"הזמנו 200 המבורגרים - ואז העסקה דלפה"
מנכ"ל דינמיק יילד, ליעד אגמון, הזמין המבורגרים כדי לבשר לעובדיו שענקית המזון המהיר רוכשת את החברה בכ-350 מיליון דולר, אבל אז הידיעה דלפה. "אם היית אומר לי שמקדונלד'ס ייקנו אותי, הייתי חושב שאתה משוגע. נישאר בישראל ונמשיך לגדול", הוא אומר
ליעד אגמון, מנכ”ל ומייסד הסטארט-אפ הישראלי דיינמיק יילד (Dynamic Yield), תכנן פסטיבל אמריקני כדי לספר ל-200 עובדיו שענקית המזון הבינלאומית מקדונלד’ס רוכשת את החברה בסכום מוערך של כ-350 מיליון דולר. “הזמנו 200 המבורגרים, דוכן של גלידה אמריקאית, נגטס וצ’יפס”, מספר אגמון ל”כלכליסט”.
מקדונלד'ס קונה את דיינמיק יילד הישראלית ביותר ממיליארד שקל
אקזיט ענק להייטק הישראלי: מלאנוקס נמכרת לאנבידיה ב-6.9 מיליארד דולר
אקזיט של 560 מיליון דולר: קליק רוכשת את אטיוניטי הישראלית
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אבל בשני בלילה העיתון האמריקני ”וול סטריט ג’ורנל” הקדים את אגמון ופרסם את הידיעה. “כשהתוכניות השתנו בגלל שהסיפור דלף, ניסינו להשיג את כל העובדים שיכולנו כדי לספר להם על המכירה, וליתר הודענו בזמן החגיגה. היה מגניב. עשינו את זה כאן, במשרדים שלנו בתל אביב. גם כל המשקיעים וחברי הדירקטוריון באו”, מספר אגמון.
אגמון אמנם מתאר את החגיגה שנערכה לרגל האקזיט במילים נונשלנטיות, אך ההתרגשות שלו ניכרת. הוא יודע שלא מדובר בעוד אקזיט: “אני חושב שידעתי שאלו יהיו חדשות ענקיות בגלל העוצמה של המותג מקדונלד’ס. זאת לא סתם חברת תוכנה שקונה חברת תוכנה. מה גם שזו הרכישה הראשונה שמקדונלד’ס ביצעה ב-20 השנים האחרונות, וגם אחת הרכישות הגדולות ביותר שלהם. זה מרגש”.
אגמון מוסיף כי “אני יודע שמקדונלד’ס בחנה הרבה חברות ובחרה בנו. לא דמיינתי את זה לפני כמה שנים. אם היית אומר לי אז שמקדונלד’ס תרכוש אותי, הייתי חושב שאתה משוגע”.
“נישאר חברה עצמאית, המוח נמצא בישראל”
אגמון הקים את דיינמיק יילד יחד עם עמרי מנדלביץ’, שמכהן כסמנכ”ל הטכנולוגיה של החברה, ב-2012. עד היום החברה גייסה 80 מיליון דולר מקרן בסמר - שהיתה הראשונה שהשקיעה בחברה, ושממשרדיה דיינמיק יילד החלה לפעול - קרן ויולה צמיחה, יוניון טק ונצ’רס מקבוצת יוניון של ג’ורג’ חורש, דויטשה טלקום קפיטל פרטנר, La Maison וכלל טק, זרוע ההשקעות של כלל תעשיות שבבעלות לן בלווטניק.
