עדכון המס הירוק: אלה מחירי הרכב החדשים (מעודכן)
נוסחת המס הירוק התעדכנה ומחירי של מרבית דגמי הרכב עלו בהתאם. קבלו את השינויים הצפויים והתעדכנו בהם גם בימים הקרובים
נוסחת המס הירוק החדשה שנכנסה לתוקפה עם תחילת חודש אפריל הביאה לעליה במחיריהם של רבים מכלי הרכב. חלק מיבואני הרכב הזדרזו לפרסם את המחירים החדשים מיד עם שינוי התקנה, בעוד אחרים צפויים לפרסם אותם במהלך הימים והשבועות הקרובים. באופן כמעט גורף, הנפגעות העיקריות משינויי המס הן מכוניות מיני קטנות שהתייקרו באלפי שקלים - באחוז ניכר ממחירן. גם מכוניות משפחתיות גדולות היברידיות דוגמת יונדאי סונטה וטויוטה קאמרי איבדו את הטבת המס השמורה לכלי רכב היברידיים בקבוצת הזיהום השניה, ספגו מיסוי נוסף של עשרות אלפי שקלים והתייקרו עד כדי בחינה מחודשת של כדאיות הייבוא והשיווק כאן.
עם זאת, היברידיות זולות יותר כמו טויוטה יאריס, קורולה ו-C-HR, יונדאי איוניק, קיה נירו וכן דגמים היברידיים-נטענים, לא התייקרו כלל. מכוניות נוספות שלא התייקרו הן אלו שכבר נמצאות בקבוצת זיהום 15 הגבוהה ביותר - כלי רכב מסחריים, רכבי פנאי גדולים ומכוניות ספורט ויוקרה.
אודי: הודיעה כי מחירון עדכני צפוי רק בחודש מאי. עד אז לא יהיה כל שינוי במחירי המכוניות.
(עדכון) אלפא רומיאו: המיטו התייקרה ב-2,000 שקלים ומחירה החדש עומד כעת על 160 אלף שקלים. הג'ולייטה התייקרה ב-5,000 שקלים רק בגרסת הכניסה ותעלה החל מ-180 אלף שקלים. הג'וליה ברמת הגימור Milano הוזלה דווקא ב-3,000 שקלים ומחירה עומד על 250 אלף שקלים בעוד שאר הגרסאות נותרו ללא שינוי. רכב הפנאי סטלביו התייקר רק ברמת הגימור Milano speciale בשיעור של 10,000 שקלים.
(עדכון) ג'יפ: הרנגייד הקטן התייקר בגרסת הכניסה ב-10,000 שקלים ומחירו עומד על 160 אלף שקלים - גרסת Limited הבכירה לא תשווק עוד. ג'יפ קומפאס התייקר ב-6,000 שקלים בכל הגרסאות.
הונדה: מחירה של הג'אז הקטנה התייקר ב-3,000 שקלים בגרסה ידנית ו-2,000 שקלים באוטומטית, שמחירה יתחיל מעתה ב-106 אלף שקלים. הסיוויק המשפחתית התייקרה ב-3,000 שקלים בגרסת הכניסה האוטומטית וביתר הגרסאות בשיעור שבין 1,000 ל-4,000 שקלים. סיוויק Type-R הספורטיבית התייקרה ב-5,000 שקלים ואילו רכב הפנאי הונדה HR-V התייקר בכ-2,000 שקלים ומחירו יתחיל ב-141 אלף שקלים.
וולוו: מחירה של ה-V40 נותר ללא שינוי אך גרסת הקרוס-קאנטרי המוגבהת התייקרה ב-5,000 שקלים. בגזרת רכבי הפנאי נרשמו התייקרויות של 5,000 עד 9,000 ב-XC40 הקטן, ואילו ה-XC60, הדגם הנמכר ביותר של המותג בשנה החולפת, התייקר ב-3,000 עד 5,000 שקלים. מחירי ה-S90 וה-XC90 נותרו ללא שינוי.
טויוטה: מרבית הדגמים ההיברידיים לא ספגו התייקרויות. הראב4 ספג את עליית המחיר כבר לפני כחודשיים (בשיעור של 10-18 אלף שקלים) ואילו הפריוס-פלוס איבדה את הטבת המס של רכב היברידי אך התייקרה ב-5,000 שקלים בלבד שכן היבואנית צמצמה את רשימת האבזור שלה. היאריס התייקרה ב-2,000 שקלים והקורולה ב-3,000 שקלים. בימים הקרובים יתפרסם מחירה החדש של האייגו הקטנטנה שצפוי להיות גבוה מבעבר באלפי שקלים וכן של הקאמרי, שתתייקר כנראה באופן ניכר. מחירי היילקס, פרואייס ולנדקרוזר לא ישתנו.
יונדאי: היבואנית ספגה חלק ניכר מההתייקרות הצפויה של דגמי המותג, אולי בשל העובדה שהצליחה להכניס ארצה מלאי לא מבוטל של מכוניות לפני עליית המס. ה-i10 התייקרה ב-2,000 עד 3,000 שקלים, ה-i20 בכ-2,000 שקלים (הגרסה הבכירה, ללא שינוי) והאלנטרה התייקרה ב-400 שקלים בלבד. מחירו של יונדאי קונה לא השתנה למעט גרסת הנעה קדמית ברמת אבזור "Prestige" שהתייקרה ב-1,000 שקלים. הטוסון התייקר ב-2,000 שקלים בגרסאות ה-2.0 ליטרים וב-1,000 שקלים בגרסת ה-1.6 טורבו. הסנטה פה התייקר ב-2,000 שקלים בכל הגרסאות בעוד האיוניק וה-i30 שמרו על מחירן. יונדאי סונטה לא תשווק עד להודעה חדשה.
