הנהלת הרכבת דורשת מההסתדרות להעניש את יו"ר הוועד
מנכ"ל הרכבת אורי שריר דורש מיו"ר ההסתדרות להעניש את גילה אדרעי ב"אמצעים משמעותיים". ההנהלה דחתה את מינוי השופט בדימוס אמנון סטרשנוב לראש ועדת הבדיקה לאירועים האחרונים. בוועד תוקפים: "ההנהלה לא מצליחה לנהל"
הנהלת רכבת ישראל דרשה היום (ראשון) מההסתדרות להעניש את יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי בעקבות השיבושים הקשים ביום שישי והבוקר. מנכ"ל הרכבת בפועל, אורי שריר, כתב ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד כי "אנו דורשים כי ההסתדרות תפעיל אמצעים ענישתיים משמעותיים נגד ראשי הוועד אשר נוקטים חדשות לבקרים צעדים ארגוניים פראיים ובלתי-חוקיים, ופוגעים בציבור הנוסעים בישראל תחת כסות ותמיכה של ההסתדרות כארגון היציג של העובדים", כתב.
לקריאת המכתב המלא של שריר להסתדרות - לחצו כאן
כעת, גם כשהסכסוך בין ועד העובדים להנהלה נמצא בדרכו לשולחן המשא ומתן עם ההסתדרות - עדיין מורגשים קשיים בתהליך הגישור. בית הדין לעבודה לא נעתר לבקשת הנהלת הרכבת ולא הוציא צווים נגד הוועד.
שריר התעקש תחילה שראש ועדת הבדיקה לאירועים האחרונים לא יהיה יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי. "מר אדרי אישר צעדים ארגוניים רבים שהביאו לבעיות בטיחותיות קשות ביותר, ועשה זאת, כפי שהתברר לאחרונה בבית הדין לעבודה בחקירתו, ללא שידע את משמעותם האמיתית", כתב. "משכך, אבקש כי ככל שייעשה בירור - הוא ייערך על-ידי גורם אובייקטיבי שיתואם עימנו".
אדרי השיב לשריר ואמר כי הוא היה זה שפנה להנהלת הרכבת כבר בשישי בבוקר וביקש לפעול להחזרת העבודה לסדרה.
למרות החלטתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד למנות את השופט בדימוס אמנון סטרשנוב לראשות הוועדה, גורם בכיר בהנהלה אמר ל-ynet כי גם סטרשנוב אינו מקובל עליהם משום שאינו הוסכם מבעוד מועד על-ידי שני הצדדים. סטרשנוב אמור לכנס השבוע את הוועדה ולהגיש את מסקנותיו והמלצותיו להסתדרות מיד לאחר חג הפסח.
אדרעי עצמה אמרה במהלך הדיון עם ההנהלה: "ביום שישי התעוררתי לתוך סיוט, לתוך כותרות שצועקות שאני שובתת ואין לי מושג על מה מדובר. לא התעסקתי בכל ההכפשות עליי, כל מה שהיה לי חשוב זה שהחיילים יוכלו להגיע הביתה. והכל מתועד ומוקלט יכולים לבדוק הכל. ובסוף מה עושה ההנהלה? מתעדת אותי ומפיצה לכלי התקשורת כאילו אני אחראית לשביתה. כשהם יודעים שזה רחוק מהמציאות".
עוד אמרה: "כל הזמן הזה אני חוטפת האשמות והכפשות ונאצות. איחלו לבנות שלי להיאנס. על הפגיעה במשפחה שלי ועל העליהום שהנהלת הרכבת מסיטה כלפיי באופן אישי וכלפי המשפחה שלי קשה לעבור לסדר היום".
בוועד העובדים אמרו כי "סעיף 3 במכתבו של מ"מ מנכ"ל הרכבת אורי שריר מאשר את טענתנו מיום שישי: הנהלת הרכבת עצרה, בהחלטה שערורייתית, את תנועת הרכבות בכל הארץ בגלל שני עובדים שחלו. ועד העובדים כאמור לא הנחה אף עובד שלא להגיע לעבודה ובוודאי שלא פעל לפגיעה בתנועת הרכבות. הנהלת הרכבת לא מצליחה לנהל את הרכבת אז היא מטילה את הרפש על יו"ר הוועד ועל העובדים.
"ועד העובדים בוחן להגיש השבוע תביעת דיבה נגד הנהלת הרכבת על פרסומי השקר שלה אתמול, כאילו מדובר היה בצעד כלשהו של הוועד בעוד שמלכתחילה היה ידוע להנהלה היטב שמדובר היה בהחלטה חסרת אחריות שלה, ושלוועד העובדים לא היה בזה יד ורגל".
הנוסע שהחליט להפגין נגד הרכבת
בעקבות השבתת הרכבות החליט אחד הנוסעים, ענבר פינקלשטיין, שנפגע מהשינויים בלוחות הזמנים, לקיים הפגנה מול תחנת סבידור מרכז בתל אביב ביום שני הקרוב וימחה נגד התנהלות ההנהלה והוועד.
בהפגנה שתיערך בכניסה לתחנת סבידור (ת"א מרכז) ידרשו הנוסעים להחיל בוררות חובה בכל ויכוח בין הועד להנהלה ולחייב את הוועד לפעול בהתאם להנחיות ההנהלה.
"ההחלטה לקיים הפגנה בנושא נמצאת אצלי כבר די הרבה זמן", הודה פינקלשטיין בשיחה עם ynet. "יש פה רצף אירועים שפוגע בשכבות החלשות, בעיקר בתושבי הפריפריה שלא יכולים תמיד להסתמך על רכבים פרטיים.
"העובדים לא רוצים לשבות באופן רשמי, אז הם חולים, מאבדים מפתחות ואפילו קראתי על אחד שיצא מהרכבת לעשות את צרכיו האמצע הנסיעה", המשיך פינקלשטיין שמבחינתו האירוע ביום שישי היה הקש ששבר את גב הגמל. "הבנתי שיש הרבה מאוד אנשים שזה מפריע להם. הוועד חזר לכוחניות על חשבון הציבור. ברגע שיש מחלוקת חייבים מנגנון של בוררות חובה, ושהציבור לא יילקח כבן ערובה. הרכבת היא שלנו, אנחנו משלמים עליה במסים ולא צריכים לחשוש שלא תהיה רכבת בבוקר".