ס. "בזכות הרכישה הזו אנחנו מצפים לחזק משמעותית את השימוש בטכנולוגיה ודאטה בהתרחבות העתידית שלנו".
ההשקעות האחרונות של מקדנולד'ס כוללות את הפיתוח של האפליקציה הגלובלית של החברה למכשירים ניידים, מערכות הזמנה ותשלום, תפריטים דיגיטליים וקיוסקי הזמנות עצמאיים, שינתה את חויית הלקוח בסניפים. לאחר השלמת הרכישה של החברה הישראלית מקדונלדס תהיה הבעלים של הטכנולוגיה והיא תמשיך להשקיע בפיתוח של טכנולוגית הפרסונליזציה של החברה. החברה תמשיך לפעול כיחידה עצמאית ועובדיה ימשיכו את העבודה עם הלקוחות שלהם.