מרצדס חושפת GLB - פנאי קופמקטי וקשוח לשבעה
מרצדס חושפת בתערוכת הרכב בשנחאי את ה-GLB. רכב הפנאי החדש מוגדר עדיין כקונספט, אבל יבשיל לייצור סדרתי במהלך השנה הנוכחית. ייחודו: מקום לשבעה נוסעים למרות ממדים צנועים יחסית
ה-GLB החדש של מרצדס יבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית המשמשת גם את ה-A קלאס, B קלאס ו-CLA. למרות זאת, מידותיו יהיו גדולות יותר ממתחריו בקטגוריה דוגמת ב.מ.וו X1, וולוו XC40 ואודי Q3. לשם השוואה, הוא ארוך מ-Q3 ב-15 ס"מ (463.5 ס"מ) רחב ממנו ב-3.5 ס"מ (189 ס"מ) וגבוה ממנו ב-31.5 ס"מ (190 ס"מ). עם 283 ס"מ, בסיס הגלגלים ארוך ב-15 ס"מ מהמתחרה הפופולרי מאינגולשטאדט.
המידות הנדיבות מאפשרות - למרות הבסיס הקומפקטי - שורת מושבים שלישית עם מקום לשבעה נוסעים. לדברי מרצדס, השורה האמצעית מאפשרת טווח כיוון של 14 ס"מ לפנים-אחור לטובת שיפור מרחב המחיה לשני הנוסעים בשורה השלישית. עיצוב סביבת הנהג מוכר מדגמי מרצדס עדכניים לרבות הגה שלוש צלעות, פתחי מיזוג בעיצוב צינור פליטה של מנוע סילון וצמד מסכי "10.25.
העיצוב החיצוני של רכב התצוגה זוויתי וקשוח יותר מדגמי הפנאי המוכרים של היצרנית, עוד האחוריים שגרתיים יותר. בתמונות ששחררה היצרנית עוטה הרכב צמיגי שטח אגרסיביים של BFGoodrich AT על חישוקי "17 שחורים ונושא גגון גדול עם צמד אמצעי תאורה גדולים לפנים ולאחור.
יחידת ההנעה הבסיסית תהיה בנפח 2.0 ליטר מוגדשים עם ארבעה צילינדרים. מנוע הבנזין המוכר מייצר 224 כ"ס ומשודך לתיבת 8 הילוכים כפולת-מצמד. מערכת הנעה כפולה מעבירה את הכוח לאחור דרך מצמד רב-דיסקי, על פי מצב הנהיגה הנבחר לרבות אפשרות לנעילה וחלוקת כוח שווה (50-50) במצב שטח.
מרצדס GLB