(עדכון) לקסוס: שני דגמי מותג היוקרה של טויוטה איבדו את הטבת המס השמורה לרכב היברידי והתייקרו משמעותית. המשפחתית הקומפקטית-היברידית CT התייקרה בשיעור של 5,000 עד 7,000 שקלים ואילו מכונית הסאלון לקסוס ES התייקרה בלא פחות מ-46 אלף שקלים, מ-299 ל-345 אלף שקלים עבור גרסת הפרימיום, וקפיצה דומה נרשמה גם בגרסה המאובזרת יותר. לאור העליה במחיר הוסיפה היבואנית גרסת כניסה חדשה תחת השם Luxury, שתציע אבזור מופחת ותעלה "רק" 315 אלף שקלים.
מאזדה: למרות שדור חדש של מאזדה 3 צפוי להגיע ארצה בחודשים הקרובים, היבואנית מייקרת את הדגם הנוכחי ב-2,000 שקלים ובסך הכל ב-4,000 שקלים מאז תחילת השנה. מחיר גרסת הכניסה: 136 אלף שקלים. מאזדה 6 התייקרה ב-6,000 שקלים ובגזרת רכבי הפנאי התייקר מחירו של ה-CX-3 ב-1,900 שקלים. מאזדה 2 ומאזדה דמיו לא התייקרו וכך גם מאזדה CX5 - אך האחרון יגיע בשבועות הקרובים לאחר מתיחת פנים ומחירו ללא ספק יתעדכן.
מיצובישי: הספייס-סטאר הקטנה התייקרה ב-2,000 עד 3,000 שקלים בעוד האטראז' התייקרה ב-2,000 שקלים. ה-ASX התייקר ב-1,000 שקלים בגרסת ה"אינטנס" הבסיסית וב-2,000 שקלים בשתי הגרסאות המאובזרות יותר. אצל האקליפס לא חל שינוי במחיר גרסת הכניסה (150 אלף שקלים) אך יתר הגרסאות התייקרו ב-1,000 עד 2,000 שקלים. האאוטלנדר התייקר בטווח של 1,000 עד 5,000 שקלים אך הגרסה ההיברידית-נטענת שמרה על מחירה. גם הטנדר טרייטון לא התייקר.
סובארו: האימפרזה התייקרה ב-5,000 שקלים בגרסת ה-1.6 ליטרים ומחירה (135 אלף שקלים) יהיה כעת זהה ל-2.0 ליטרים שמציעה גם הנעה כפולה. ה-B4 התייקרה בלא פחות מ-10,000 שקלים בעוד האאוטבק התייקר ב-6,000 שקלים בגרסת הבסיס ושמר על מחירו בגרסה הבכירה. ה-XV התייקר ב-5,000 שקלים בגרסת הכניסה וב-1,000 עד 3,000 שקלים ביתר הגרסאות. הדור החדש של הפורסטר רשם התייקרות של 3,000 שקלים בגרסת ה-X, בעוד גרסת הספורט המאובזרת יותר שמרה על מחירה.
סיאט: היבואנית לא פרסמה מחירון חדש עם תחילת חודש אפריל אך בשבועות האחרונים טיפס מחירה של האיביזה ב-1,500 עד 2,100 שקלים והארונה התייקרה ב-1,000 שקלים.
פולקסווגן: הפולו שמרה על מחירה הישן בשתי הגרסאות הזולות יותר אך בגרסת ה-115 כ"ס התייקרה ב-4,000 שקלים (124 אלף שקלים). ה-GTI התייקרה ב-3,000 שקלים והתייקרות דומה חלה גם בגרסת ה-GTI של הגולף. טיגואן, טוארג וגולף שמרו על המחיר.
פיאט: ה-500 הנצחית התייקרה בלא פחות מ-10,000 שקלים, כך שמחיר הגרסה הרובוטית ברמת הגימור "פופ-סטאר" יעמוד על 98 אלף שקלים. הטיפו התייקרה ב-5,000 שקלים ואילו ה-500X שמרה על מחירה הישן.
(עדכון) קיה: הפיקנטו התייקרה בשיעורים של 400 עד 5,000 שקלים כאשר גרסת כניסה ידנית עולה כעת 67 אלף שקלים וה-1.2 ליטר אוטומטית עולה כעת 80 עד 85 אלף שקלים בהתאם לרמת הגימור. קיה ריו התייקרה ב-2,000 שקלים והמשפחתית קיה סיד התייקרה ב-2,000 עד 5,000 שקלים. גרסאות הדיזל של האופטימה התייקרו ב-2,000 עד 3,000 שקלים והגרסה ההיברידית שאיבדה את הטבת המס לא תשווק עוד.
קיה סטוניק וקיה ספורטז' התייקרו ב-2,000 שקלים בכל הגרסאות. הסורנטו הגדול התייקר ב-2,000 עד 9,000 שקלים ומחירו מתחיל כעת ב-215 אלף שקלים. הסטינגר התייקרה ב-4,000 שקלים בגרסת ה-2.0 ליטרים.
הכותב חבר מערכת iCar