הצעירה ששאלה את נתניהו על מצב התחבורה: "צריך להפריט ולשפר"
דריה שלייפר שאלה את ראש הממשלה מה יעשה כדי לקדם את התחבורה בישראל, וקיבלה תשובה שהתחילה ברמת הגולן ונגמרה באילון מאסק. ל-ynet היא אומרת: "אין מהלך קסם, אבל הפרטה ותחרות יובילו לשירות טוב יותר"
דריה שלייפר (25), סטודנטית לתואר שני במדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב, מיקדה את השיח בהרצאה של ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם הספורט בבת ים בבעיות התחבורה. "אני חושבת ששוק חופשי זה פתרון לחברה משגשגת", אמרה ל-ynet בעקבות הדברים שהפנתה לנתניהו.
שלייפר פנתה אל נתניהו בשלב שאלות הקהל: "אנחנו שמחים שהגעת כי ממש קשה להגיע ממקום למקום בישראל. הרכבות, האוטובוסים גם קשה בהם, חשבנו לפחות אובר, לפחות איזושהי תחבורה שיתופית שנוכל לנסוע כאנשים חופשיים עם הרכבים שלנו ואנחנו רוצים שהממשלה לא תיתן לנו רכבות, לא תיתן לנו אוטובוסים, פשוט תיתן לנו אפשרות לנסוע. מה תעשה כדי לקדם את התחבורה החופשית בקדנציה הבאה?".
נתניהו ענה לה באריכות, נזכר בכבישים בימיו כחייל בסיירת מטכ"ל, סיפר על ההתקדמות, על ההשקעות בתשתיות וברכבת ואפילו סיפר על מיזם המנהרות המהירות שהוא מנסה לקדם עם המיליארדר אילון מאסק. "אני חושבת שקואליציה בראשות נתניהו עם גוש ימין ועם מפלגות כמו הימין החדש ואחרות שמחויבות לשוק החופשי באמת תקדם את הכלכלה הישראלית בדרך הטובה ביותר, תקל על יוקר המחיה ותגביר את העוצמה הישראלית", אומרת שלייפר. לדעתה, "אובר היא יוזמה פרטית שמקדמת את השוק בצורה הטובה ביותר ובהחלט צריך ללכת לשם". שלייפר גם תומכת בהטלת אגרות גודש על כניסת מכוניות פרטיות למרכזי הערים.
"אני חושבת שצריכים תחבורה מופרטת יותר בהדרגה, באופן מחושב. אני לא אומרת שאפשר לעשות מהלך קסם אבל כן להוביל להפרטה ולתחרות ואני מאמינה שזה יגרום לשירות להיות טוב יותר ודוגמה טובה לזה הוא כביש 6 שזו יוזמה פרטית".
בתשובתו טען נתניהו כי "בשיא הקיצוצים - לא רק שלא קיצצתי ברכבות, הכפלתי אותו פי שלושה ואין בזה שום רווח פוליטי, כי אתה צריך חזון, להט ויכולת, הייתה לי יכולת, עשיתי את זה". הוא סיפר על פגישתו עם אילון מאסק: "פגשתי אדם שקוראים לו אילון מאסק, שמעתם עליו? גאון אמיתי. בא אליי לארוחת בוקר ברחוב בלפור והוא מספר לי על המנהרות המהירות שלו ועל יכולת מנהור שהוא טוען שהיא הרבה יותר זולה, ואנחנו כרגע בשיח איתו לראות אם אנחנו יכולים למנהר את מדינת ישראל, בכלל, אנחנו רואים שיש לנו יכולת מדהימה לפתור את הדברים בעתיד, הביג דאטה, וזה עובד גם בנושא הזה של תחבורה, אתם הרי משתמשים בווייז".
שלייפר סבורה שנתניהו צודק בכך שהיה פיתוח בשוק החופשי ובתחבורה, "אי אפשר להגיד שנושא התחבורה הציבורית לא השתנה. אכן היה שיפור ומי שיגיד אחרת - זה שקר. אני שמחה שהנושא הזה עלה בפניו ושרים נוספים שתומכים בערכי השוק החופשי ושהקהל הגיב. ואני חושבת שנבחרי הציבור מגיבים למה שהציבור רוצה, אני שמחה על האינטראקציה שנוצרה בינינו ובטוחה שהחשיבות של הדבר הייתה מורגשת".