שתף קטע נבחר

ועד עובדי הרכבת: "ההנהלה משקרת, נשקול תביעת דיבה"

בוועד אמרו כי התביעה נשקלת בעקבות "פרסומי השקר" של ההנהלה לגבי הסיבה להשבתה הכוללת של הרכבות אתמול בבוקר, "כאילו מדובר היה בצעד כלשהו של הוועד". הנהלת הרכבת: "ועד העובדים בוחר לפעול באמצעים פיראטיים ולא חוקיים"

 

עומסים בבאר שבע מרכז בעקבות שביתה ארצית של הרכבת (צילום: הרצל יוסף)
העומסים אתמול עקב ההשבתה(צילום: הרצל יוסף)

 

ההתכתשות בין ועד עובדי רכבת ישראל להנהלה נמשך: ועד העובדים בוחן את האפשרות להגיש כבר בשבוע הקרוב תביעת דיבה נגד הנהלת הרכבת.

 

בוועד אמרו כי התביעה נשקלת בעקבות "פרסומי השקר" של ההנהלה לגבי הסיבה להשבתה הכוללת של הרכבות אתמול בבוקר "כאילו מדובר היה בצעד כלשהו של הוועד בעוד שמלכתחילה היה ידוע להנהלה היטב שמדובר היה בהחלטה חסרת אחריות שלה - ושלוועד העובדים לא היה בדברים יד ורגל".

 

עורכת הדין סיגל פעיל, היועצת המשפטית של ועד העובדים: "מהחומרים שהועברו אלינו עד כה עולה כי יש בפרסומי הנהלת הרכבת מאתמול כדי לגבש עילה של הפרת חוק איסור לשון הרע ופרסומי כזב כנגד הוועד".

 

 

ברכבת הגיבו לכוונת העובדים ואמרו כי "ועד העובדים יכול להשבית את תנועת הרכבות באופן חוקי בכל עת, במסגרת סכסוכי העבודה הרבים שהכריז, אך למרות זאת בוחר לפעול באמצעים פיראטיים ולא חוקיים. כך היה לפני חודש, עת הבריאו נהגי הקטר באורח פלא לאחר התערבות יו"ר ההסתדרות, כך היה כאשר ראש ועד השתלט בפראות על רשת הקשר לאירועי חירום, וכך היה גם אתמול. אנו מצפים מראשות הועד להפסיק את ההשבתות הפיראטיות, להסיר את הצעדים הארגוניים הפוגעים בנוסעים, ולחזור למשא ומתן ממוקד בתום לב."

 

אתמול תקפה יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל, גילה אדרעי, את הקריאות להדחתה בעקבות ההשבתה. בסרטון שפרסמה אדרעי היא טוענת כי "ועד העובדים לא הנחה את העובדים להיעדר מהעבודה, ובוודאי שלא לפגוע בתנועת הרכבות". 

 

 

אדרעי האשימה בהשבתה את הנהלת הרכבת, שלדבריה "החליטה לעצור את הרכבות בלי שום סיבה. הכל בגלל שלא הצליחה למצוא שני עובדים מחליפים. באיזה עולם מתוקן עוצרים רכבות בגלל שני עובדים?". 

 

היא הוסיפה: "הנהלת החברה ממשיכה באסטרטגיה שלה להסיט את האש כלפי העובדים במקום להתמודד עם הכישלונות שלה, והכל על גבם של הנוסעים. זו פשוט שערוריה. אני פונה לשר ולהנהלה למצות את הדין עם מי שגרם היום לעצירת הרכבות". 

 

תחנת ירושלים מלחה ריקה מנוסעים בעקבות שביתת הרכבות (צילום: יואב דודקביץ')
תחנת ירושלים מלחה ריקה מנוסעים בעקבות שביתת הרכבות(צילום: יואב דודקביץ')

תחנת חדרה ריקה מנוסעים בעקבות שביתת הרכבות (צילום: אלעד גרשגורן )
תחנת חדרה ריקה מנוסעים בעקבות שביתת הרכבות(צילום: אלעד גרשגורן )

עומסים באוטובוסים בעקבות שביתה ארצית של רכבת ישראל (צילום: אילנה קוריאל)
העומסים באוטובוסים בעקבות ההשבתה(צילום: אילנה קוריאל)

בכיר בהנהלת הרכבת קרא ליו"ר ההסתדרות, כאמור, להדיח את אדרעי, שתועדה על ידי הנהלת הרכבת בפיקוד הרכבות הארצי בחיפה. בתגובה הרשמית אמרו בהנהלה כי יש "לרסן את אדרעי שנוקטת בקו פראי של השבתות אלימות ופתאומיות, לצד הפעלת יותר מ-40 צעדים ארגוניים הפוגעים מדי יום בנוסעים. ההנהלה מצפה להשעיית כלל העיצומים בידי הועד, ולחזרה מלאה לעבודה על מנת לאפשר שלושה חודשים של משא ומתן ממוקד, בתום לב, כדי לנסות ולהגיע להסכמות. ההנהלה לא תאפשר ליו"ר ועד העובדים אדרעי לנהל את הרכבת. אנו רואים בעובדים נכס עיקרי, אך לא נסכים לצעדים אלימים ופוגעניים".

 

ההשבתה החלה ב-8 בבוקר, נמשכה שעה וחצי והובילה לביטול של יותר מ-80 רכבות נוסעים ולשיבושים רבים בתנועת הרכבות גם לאחר חזרתן לפעולה. בזמן שהנהלת הרכבת התכתשה עם ועד העובדים - הנוסעים, רבים מהם חיילים, נאלצו להעביר שעות בדרכים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הראל
עומס ברכבת ישראל. ארכיון
צילום: הראל
מומלצים