שיאן הח"כים בהוצאות הקשר עם הציבור - אורן חזן
חזן בראש הרשימה עם הוצאות בסך 126 אלף שקל במסגרת התקציב ל-2018, יצחק הרצוג מעט אחריו עם הוצאות של 121 אלף שקל עד לפרישתו. לעומתם - כחלון וליברמן עם הוצאות של פחות מאלפיים שקל. ומי לא ניצל את התקציב כלל?
המועמדים על בעיית הדיור: "כשאין תכנון - אי אפשר לבצע"
עלות שכרו השנתי של אהוד ברק באינטרקיור - 7.8 מיליון שקל "לחשוב היום שתיקי ראש הממשלה הולכים לזיכוי זו מחשבה רומנטית"
במקום השלישי נמצא חיליק בר (העבודה) שהוציא 120 אלף שקל; במקום הרביעי - ג'מאל זחלקה (הרשימה המשותפת) עם 116 אלף שקל; במקום החמישי - יהודה גליק (ליכוד) שהוציא 114 אלף שקל; במקום השישי - מיכל בירן (העבודה) שהוציאה 109.7 אלף שקל; ובמקום השביעי איתן ברושי (העבודה) - 109.1 אלף שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נתניהו כאמור לא הוציא שקל מתקציב הקשר עם הציבור בשנת 2018. שר האוצר משה כחלון (כולנו) הוציא 1,651 שקל, בני בגין (הליכוד) הוציא 545 שקל שהופנו כולם לצורכי תקשורת, ואביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) - 540 שקל.
יעוץ, דוברות וגם: מכונת קפה וטלוויזיה
יצוין שחברי הכנסת זכאים להוציא כ-93 אלף שקל בשנה ולעומתם השרים כ-45 אלף שקל. בכל מקרה, כל ח"כ או שר יכול להעביר חלק מהעודפים שצבר בשנה הקודמת. התקציב הזה משמש אותם לצורך יצירת קשר עם הציבור באמצעות שכירת לשכה פרלמנטרית מחוץ לכנסת, יעוץ מקצועי ודוברות, הקמה ותחזוקה של אתר אינטרנט, שירותי מידע, קיום כנסים פוליטיים וסקרים, רכישת עיתונים, הדפסות, כיבוד קל, מחשב, טלפון סלולרי, מכונת קפה, טלוויזיה עד 32 אינץ' ועוד.
19 חברי כנסת שכרו אשתקד לשכות פרלמנטריות מחוץ לכנסת בסכום של עד 6,000 שקל בחודש לח"כ.
בין היתר, חזן הוציא על כנסי הסברה 69 אלף שקל, על אתר אינטרנט ורשתות חברתיות 35 אלף שקל, ועל לכיבוד קל 2,021 שקל.
הרצוג הקצה ליעוץ מקצועי 46 אלף שקל, לשכירת לשכה פרלמנטרית מחוץ לכנסת 36 אלף שקל, ולאתר אינטרנט 24 אלף שקל.
חזן מסר בתגובה כי "חבל שהכנסת משמשת גם בימים אלה לניגוח פוליטי. הדו"ח שיקרי כי משקלל בתוכו הוצאות משנת 2017 (ששולמו על ידי הכנסת בשנת 2018) ושנת 2018 ביחד".