בכספים האלו החברה, שפועלת כיום ממשרדיה בתל אביב וניו יורק, פיתחה טכנולוגיה שמסייעת למשווקים להגדיל את ההכנסות שלהם באמצעות התאמה אוטומטית של ממשקים שונים (אתר אינטרנט, אפליקציות מובייל, מסכים וכו’) בזמן שהלקוחות משתמשים בהם. כך, למשל, במקרה של מקדונלד’ס, שהפכה ללקוחה של החברה לפני כשנה והטמיעה את הטכנולוגיה של דיינמיק יילד בנקודות המק-דרייב שלה בארה”ב, הטכנולוגיה של דיינמיק יילד היא זו שאחראית לכך שבעת הזמנה מול מסך של המבורגר הממשק מציע ללקוח את התוספות המתאימות שכרוכות בעלות נוספת. פרט למקדונלד’ס, גם ענקיות כמו איקאה ואורבן אאוטפיטרס נמנות עם הלקוחות של דיינמיק יילד.
עם השלמת הרכישה, מקדונלד’ס מתכוונת להטמיע את הטכנולוגיה של דיינמיק יילד בסניפיה בכל העולם, ובכך תהפוך לאחת החברות הראשונות בתחום שמשלבות מערכת קבלת החלטות בסניפים הפיזיים שלה. “טכנולוגיה היא מרכיב קריטי בתוכנית הצמיחה שלנו. אנחנו מתכוונים להשתמש ברכישה כדי לחזק את השימוש בטכנולוגיה ובדאטה בהתרחבות העתידית שלנו”, אמר מנכ”ל ונשיא מקדונלד’ס סטיב איסטרברוק.
דיינמיק יילד תהפוך לחברה-בת, אך תישאר עצמאית ותספק שירותים ללקוחות נוספים. מבחינת אגמון, מדובר במצב אידיאלי: “מקדונלד’ס שומרת עלינו כחברה עצמאית. היא יודעת שהמוח של החברה נמצא בישראל. אנחנו נשארים דיינמיק יילד, עם העובדים, הלקוחות והשותפים שלנו. ואנחנו מרוויחים מכל העולמות - מצד אחד, אין לנו את כל החרדות שמלוות סטארט-אפים, כמו גיוס כספים, ומצד שני, אנחנו ממשיכים עם אותו קו מוצרים. אני ממשיך בתפקיד שלי עם בעלי מניות אחרים וגם כל הצוות נשאר. למעשה, אנחנו מתכוונים לגדול עוד. עכשיו יש לנו הזדמנות לעשות דברים בסקאלה גבוהה יותר”.
הסטארט-אפ השלישי שאגמון מוכר
דיינמיק יילד אינה החברה הראשונה שאגמון מקים ומוכר. ב-2004 הוא הקים יחד עם שותפים את חברת אבטחת המידע אוניגמה שנמכרה שנתיים לאחר מכן למק’אפי תמורת 20 מיליון דולר. לאחר מכן הקים מנוע חיפוש בשם דלבר שנמכר מאוחר יותר לסירס. מהבחינה הזו, דיינמיק יילד היא עסקה בליגה אחרת. ואכן, גם אגמון מודע לכך. לדבריו, “את שתי החברות הקודמות מכרתי מהר יותר, אבל דיינמיק יילד צמחה בקצב הרבה יותר גבוה. היא הכפילה את עצמה בכל שנה מאז נוסדה”.
אגמון מדגיש כי “לגדול בקצב כזה זה חתיכת מסע שיש בו הרבה אתגרים וטעויות. כשקוראים על האקזיט, לא מודעים לרכבת ההרים שעוברים בדרך. באותו יום אני יכול לקבל חדשות מדהימות בבוקר ואז לחוות קטסטרופה בערב”. אגמון מסביר שמשום כך “הייתי חייב לפתח שריר רגשי חזק, אחרת לא שורדים פסיכולוגית. העמידות הרגשית של מנכ”ל סטארט-אפ היא הדבר החשוב ביותר עבורו, כי זה תפקיד בודד”.
מהבחינה הזו, המכירה למקדונלד’ס מביאה עמה הרבה שקט נפשי בכל הנוגע לדיינמיק יילד, ואגמון יודע בדיוק מה הוא מתכוון לעשות איתו. “המחשבה שהבאתי את הסירה לחוף מבטחים היא המחשבה הכי טובה, ועכשיו אפשר להמשיך לבנות את החברה”.